י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
יועיל לחולי קורונה

ב'לניאדו' דורשים ממשרד הבריאות אישור ל'תא לחץ'

בית החולים לניאדו בנתניה הגיש לפני מספר שנים בקשה להפעלת תא לחץ, אך בקשתו סורבה. לאור נתונים מארגון הבריאות העולמי המצביעים על כך שתא לחץ יעיל בטיפול בחולי קורונה, הבקשה הוגשה מחדש

ב'לניאדו' דורשים ממשרד הבריאות אישור ל'תא לחץ'
יולי אדלשטיין צילום: פלאש 90

מי מפעיל לחצים בכדי למנוע תא לחץ נוסף? בית החולים 'לניאדו' פנה במכתב דחוף לשר הבריאות, יואל אדלשטיין, בבקשה לאשר הקמת תא לחץ בבית החולים. לטענת בית החולים, הבקשה הוגשה עוד בעבר לשר הבריאות ליצמן שאף תמך בבקשה, אך נראה שגורמים אינטרסנטיים מפעילים לחצים ובכך מונעים את מתן הרישיון.

נכון להיום תאי לחץ פועלים רק בבתי חולים בודדים בישראל, ובין היתר בבית החולים 'אסף הרופא' שמיר, שם הוכח שטיפול בתא לחץ בחולי קורונה מביא להורדה במספר החולים המונשמים, לאחר שהחמצן מגיע לגוף ללא הנשמה שלא פעם גורמת לנזק בלתי הפיך (מסיבה זו ההנחיה כיום היא למנוע ככל האפשר חיבור של חולי קורונה למכשירי הנשמה). גם ארגון הבריאות העולמי פרסם נייר עמדה הקובע כי טיפול בתאי לחץ הוכח כיעיל בטיפול בחולי קורונה.

למרות זאת, ועל אף שאין ספק כי הקמת תא לחץ נוסף תחסוך מיליוני שקלים למדינה לאחר שניתן יהיה לטפל בהם בחולי קורונה נוספים ולהציל את חייהם, הבקשה סורבה עד כה. בבית החולים 'לניאדו' מציינים כי מיד עם התקבל הרישיון ניתן יהיה לפתוח תא לחץ תוך 90 יום, וכך להציל את חייהם של חולי קורונה שנזקקים להנשמה.

בעקבות התנגדותו העקבית של משרד הבריאות, הגיש היום ח"כ הרב יצחק פינדרוס שאילתא דחופה לשר הבריאות בה הוא שואל כי "לאור המלצות ארגון הבריאות העולמי על טיפול בתאי לחץ לחולים בקורונה ולאור העדויות על הצלחת הטיפול, מדוע המשרד לא פועל להגדלת מספר התאים, למרות בקשותיהם של בתי חולים וגופים פרטיים?"

בבית החולים 'לניאדו' הביעו תקווה כי הפעם, ולאור הלחץ הציבורי, הבקשה תיענה סוף סוף וכך יוכל גם בית החולים להפעיל תאי לחץ שיביאו להצלת חיים.

לניאדו בית חולים לניאדו קורונה יצחק פינדרוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד