י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
מו"מ סודי בין המפלגות

דיווח: בליכוד דורשים שינויים בהסכם עם גנץ

נתניהו דורש מגנץ שני שינויים משמעותיים בהסכם הקואליציוני בתמורה יתפשר על תקציב דו שנתי כפי שנכתב ונחתם בהסכם ביניהם לפי הקמת ממשלת האחדות. על פי הדיווח הערב, גנץ מסרב מה שעלול לדרדר אותנו לבחירות בהקדם

דיווח: בליכוד דורשים שינויים בהסכם עם גנץ
בני גנץ/בנימין נתניהו צילום: גילי יערי/גדעון מרקוביץ, פלאש 90

המערכת הפוליטית כולה מרוכזת במשבר סביב תקציב המדינה, אלא שמתברר כי בליכוד דורשים לפתוח מחדש את ההסכם הקואליציוני עם הליכוד כתנאי להמשך השותפות.

על פי דיווח הערב של דפנה ליאל ב'חדשות 12', באופן שקט וסודי מתנהל בימים האחרונים משא ומתן בין הליכוד לכחול לבן סביב ביצוע מספר שינויים בהסכם הקואליציוני, כשבליכוד אותתו כי יביעו הסכמה להתפשר בנושא התקציב.

ראש הממשלה נתניהו העלה בשיחות שני שינויים, בהם: שינוי שיטת מינוי שומרי הסף, על ידי פירוק הוועדה המקצועית והחזרת המינויים לידי הפוליטיקאים.

עוד דורש ראש הממשלה, הגנה מאפשרות שבג"ץ יבטל את ההסכם הקואליצוני ולא יאפשר לראש הממשלה לכהן כראש הממשלה החליפי עם העברת הרוטציה, זאת בעקבות כתב האישום שהוגש נגדו.

על פי הדיווחים, ב'כחול לבן' מתעקשים שלא לשנות את שתי הדרישות, מה שעלול לפרק באופן סופי את הממשלה, שנראה כי ההתעקשות על התקציב הוא רק התירוץ אבל לא הסיבה.

בני גנץ בנימין נתניהו הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד