ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

רחובות - בחזית המדע

מכון ויצמן מציע שפע של פעילויות הממחישות עקרונות מדעיים וטכנולוגיים שונים, באווירה נעימה

רחובות - בחזית המדע



רמת קושי: המסלול מתאים לבודדים ולקבוצות ואינו מומלץ לילדים מתחת לגיל 7.
נגישות לבעלי מוגבלויות: המסלול מתאים ליושבים בכיסאות גלגלים, למוגבלי הליכה ולבעלי מוגבלויות בשמיעה ובראייה.
משך הטיול: קיימים כמה סוגי סיורים במקום, החל בסיור בן שעה וכלה בסיור הנמשך ארבע-חמש שעות, הכולל פעילות בגן המדע על שם קלור.
ציוד נדרש: כובע ומים.
העונה המתאימה לטיול: בכל ימות השנה.

מכון ויצמן למדע הנו מכון למחקר בעל שם עולמי. בו מרוכז גרעין המחקר המדעי בישראל וממנו יוצאות הבשורות המדעיות, בשיתוף פעולה עם מכוני מחקר אחרים בארץ ובעולם, אל שדות המדע השונים: פיזיקה, ביופיזיקה, מחקר המוח, ביולוגיה, כימיה, ביוכימיה, מתמטיקה ועוד. אך מעבר לכך, מכון ויצמן למדע הינו אתר תיירותי מעניין ומגוון.

איך מגיעים

אפשר להגיע למכון ויצמן בתחבורה הציבורית. תחנת הרכבת של רחובות שוכנת בצמוד לגדר מכון ויצמן, אך מומלץ ביותר להגיע בהסעה מאורגנת לקבוצה. כך מובטח סיור מהנה וממצה.

השער הראשי

השער הראשי נמצא על דרך הכניסה המרכזית לרחובות מכיוון צפון. זהו שער אבן גדול המשמש לכניסה לתחומי הקמפוס לכלי רכב ולהולכי רגל. יש כניסה לאוטובוסים ולרכב תיירות וכן לכלי רכב להסעת נכים. קיימת אפשרות להיכנס דרך השער ברגל או בכיסא גלגלים. כדאי לתאם מראש את הביקור, בעיקר לצורך ביקורי קבוצות.

מרכז המבקרים

מרכז המבקרים המרשים של מכון ויצמן שוכן בבניין במעלה הדרך מהשער הראשי לכיוון בית חיים ויצמן. הדרך מהשער הראשי למרכז נעימה, ולאורכה פסלים ויצירות אמנות המתאימים לאופי המקום. שביל סלול הראוי לתנועת היושבים בכיסאות גלגלים נמשך לכל אורך הדרך.
ההסברים הניתנים במקום, וכן הסרט המוקרן למבקרים, בשפות השונות, מכניסים אותנו לתוך הקונטקסט שבתוכו פועל מכון המחקר - חזון ומציאות. במרכז המבקרים אפשר לקבל מידע על הסיורים השונים המתקיימים במכון, המלצות לגבי המקומות שבהם כדאי לבקר, מפה וחוברת של המכון. במקום יש גם קפטריה וחנות למזכרות. נוסף על כך, מרכז המבקרים נגיש: יש חניה לנכים, שירותים מותאמים לנכים, עם מאחזי יד ומרווח מתאים למעבר מכיסא גלגלים.

בית חיים ויצמן

בית הנשיא חיים ויצמן, נשיאה הראשון של מדינת ישראל, שוכן במרחק של כ– 700-500 מטר ממרכז המבקרים לכיוון מזרח. קיים שביל סלול ונוח לכל אורך הדרך, ספסלים למנוחה, ונוף יפה של צמחייה ופסלים. לפני ההגעה לבניין יש כיכר שמאחוריה אתר זיכרון לנספים בשואה. פסל בצורת גווילי תורה ענקיים, מעשה ידי הפסל דני קרוון, נמצא במרכז האתר. אתר ההנצחה והפסל נמצאים במעלה מדרגות בפתח הגן של בית חיים ויצמן. אין דרך להגיע לאתר ההנצחה בכיסאות גלגלים.
לבית חיים ויצמן אפשר להגיע ברגל, בכיסא גלגלים או ברכב. בכניסה הראשית לבית כמה מדרגות, אך אפשר גם להיכנס מכניסה חלופית, המתאימה ליושבים בכיסאות גלגלים.
בבית מוקרן סרט בשפות שונות על חייו ופועלו של חיים ויצמן, ואפשר לקבל הדרכה במקום על המוצגים השונים, אופיו של ויצמן וחייו. קיים גרם מדרגות העולה לקומה השנייה, אך ליושבים בכיסאות גלגלים אין אפשרות לעלות דרכן. בחצר הבית אפשר לראות את מכונית הקדילק של הנשיא ז"ל וכן את רחבת המסדרים. כמו כן, אפשר לבקר באחוזת הקבר שלו ושל אשתו ורה, הסמוכה לבית.

גן המדע על שם קלור

בלב מכון ויצמן שוכן גן המדע על שם קלור. אתר זה הנו מוזיאון ייחודי לשעשועי מדע הפועל תחת כיפת השמים וממחיש עקרונות מדעיים וטכנולוגיים. בגן מתקנים שונים המדמים פעולות פיזיקליות מגוונות, בהם מתקן המדמה את גלי הים, מתקנים העובדים על בסיס קול ואור ודרך העברתם ועוד. רובם הגדול של המתקנים נגישים ליושבים בכיסאות גלגלים. בחלק מהמתקנים נדרשת הפעלת כוח ידיים או יכולות פיזיות אחרות. נוסף על כך, יש במקום הדרכה שמומלץ מאוד להיעזר בה.

נגישות כללית באזור


כאשר מגיעים לבקר באזור יש להביא בחשבון את המרחק הלא קטן שבין האתרים בתוך מכון ויצמן. עם זאת, לכל מקום אפשר להגיע בהסעה ולכל אורך המסלול מהשער הראשי, דרך מרכז המבקרים, בית חיים ויצמן וגן המדע, יש שבילים סלולים ללא מדרגות. רוב השבילים מתוחמים על ידי אבני שפה. כל הירידות למעברי כבישים מונמכות ומותאמות לתנועת אנשים הנעזרים בכיסאות גלגלים. קיימים ספסלים ומקומות למנוחה לאורך הדרך. אין שילוט מותאם ללקויי ראייה. שירותים המותאמים גם לנכים עם מאחזי יד ומקום לצד האסלה נמצאים במרכז המבקרים, בבית חיים ויצמן ובגן המדע ע"ש קלור.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד