ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הדרך להצלחה עוברת דרך הלוואה בערבות מדינה ומשכנתא לכל מטרה

הלוואת מדינה היא פתרון מצויין עבור עסקים וחברות שמעוניינים לבצע קפיצת מדרגה נוספת כגון: גישור על פערי הון-חוזר, ביצוע השקעות ובכלל לבנות מחדש את מבנה ההון בצורה נכונה בכדי ליצור שקט פיננסי ובדרך זו בעל העסק יוכל להתרכז בעסק עצמו ולא בכיבוי שריפות הנובעות מתזרים מזומנים שלילי

הדרך להצלחה עוברת דרך הלוואה בערבות מדינה ומשכנתא לכל מטרה
ערן פרץ צילום: יח"צ

הטלפון מצלצל בשעת בוקר מוקדמת ואתם קופצים בבהלה משום שיודעים כי מנהל הבנק נמצא בקו השני? ושוב חריגה ממסגרת העו"ש ודרישה מצד הבנקאי להפקיד כסף עוד היום לחשבון.

עבור רבים בישראל לא מדובר במספר שורות של עוד כתבה כלכלית אלא מציאות יומיומית קשה ובתקופת משבר הקורונה זו אף התרחבה אל עבר עשרות אלפי בתי אב ועסקים, מה עושים?

על מנת ללמוד על האפשרויות הקיימות למי שזקוקים לעזרה בצורת הלוואה ביקשנו לשוחח עם ערן פרץ, הבעלים של חברת "פרץ פיננסים", זו מתמחה במימון הלוואה בערבות מדינה, קרנות גיוס לעסקים, הלוואות כנגד נכסים הן למגזר העסקי והן למגזר הפרטי.

בפגישה שערכנו עם ערן פרץ במשרדי החברה בהרצליה שמענו ממנו על מספר פעולות שניתן לעשות עבור מי שנמצאים עם הגב לקיר מבחינה כלכלית, וגם כיצד ניתן למנף בצורה נכונה את הצלחת העסקים במציאות כלכלית מורכבת.

את השכלתו בעולם הפיננסי עשה פרץ בין היתר באוניברסיטת "הרווארד" ביזנס סקול ומיד עם תום לימודיו הוא התמנה לתפקיד כלכלן בכיר בקרן לערבות מדינה.

תוך זמן קצר שמו של פרץ הלך לפניו בכל הנוגע לגיוס האשראי לעסקים במגזר הציבורי ולאחר מספר שנים הוא בחר לעבור לשוק הפרטי ופתח את משרדו בשנת 2010.

הלוואת מדינה, במה מדובר ולמי היא מיועדת בעיקר? פרץ השיב:

"הלוואת מדינה היא פתרון מצויין עבור עסקים וחברות שמעוניינים לבצע קפיצת מדרגה נוספת כגון: גישור על פערי הון-חוזר, ביצוע השקעות ובכלל לבנות מחדש את מבנה ההון בצורה נכונה בכדי ליצור שקט פיננסי ובדרך זו בעל העסק יוכל להתרכז בעסק עצמו ולא בכיבוי שריפות הנובעות מתזרים מזומנים שלילי.

כיצד עושים זאת נכון? כאשר בעל העסק מבקש לרכוש ציוד ומכונות מתקדמים,  או שכקיים צורך בהרחבת המלאי במחסנים, ולעיתים כשיש תוכנית לצאת אל מסע פרסומי גדול ורחב יותר.

באופן טבעי המדינה מעוניינת לעזור לעסקים שכאלה משום שאז גם הרווח שלה גדל בהקשר של מיסים עקיפים ומיסים ישירים, לכן היא מעמידה הלוואות בסכומים שנעים בין מאה אלף שקלים עד שמונה מיליון שקלים, כל עסק לפי הצורך וקריטריונים מסויימים שבה אין דופי מיוחד בהתנהלות הכלכלית של העסק מהעבר, למשל צ'קים חוזרים או סיטואציה שבה חשבון הבנק של העסק היה מוגבל".

יתרון גדול של הלוואת מדינה בא לידי ביטוי כך שכל הבנקים יחדיו נלחמים עם הצעה אטרקטיבית למי שנמצא מתאים לקבל אותה, זאת בנוסף לעובדה כי ישנו "גרייס" של חצי שנה בו לא צריך לשלם את ההחזר החודשי שנקבע כאשר גם החזרי הריבית נוחים בהרבה מהלוואות אחרות.

בעוד הלוואת מדינה מיועדת בעיקר לבעלי עסקים מצליחים, מה יכולים לעשות מי שנמצאים בתהום כלכלית? פרץ הסביר:

"עבור אותם אנשים, בעלי משפחות או עסקים שנמצאים בסחרור כלכלי ישנו אור בקצה המנהרה, "משכנתא לכל מטרה".

מתאימים לקבל את המשכנתא הזו הם כל בעלי הנכסים השונים משום שבזכות אלו הם יכולים לקבל הלוואה נוספת על חשבון המשכנתא שכבר משולמת", ונותן האשראי רגוע שיש לו בטוחה חזקה כנגד האשראי.

עוד הלוואה תהיתי בקול? פרץ חייך ופירט בהרחבה:

"שוב, צריך לזכור כי ההלוואה הזו משתלבת עם משכנתא קיימת על נכס קיים שרשום על שם הלקוח, זאת כדי למצוא עבורו אוויר לנשימה ולפיתוח חדש בדמות תזרים מזומנים.

עדיף שתהיה משכנתא אחת גדולה עם ריבית אחת מאשר לקחת מספר הלוואות בתנאים שונים ובדר"כ לטווחים קצרים, כי אז הדרך לתזרים שלילי הגורר לאי-נוחות הוא רק עניין של זמן, אני יכול להעיד כי ראיתי מקרים בהם היו מי שלקחו בכל שנה עוד ועוד הלוואה וביחד שילמו ריביות מופרזות, עד למצב שהלקוח מעוניין לגייס אשראי כמעט בכל מחיר ללא בחינת העלויות, העיקר לגשר על פערי התזרים בצורה עיוורת ולא כלכלית בעליל.

לכן התפיסה הכלכלית שאני מציע ללקוחותי הוא לפרוס את ההחזר החודשי על פני יותר שנים, ובכך לשמור על החזר חודשי קטן בהרבה.

דבר נוסף, מי שיש להם נכס אך מסובכים כבר עכשיו עם תיקים בהוצאה לפועל, מוגבלות בחשבון הבנק או עם צ'קים חוזרים ומבקשים לעצמם את המשכנתא הזו, אפשר להגיע להסדר עם אחת מקרנות הנדל"ן המובילות בדמות הערת אזהרה על הנכס. גם זה פתרון יעיל וישים בשטח שעוזר ללקוח לנער מעליו איומיים משפטיים שעליהם היה משלם הרבה יותר כסף בהמשך הדרך, וכל זאת ללא צורך בפרעון המשכנתא הקיימת על הנכס".

הייתי סקרן לשמוע עוד ועוד על תחום הפיננסים והפתרונות המוצעים, אולם הפגישה עם ערן היתה חייבת להסתיים, ושמחתי לדעת שישנם אנשים שמידי יום נותן מענה ממשי ובגובה העיניים לעסקים ולבתי-אב בכדי פתור בעיות פיננסיות מורכבות ולצאת לדרך חדשה. מידע נוסף ניתן למצוא באתר הבית של "פרץ פיננסים": https://www.financim.co.il/

הלוואות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד