ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024
הדיונים בוועדה התבטלו

אייכלר מבכה את הסתלקותו של האדמו״ר מסאדיגורה

המערכת הפוליטית החרדית סופדת את פטירתו של האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל • חבר הכנסת ישראל אייכלר מספר על הרגעים במחיצת האדמו"ר ועל החלל שנפער בעולם התורתי חסידי • דיוני הוועדה לפניות הציבור התבטלו עקב השתתפותם של חברי הכנסת החרדים במסע הלוויה

אייכלר מבכה את הסתלקותו של האדמו״ר מסאדיגורה
האדמו"ר זצ"ל בניחום אבלים אצל ח"כ אייכלר צילום: באדיבות המצלם

הסתלקותו של האדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל: "עם ישראל איבד צדיק מנהיג וחכימא דיהודאי", כתב הבוקר חבר הכנסת ישראל אייכלר בהודעה ששיגר, תוך שהוא מוסיף כי "הסתלקותו של חבר מועצת גדולי התורה כ"ק מרן אדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל בטרם עת, צורבת בכאב למקהלות רבבות עמך בית ישראל בכל רחבי העולם היהודי".

אייכלר מספר כי "הרבי היה נצר פאר והדר מלכות, לשושלת בית רוז'ין המעטירה. אוי לה אמרה היהדות החרדית כי אבדה כלי חמדתה. עולם החסידות איבד מנהיג חכם וצדיק שכיהן כאחד ממורי דרכנו במועצת גדולי התורה וכולנו נהנו ממנו עצה ותושיה".

עוד ציין חה״כ אייכלר כי "הרבי הנהיג את עדתו מאז פטירת אביו זצ"ל בענוות חן והארת פנים לכל אדם קטן כגדול. עצתו נשמעה למרחוק, ודבריו ועצותיו היו אבן דרך בהנהגת העולם החסידי ליחיד ולכלל הציבור החרדי. הרבי נודע בכוח תפילתו ותורתו, בפרישותו ובהנהגתו".

"למרות המחלה הקשה שתקפה אותו המשיך הרבי לעמוד על המשמר, בעבודת השם ובצרכי הציבור ללא הרף", כותב אייכלר שמשחזר את הפגישות במעונו "רבות זכיתי לשהות ביחידות, בצילו הקדוש בענייני הציבור ומצאתי דעת תורה וחכמת ישראל גדולה, על שולחן אחד. בחנוכה האחרון בעת שחזר ארצה זכיתי להשתתף במעמד ההדלקה בבית מדרשו בבני ברק יחד עם קהל חסידיו שלא הפסיק להתפלל".

"אנו אבלים היום יחד עם חסידות סאדיגורה הרוממה ויחד עם כל עמך בית הישראל המבכים מרה את השריפה אשר שרף ה'", סופד חבר הכנסת ישראל אייכלר.

בתוך כך, בעקבות הפטירה הפתאומית חבר הכנסת יעקב טסלר הודיע על ביטול הדיונים בוועדה לפניות ציבור היום וכן סגן השר מאיר פרוש ביטל את השתתפותו בדיון בוועדת החינוך מאחר שחברי הכנסת צפויים להשתתף במסע ההלוויה בבני ברק

האדמור מסאדיגורא ישראל אייכלר הספד יעקב טסלר וועדה לפניות הציבור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד