כ"ט אייר התשפ"ד
06.06.2024

שפע שוק מציגה: מלחמת הגניזה

עלוני פרסום שחולקו על-ידי 'שפע שוק', הצליחו לעורר סערה • 'יתד' ו'המבשר' פרסמו מודעת הבהרה, אך 'המודיע' יצא עם כתבה חריפה נגד הרשת • למה זה קרה? • ולמה זועמים על כך בוועדת השבת?

שפע שוק בבית שמש. צילום ארכיון: בחדרי חרדים
שפע שוק בבית שמש. צילום ארכיון: בחדרי חרדים

האם סערת 'שפע שוק' חוזרת דרך הדלת הכחולה של מוקדי הגניזה השכונתיים? מי שקרא היום את עיתון 'המודיע', נחשף למלחמה חדשה, נגדה יצא סופר המודיע, ללא תיאום עם שאר היומונים החרדיים.

ובמה דברים אמורים?

אתמול (ג) הופיעו, בעמודים הראשונים של 'יתד נאמן' ו'המבשר', מודעות מטעם 'ועד ההלכה לענייני גניזה'. המודעה התמימה בישרה לציבור הקוראים, כי בעלוני פרסום שחולקו על-ידי חברת 'שפע שוק', יש שמות מפורשים, תפילות וברכות, ועל הציבור להיזהר.

מודעה תמימה למראה, אך לא לחדי העין.

כל בר דעת מבין, שאין דין 'שפע שוק' כדין צרכניית חסד הממוקמת בתוככי מאה שערים. המאבק שספיחיו עדיין מכים בשורות הרווח של הרשת, לא הסתיים באופן רשמי, והיה מי ששאל האם זו הדרך של שפע שוק לפרסם בעיתון 'יתד נאמן'.

אך בעיתון אחד לא הופיעה המודעה המדוברת - עיתון 'המודיע'. אך מי שחשב שמנהלי העיתון רוצים להכשיל את אלפי המנויים בביזוי שם הקודש, טעה טעות מרה. מסתבר שבעיתון החליטו להקדיש ידיעה שלימה על שמות הקודש, שהופצו לקהל הרחב.

בכתבה תחת הכותרת 'שפע שוק הקשורה לרשת מחללת שבת מטעה את הציבור בחלוקת תפילות קודש", עליה חתום הכתב הבלתי נלאה 'סופר המודיע', נכתב כי מוטב שהרשת הקשורה למחללי שבת, תעשה בדק בית פנימי לפני שהיא מחפה על עצמה בתפילות קודש, שנכתבו על-ידי קדושי עליון שמסרו את נפשם למען קדושת ה', במקום להפיץ חוברות שיווקיות המלאות בשם הקודש, ומתגוללות בקרן רחוב.

הסופר גם שוחח עם רבנים בתל אביב שהביעו זעזוע עמוק מפרסום החוברת, בעוד חנויות רשת AM-PM פתוחות בשבת קודש.

אלא שפרסום הידיעה ללא כל תיאום, גרר זעם רב בקרב חברים נוספים בוועדה למען שבת. בשיחה שקיימנו עם בכירים בוועדה, הם זועמים על הפרסום ללא כל תיאום, שנעשתה על דעתו של נציג אחד, מבלי לקיים על כך דיון מסודר.אלה הודיעו כי ישקלו את המשך צעדיהם בוועדה.

גם בעיתון 'יתד נאמן' לא מאושרים מהעקיצה שנשלחה לעברם. לטענתם, דברים מעין אלו נעשים בדרך כלל בתיאום מראש, ולא תוך 'גניבה' לאור יום. אם עיתון המודיע רוצה 'להיכנס' ברשת שפע שוק, שיבושם לו. אבל למה הוא לוקח חוברת שיווקית שחולקה על ידי הרשת לטובת עשרות אלפי הצרכנים והופך אותה לדגל של ביזוי שמות הקודש, שואלים שם.

ברשת 'שפע שוק', שם עשו הכל על מנת לצמצם את ביזוי הקודש, כולל פרסום ביומונים, לא מבינים את המלחמה שקידש המודיע. גורם ברשת מציין את הסגירה האיטית של חנויות הרשת מחללת השבת, ובשיחה עם 'בחדרי חרדים' הוא שאל בכאב: "האם זו תורה וזו שכרה? האם ככה רוצים לעודד אותו לסגור את כל החנויות?".

ל'סופר המודיע' הפתרונים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד