י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
נתונים מפתיעים

פרופ' גמזו חושף: תחלואת הקשישים במגזר החרדי – נמוכה

בשיחת התדרוך שקיים אתמול לתקשורת החרדית חשף ממונה הקורונה הפרופ' גמזו כי "מצב תחלואת הקשישים בציבור החרדי נמוך יחסית למגזר הכללי. רק 4% נדבקים לעומת 10% בכללי" • למרות זאת, הנתון אינו אמור להביא ליחס סלחני כלפי התרחבות התחלואה במגזר

פרופ' גמזו חושף: תחלואת הקשישים במגזר החרדי – נמוכה
מבוגר בתקופת הקורונה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

שומרים על הקשישים: למרות מצב התחלואה המדאיג המדאיג במגזר החרדי (גמזו: "אחת מכל 5 בדיקות שנערכת במגזר החרדי יוצאת חיובית"), נראה שבציבור החרדי הפנימו את חשיבות השמירה על האוכלוסיות בסיכון ומספר הקשישים שנדבקים בציבור החרדי נמוך יחסית לעומת הציבור הכללי. הנתונים נחשפו בתדרוך שקיים אתמול ממונה הקורונה הפרופ' רוני גמזו לתקשורת החרדית.

גמזו הבהיר ש"נכון לעכשיו התחלואה מתפשטת מאד בציבור החרדי", אך עם זאת הוסיף ש"מצבם של הקשישים בציבור החרדי שונה. מהנתונים שלנו עולה שרק 4% מהקשישים בציבור החרדי נדבקו, וזאת לעומת השיעור של 10% מהקשישים בקרב האוכלוסייה הכללית".

נתונים אלו, לדבריו, מלמדים על כך שבציבור החרדי הפנימו היטב את חשיבות הזהירות מהידבקות ואת הסכנה הנשקפת לאוכלוסיות בסיכון, ובהם הקשישים. גם הקשישים ככל הנראה הפנימו זאת היטב, שכן הם נשמרים וזאת על אף חשיבותם של המפגשים המשפחתיים בציבור החרדי, ועל אף שגם הקשישים אמורים לצאת לתפילות ולשיעורים – אך ככל הנראה הם מצליחים להישמר.

עם זאת, ועל אף הנתונים החיוביים שעולים בקנה אחד עם טענותיהם של ראשי המועצות ביתר עילית ואלעד, לפיה האוכלוסייה הנדבקת צעירה כשמדובר בפועל-יוצא ממספר הנפשות הגדול בכל משפחה והצפיפות שבה מתגוררת האוכלוסייה החרדית – גמזו סבור שאין כל מקום לנקוט ביחס סלחני יותר כלפי התפשטות התחלואה.

"גם אם האחוזים נמוכים אך עדיין קיים חשש שקשיש או מבוגר ידבק, ואז התוצאה עלולה להיות קטלנית. ולכן, הטענה כאילו ניתן לאפשר הידבקות ולהעלים עין רק משום שמדובר באוכלוסיה צעירה, אינה יכולה להתקבל על הדעת", דברי גמזו.

קורונה רוני גמזו קשישים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד