י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

האם מיץ רימונים יהיה התרופה החדשה נגד שפעת החזירים?

מתוצאות ראשוניות של מחקר הנערך בבית החולים הלל יפה בחדרה עולה: מיץ רימונים יעיל בריפוי מחלת השפעת העולמית • מחקרים קודמים הוכיחו: המיץ יעיל נגד סרטן הערמונית

רימון. סגולות ריפוי
רימון. סגולות ריפוי

אם חליתם בשפעת החזירים, אולי תרצו להיות מטופלים דווקא בבית החולים 'הלל יפה' שבחדרה, שם יגישו לכם קודם כל עשרה כוסות של מיץ רימונים במסגרת מחקר הנערך ביחידה למחלות זיהמויות הבוחן את השפעת מיץ הרימונים על חולי השפעת.

מיץ רימונים ידוע בהשפעותיו החיוביות על גוף האדם עוד מימי קדם, ומחקרים שונים בעולם בודקים את השפעתו על מחלות מודרניות.

במסגרת זו החליט בית החולים לערוך מחקר על השפעת המיץ על החולים בשפעת החזירים. וכך מסביר ד"ר גרשון קרן, מנהל היחידה ויוזם המחקר: "ידוע כי מיץ רימונים עשיר בנוגדי חמצון (אנטי אוקסידנטים) שמסייעים בהאטת תהליך ההזדקנות. בנוסף ידוע כי יש לו סגולות של סיוע לזרימה התקינה של הדם בכלי הדם ולניקוי רדיקלים רעילים חופשיים מגוף האדם".

ד"ר קרן מוסיף ואומר: "על-פי מחקר שנעשה בטכניון בחיפה, נמצא כי יתרונות אלו של מיץ הרימונים עשויים להגן מפני מחלות לב ושבץ. יתרונות נוספים של האנטי אוקסידנטים הקיימים במיץ רימונים על-פי מחקר זה הם: עיכוב חמצון הכולסטרול הרע - LDL, עיכוב חמצון של הכולסטרול הטוב - HDL (דבר המאפשר לו לפעול בצורה אפקטיבית יותר בהוצאת עודפי הכולסטרול מהעורקים), עיכוב הצטברות טסיות דם, הורדת לחץ דם בחולים עם יתר לחץ דם ועוד".

בנוסף, ציין ד"ר קרן: "פורסם ביולי 2009 מחקר עדכני של חוקרים ממכון הלב באוניברסיטת יוסטון, טקסס בארה"ב, שבדק את השפעת מרכיבי מיץ הרימון (מיצויים של הפוליפנולים המצויים ברימון) על חלוקת נגיף שפעת מסוג A H3N2 ופגיעה בהתרבותו של הנגיף בניסוי בתאים בתנאי מעבדה. המחקר הראה, שהוספה של מרכיבי תרופת התמיפלו (Oseltamivir) יחד עם הפנולים של מיץ הרימון גרמו לאפקט מצטבר על מניעת התרבות נגיף השפעת בתאים שהיו נגועים בנגיף שפעת A".

מחקרים אלו, הביאו את היחידה למחלות זיהומיות ב"הלל יפה" לרעיון של ביצוע מחקר שיבדוק את מתן מיץ רימונים בהקשר של שפעת H1N1 וכן על השפעת העונתית".

תוצאות ראשוניות של המחקר שקיבל את אישור הרשויות המוסמכות מפתיעות, "מהניסוי הראשון שערכנו עולה כי אלה ששתו את הרימונים החלימו בתוך 48 שעות, לעומת האחרים שנזקקו לחמישה ימי החלמה‭,"‬ סיפר ד"ר קרן. "עם זאת, אנחנו רק בתחילת המחקר ואנחנו קוראים לכל החולים בשפעת החזירים להגיע אלינו לסייע במחקר - וגם ליהנות ממשקה טעים‭."‬

השפעותיו של המיץ הוכחו מדעית כמה פעמים במשך השנים גם נגד מחלות קשות. במחקר שפורסם לפני על ידי חוקרים מאוניברסיטת ויסקונסין בארצות הברית נקבע, כי מיץ רימונים עשוי למנוע סרטן הערמונית. במהלך המחקר בדקו החוקרים במעבדה את השפעתו של מיץ רימונים על תאים אנושיים של סרטן הערמונית, אשר הוזרקו לעכברים. החוקרים מצאו כי ככל שהתאים מקבלים כמות גבוהה יותר של תמצית מיץ רימונים יותר תאי סרטן נהרסים. החוקרים הדגישו שמחקר זה מצטרף לעדויות הולכות ומצטברות כי הרימון מכיל מרכיבים היכולים לפעול באופן משמעותי כנגד סוגי סרטן שונים ובמיוחד סרטן הערמונית.

מ המרכז הרפואי נמסר כי חולים המעוניינים לקחת חלק במחקר מוזמנים להגיע למרפאת השפעת של היחידה למחלות זיהומיות במרפאות החוץ של המרכז הרפואי הלל יפה בחדרה, כל יום בין השעות ‭10:00‬ ל- 12:00‬ המחקר אינו דורש הפניית רופא או טופס הפנייה מקופת החולים.

קישורים:
מקור: מעריב
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד