ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024

פינו אתכם באמבולנס? קופות החולים ישלמו

שיתוף פעולה בין ליצמן למקלב הביא לתקנה שתקל את חייהם של הנזקקים לפינוי רפואי באמצעות אמבולנס: החל מחודש פברואר ישלמו קופות החולים ישירות למד"א את עלות הפינוי

אמבולנס. קופות החולים ישלמו
אמבולנס. קופות החולים ישלמו

כשהם משתפים פעולה, משיגים הנציגים שלנו דברים גדולים - לא רק לציבור אנ"ש, אלא גם לכלל הציבור.

וכך, יוזמה משותפת של משרד הבריאות, בגיבוי ועידוד סגן השר יעקב ליצמן, ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה לפניות הציבור, קופות החולים, ארגוני הצרכנים ומגן דוד אדום - החל מפברואר הקרוב, ישתנה נוהל התשלום לאמבולנסים.

על פי החוק הקיים היום, אזרח הנזקק לשירותי מד"א, משלם למד"א ישירות עבור השירות, ורק לאחר התשלום הוא רשאי לפנות לקופות החולים לבדוק את זכאותו להחזר, שיכול להיות מלא או חלקי על שירותי החירום.

הבעייתיות במצב הקיים היא שבמקרים רבים מבוטחים, במיוחד קשישים ועולים חדשים, אינם מודעים לזכאות ואינם פונים בדרישה לקופת החולים המבטחת לקבלת ההחזר.

פונים רבים לוועדה לפניות הציבור ציינו את המצוקה האמורה, וסיפרו על מקרים שהחובות למד"א תפחו והלכו עד כדי מימוש של הוצאה לפועל.

ח"כ אורי מקלב, יו"ר הוועדה, פנה בעניין למשרד הבריאות, שבהוראת וגיבוי סגן השר נענה לפניה בסבר פנים יפות, וסייע בגיבוש ואישור הנהלים החדשים.

על פי הנוהל החדש, יממנו קופות החולים את ההוצאות הכרוכות בהסעת החברים בקופה לבתי החולים באמבולנסים של מגן דוד אדום. אזרח שיזדקק לשירותי אמבולנס יקבל אגרת תשלום לביתו, עימה יפנה לקופת החולים שבה הוא מבוטח, והקופה תבצע את התשלום ישירות למד"א, בהתאם לזכאותו.

המקרים בהם תישא הקופה במלוא סכום האגרה הם כאשר המבוטח פונה באמבולנס, או נט"ן של מד"א ואושפז בבית חולים בעקבות כך, למשך זמן של 24 שעות לפחות. במידה והמבוטח פונה באמבולנס או בנט"ן ולא הזדקק לאשפוז, תשתתף קופת החולים שלו רק במחצית מסכום הפינוי. כשהמבוטח ישלם לקופה את חלק התשלום המוטל עליו והיא תעביר את מלוא הסכום ישירות למד"א.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, אמר בעקבות השתנות הנהלים: "מכיוון שקופות החולים הן אלה שנושאות בסופו של יום בתשלום מבוטחיהן, ההסדר החדש יקל על כל הגורמים לספק את השירות הטוב ביותר בשעת הצורך.

"מד"א מעולם לא התנה טיפול רפואי בדבר, ואבוי לנו אם בשעת צורך אמיתי יתלבט מישהו אם להזמין שירות רפואי מציל חיים ויסכן את חייו, בגלל תשלום. מד"א נמצא במגמת שיפור מתמיד ואין ספק כי ההסדר החדש יטיב עם מקבלי השירותים של מד"א".
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד