י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
מעקב 'בחדרי'

פרסום ראשון: 'יהדות התורה' במכתב זועם "גורם לחוסר אמון"

'בחדרי חרדים' ממשיך להוביל את המאבק נגד אפליית בתי הכנסת שמוגבלים עד לעשרה מתפללים, בעוד מופעים, מסעדות, מלונות ובילויים שונים מותרים ליותר בני אדם. הערב מצטרפים למאבק חברי סיעת יהדות התורה שמשגרים מכתב לשר הבריאות, לפרויקטור ולראש הממשלה

פרסום ראשון: 'יהדות התורה' במכתב זועם "גורם לחוסר אמון"
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

'מעקב בחדרי': כחודש מאז שב'בחדרי חרדים' העלה על סדר היום את הכאב על אפליית בתי הכנסת, על כך שההגבלות חמורות יותר דווקא על בתי הכנסת, הנציגים החרדים נמנעו מלהביא פתרון עד כה וביהדות התורה מרימים כעת את הכפפה ודורשים שינוי.

נציגי סיעת 'יהדות התורה' חתמו היום (שלישי) על המכתב ששוגר לשר הבריאות יולי אדלשטיין, הפרויקטור רוני גמזו ולראש הממשלה ובו דרישה לפעול לשינוי ההגבלות על בתי הכנסת באופן מידיי, כשאת המכתב יזמו יו"ר ועדת החוקה חה"כ יעקב אשר וחה"כ אליהו חסיד.

"אנו חברי סיעת יהדות התורה הח"מ פונים אליך בדרישה כי תפעל לשנות בהקדם את מתווה בתי הכנסת לתקופת הקורונה ולתקן את העוול הקיים כיום ביחס לכמות המתפללים המאושרת לבתי הכנסת, בלי כל פרופורציה וללא בסיס עובדתי הגיוני, ובחוסר התאמה למציאות ולאורח החיים של ציבור באי בתי הכנסת", כותבים עשרת הנציגים.

בסיעה החרדית מאשימים כי "אין להפריז בחשיבותו של בית הכנסת כמרכז החיים של היהודי, אולם כמה מצער כי דווקא במדינת היהודים ולאחר שברוב ענפי המשק כבר בוצעו שינויים בהתאמה לתנאי השטח בכל תחום ותחום, דווקא בבתי הכנסת נותרה המגבלה השרירותית של עשרה מתפללים בלי כל קשר ויחס לגודל בית הכנסת וליכולת לאכלס בו כמות מתפללים גדולה תוך עמידה מקפידה בכל כללי הבריאות".

"התנהלות לא מובנת זו ביחס לבתי הכנסת, כמו גם בתחומים נוספים, גורמת לחוסר אמון הולך וגובר של צבור שרובו המכריע ממשמע לכללי הבריאות, ואשר אמון על הציווי של ונשמרתם מאוד לנפשותיכם, בעוד ואמון ושיתוף פעולה מצד הציבור הוא הדבר הנחוץ ביותר בעת ההתמודדות עם נגיף הקורונה", מציינים בתקיפות במכתב.

"דרישתנו היא", מסכמים חברי הכנסת את דרישתם "כי עד לכינוס קבינט הקורונה ביום חמישי הקרוב יגיש משרד הבריאות מתווה חדש וענייני שיסדיר את כמות המתפללים בבתי הכנסת בתקופת הקורונה, באופן שישקף מענה ראוי והולם לגודלם של בתי הכנסת השונים וליכולתם לעמוד בתנאי משרד הבריאות".

כזכור, ביום שני החולף הטיל יו"ר ועדת החוקה חבר הכנסת יעקב אשר אולטימטום בפני משרד הבריאות כי באם עד יום ראשון לא יבוא שינוי בהגבלות בבתי הכנסת הוא יפעל באמצעות ועדת החוקה לשנות החלטות של הממשלה בדומה לשינויים אחרים שנעשו בעניין המסעדות.

יהדות התורה יולי אדלשטיין בתי כנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 13 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד