י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
בתו של פוטין קיבלה

דרמה: משרד הבריאות ברוסיה אישר חיסון לקורונה

המאבק העולמי בנגיף: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע כי משרד הבריאות בארצו אישר חיסון לנגיף הקורונה • לדבריו, רוסיה תתחיל בייצור המוני כבר בתקופה הקרובה • נשיא רוסיה הוסיף כי בתו הייתה בין הראשונים לקבל את החיסון, ופיתחה חום קל שחלף כעבור זמן קצר

דרמה: משרד הבריאות ברוסיה אישר חיסון לקורונה
פוטין נואם בירושלים צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

דרמה עולמית: פוטין הודיע כי משרד הבריאות ברוסיה אישר חיסון לנגיף הקורונה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין הודיע ​​כי משרד הבריאות במדינה אישר את החיסון הראשון בעולם נגד נגיף הקורונה והוסיף כי בתו כבר קיבלה את הזריקה.

החיסון, שפותח על ידי מכון גמלאיה במוסקבה, קיבל אור ירוק ממשרד הבריאות הרוסי ביום שלישי, כך חשף פוטין. הוא אמר שהוא מקווה שרוסיה תתחיל כבר בקרוב בייצור המוני של החיסון.

פוטין חשף כי בתו שלו כבר חוסנה נגד הנגיף. עוד אמר נשיא רוסיה, כי לבתו הייתה טמפרטורה קצת גבוהה אך קלה, לאחר שניתן לה החיסון, אך היא נעלמה במהירות.

מוקדם יותר היום דווח שנשיא הפיליפינים דוטרטה הסכים להצעה של הרוסים לבחון את השימוש בחיסון. הנשיא אף הבטיח: "ברגע שיגיע החיסון אהיה הראשון שינסה אותו - אזריק אותו בפומבי". 

ברוסיה נדבקו 897,599, והיא המדינה שבה מספר החולים הוא הרביעי בגודלו בעולם. כמו כן ברוסיה מתו 15,131 איש, עד כה מניין המחלימים ברוסיה עומד על כ-703,175.

העולם כולו נאבק זה חודשים ארוכים בנגיף, רבבות בני אדם מאות חברות ועשרות מדינות מתייגעים אחר פיתרון שיקל על האנושות במאבק העיקש הזה, וכעת נראה כי רוסיה עשתה את זה ראשונה.

נכון להיום, מצב נדבקי הקורונה בעולם עומד על  20,273,560. מצבם של החולים הקשים ברחבי העולם הוא 64,693. מספר המתים המשוער בעולם הוא 739,490. מספר הנשאים של הנגיף הוא 6,369,163. ומספר המחלימים הוא 12,995,204.

גורם רפואה בכיר עמו שוחחנו, טוען כי רב הנסתר על הגלוי, וכי צריך לקחת בחשבון ובזהירות את אמינות הדיווח הרוסי וכל עוד החיסון לא יצא לשוק, מוקדם עדיין מכדי לשמוח. "הזמן יעשה את שלו, ואם רוסיה הביאה ראשונה את החיסון לעולם, זהו בהחלט תקדים בקנה מידה גדול".

פאוצ'י, ראש המרכז הלאומי בארה"ב לאלרגיות ומחלות מדבקות, אמר כי הוא "מקווה שהסינים והרוסים בדקו את החיסונים שהם מפתחים לפני שחילקו אותו לאנשים. לטעון שיש חיסון מוכן להפצה מבלי שנערכו ניסויים מספיקים בעיני, זה לכל הפחות בעייתי".

ולדמיר פוטין רוסיה קורונה חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד