י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024

שיאנק בכלא וכמה שיותר • הטור של נחשוני

מי יצא קודם מהכלא: עו"ד שמאי ליבוביץ או לקוחו ברגותי? • איך זה ש-67% מתושבי מדינת ישראל נגד ליצמן ו-93% בעדו? • ומיהו אלוף הפצת הטריפות בישראל? • טורו של יצחק נחשוני

מי ייצא קודם? מרואן ברגותי
מי ייצא קודם? מרואן ברגותי







הוא לא פולארד מספר 2

מעולם לא טעמנו את טעמה האמיתי והטוב של השמחה לאיד, כפי שאנחנו עושים זאת היום בהנאה מרובה, בלב שקט ובמצפון נקי בעקבות הידיעות על מעצרו של העו"ד הישראלי שמאי ליבוביץ על-ידי ה-FBI וההחלטה להשליכו למאסר.

אנחנו מזדרזים לומר זאת, לפני ש'יפי הנפש' שוב ינצלו את התום של אזרחי המדינה, יעוררו עליו חמלה ורחמים ואפילו ינסו להציגו כ'פולארד מס' 2'.

הוא לא.

שמאי ליבוביץ' הוא נכדו של הפרופ' ישעיהו ליבוביץ'. בארץ הוא היה מוכר כפעיל שמאל וייצג, מתוך מעורבות אישית והזדהות, את ראש התנזים, מרואן ברגותי, במשפטו.

אחרי שנזרק מבית הכנסת שבו התפלל בגבעת שמואל, נחשד בכתיבת כתובות נאצה על עצמו, וחבריו וסביבתו התנערו ממנו, הוא עזב את הארץ, חי באזור וושינגטון, והתקבל לעבודה בחוזה מיוחד ב-FBI. מאחר ועבד בשירות הארגון כלשונאי בשפות אנגלית ועברית, והיה בעל סיווג בטחוני גבוה, אין זה מן הנמנע שמטרת עיסוקו לא היתה גם היא 'שירות דב' למדינת ישראל, אבל אין על כך כל הוכחות. ארה"ב היא הרי אוהבת ולא אויבת...

השבוע הורשע ליבוביץ בבית משפט בוושינגטון בהדלפת מסמכים מסווגים של ה- FBI באינטרנט. בדיווח שהופיע אתמול בתקשורת, וגם ב'חדרי חרדים', לא צוין איזה סוג של מידע הדליף ליבוביץ', אבל על פי הסכם הטיעון שנחתם איתו לא מדובר בעניין של מה בכך והוא צפוי להישלח לרצות עונש של מאסר בפועל בכלא האמריקני.

שיהיה בשעה טובה.

למה אנחנו שמחים כל-כך, ואפילו חושבים שהוא ראוי לעונש הרבה יותר חמור? - לא חלילה בגלל שמדובר בנכדו של פרופ' ישעיהו ליבוביץ. מקובלת עלינו בהחלט האמרה המושאלת: "סבים אכלו והאכילו בוסר ושיני נכדים תקהינה"? גם לא משום שייצג את מרואן ברגותי צמא הדם, שיתכן וישתחרר עוד לפניו מסדרת מאסרי העולם שהושתו עליו, שהרי גם עו"ד יורם שפטל ייצג את דמאניוק. אפילו לא בגלל שהישווה בזמנו את לקוחו ברגותי ל...משה רבנו (עפ"ל).

למה כן? - בשל מעשי הבוגדנות שלו על אדמת ארה"ב נגד עמו ומולדתו, שלא זכו כאן אפילו לפרסום ועל אחת כמה וכמה לגינוי, ושהם בעינינו חמורים הרבה יותר מאלו שבגינם נחטף לכאן מרדכי ואנונו.

לפני מספר שנים השתתף ליבוביץ בישיבה של מועצת 'סומרוויל' שבפרברי 'בוסטון', ו'התחנן' בפני חברי המועצה: ''עזרו לי להציל את ארצי מהמדיניות ההרסנית והבלתי מוסרית של ממשלת ישראל''.

על סדר היום עמדה אז הצעתם של חלק מחברי מועצת העיר ליזום התנתקות כלכלית מחברות המנהלות עסקים עם ישראל. ל'עיריית בוסטון' היה אז, לפני המפולת הכלכלית הגדולה, תיק השקעות של 135 מיליון דולר, וגורמים פלסטינים ניסו להעביר הצעה שתאסור השקעות בחברות ישראליות או בחברות הפועלות בישראל.

היוזמה עוררה בקורת רבה בקרב הקהילה היהודית. קונסול ישראל בניו אינגלנד, מאיר שלמה, נשא נאום התנגדות נלהב נגד המהלך וטען: ''למעלה מאלף אזרחים ישראלים נרצחו בפגועי הטרור, לא צריך לתת למחבלים פרס''. אבל ליבוביץ עמד שם, ועל גבי במות נוספות של שונאי ישראל, והוציא את תיסכוליו, נגד מדינת ישראל.

יתכן בהחלט שאותן הופעות פומביות שלו נגד המדינה, הן שהביאו את ה-FBI לגייס אותו לעבודה אצלם. בכל אופן, לא יכול להיות שגוף בטחוני חשוב שכזה לא ידע את הרקע של האיש כשקיבל אותו לעבודה. אבל בוגד הוא בוגד, היום נגד עמו, מחר נגד משפחתו, ומחרתיים נגד אלו שהעניקו לו מקלט מפני מצפונו, ולכך יש מחיר.

אז שיאנק בכלא כמה שיותר והעיקר שלא יחזור לכאן למרות שברגותי אולי יחכה לו, ויתכן שכיו"ר הרשות הפלשתינית.

עשו עליו סיבוב. ליצמןצילום: עשו עליו סיבוב. ליצמן
עשו עליו סיבוב. ליצמן


הסקר המוטה של ההסתדרות הרפואית

בלי לנקוט עמדה לגופו של נושא ניוד חלק קטן ומזערי מתקציב 'סל הבריאות' לטובת טיפולי שיניים חינם לילדי ישראל, העביר אמש שי ניב לקוראיו ב'גלובס' שיעור מאלף בשיטות ההכפשה התקשורתיות, או בלשונו "שיעור במניפולציה", שמשמעותה ערמה או סחיטה רגשית.

ביום חמישי האחרון, לקראת הדיון הסופי בממשלה וישיבת ועדת 'סל הבריאות' לחלוקת התקציב, שנערכה אתמול ותמשך היום, הציגה ההסתדרות הרפואית שבראשה עומד ד"ר ליאונרד פרידמן, מתעמת בעל רקורד עם סגן השר יעקב ליצמן, בעיקר על רקע נושא קביעת רגע המוות, סקר ולפיו 67% מהציבור מתנגד להעברת כספים לטיפולי שיניים, על חשבון 'סל התרופות'.

הסקר הזה שימש קטליזטור ועוגן להתקפה התקשורתית חסרת המעצורים נגד סגן שר הבריאות.

לכאורה הסקר היה צריך לסייע גם ל'לוביסטים' שפעלו נגדו, ולשכנע את חברי הממשלה והוועדה שלא לתת יד למהלך שהציע ליצמן. אלא שהם נזכרו שכמה ימים לפני פרסום הסקר הזה פרסם גם משרד הבריאות סקר משלו, ולפיו 93% מהציבור דווקא...תומכים במהלך.

איך זה יתכן? ניב החליט לעשות עבודה עיתונאית יסודית וביקש מההסתדרות הרפואית לקבל לידיו את חומר הגלם המקורי של הסקר שאותו פרסמו - ואז הוא גילה את הסוד.

"כל סטודנט מתחיל במדעי החברה יודע שתוצאותיו של סקר תלויות בשאלות שלו" - הוא כותב. השאלה שנשאלה במקרה זה למשתתפי הסקר היתה מנוסחת כך: "באיזו מידה אתה מסכים או לא מסכים שיש למצוא לטיפולי שיניים לילדים תקציב מיוחד שאינו נלקח מתוך סל הבריאות המיועד לתרופות חיוניות - כמו שנמצא למשל תקציב מיוחד לשפעת החזירים"?

"לשאול שאלה כזו בסקר" - קובע ניב – "זה כמו לערוך משאל עם על נסיגה מהגולן ולשאול: 'באיזה מידה תסכים לנסיגה מהגולן כשברור לכל שהסורים יחזרו להפגיז את הגליל מהגבעות החולשות עליו'".

67% , אם כן, מתנגדים למהלך של ליצמן, 93% מצדדים בו, יחד יש במדינה שלנו 160% בדיוק, וזה עוד לפני שלקחנו בחשבון את הנמנעים והמסרבים לגלות את דעתם. אלה אינם רבים וכולם נמנים, כנראה, על קוראי 'המבשר ו'יתד נאמן' שגם היום לא מצאו לנכון לדווח על ליצמן - חברם למפלגה.

בהצבעה שנערכה לפני ימים אחדים בכנסת על קיום משאל עם לפני נסיגה מהגולן, התפצלה סיעת 'יהדות התורה' כדרכה, וכך היא נוהגת, לפחות ברושם כלפי חוץ, אפילו בשאלת טיפולי שיניים חינם לילדים.

בעוד שנציגי 'דגל התורה' טענו שהחוק לקיום משאל עם אמור להתגלות כמסוכן, שכן אין כל ערובה שלא ימצא בעתיד מי שיציע לערוך משאל עם גם בשאלות עקרוניות כמו גיוס בני ישיבות, ובמיוחד כשהכל תלוי בניסוח שאלות המשאל, הצביעו ח"כ הרב ליצמן וחברי 'אגודת ישראל' בעד קיום המשאל.

כבר עתה, והרבה לפני שמישהו מעלה בדעתו לערוך משאל עם בנושא כמו שמירת שבת, או נשואין על פי ההלכה במדינת ישראל, מלמדת התקשורת את ליצמן על בשרו עד כמה סקרים, ועל אחת כמה וכמה משאלי עם, עלולים להיות מוטים, מגמתיים ומסוכנים.

ניב, בכתבתו, מצביע על שיטה נוספת שבה פועלת התקשורת בחוסר יושר ובערמה, בסקירתה את נושא 'סל הבריאות', ועד כמה היא מנצלת את חוסר הידע של הציבור, ועד אמש גם את שלנו.

מסתבר ש-56 מיליוני השקלים שהממשלה הקציבה, על פי הצעתו של ליצמן, לטיפולי שיניים חינם לילדים, שהם העילה לליבוי כל המהומה ומסכת ההשמצות, הם אפילו לא אחוז אחד מתקציב 'סל הבריאות' שבו מדובר.

בתקשורת, מוצג הקיצוץ כ-60 מיליון מתוך תקציב כולל של 410 מיליון, כלומר כ-15% שיכולים להיות סיבה טובה לגלות התנגדות מצד מי שבאמת מתכוון לכך ברצינות, ולא רק לשם הקנטה. אלא שמדובר במצג שוא ובאחיזת עיניים.

'גלובס': "זהו שקר גס. 415 מיליון השקלים שעליהם מדובר אינם תקציב סל התרופות כולו, אלא רק תקציב התוספת לסל לשנת 2010. תקציב 'סל התרופות' כולו עומד על כ-27 מיליארד שקל!"

כמה הם 56 מיליון מתוך 27 מיליארד? - לא כל מחשבי הכיס יכולים אפילו לחשב, רק אלה שיש בהם פרומילים.

התקשורת, אם כן, נושכת את ליצמן עם שיניים תותבות ולא אמיתיות. גם היא צריכה 'טיפול שורש'.



אלוף הפצת הטריפות בישראל

האלוף (מיל.) חגי שלום, שהשתלט לאחרונה על 'טיב טעם' - המפיצה העיקרית של 'דבר אחר' בישראל - הופיע אתמול לראשונה בהופעה פומבית כבעל ה'עסק' החדש, ושטח את תוכניותיו להעמקת הפצת הטריפות בישראל.

בוועידה המרכזית לעסקים קטנים ובינוניים, שנערכה בחסות העיתון 'כלכליסט', הביע שלום סיפוק מהזינוק במניות 'טיב טעם'. "היא הכפילה את ערכה בחודש האחרון ובמסחר אתמול עלתה ב18%" - התפאר.

שלום העריך שהבעיה העיקרית של 'טיב טעם' היא לא בעצם העיסוק שלה אלא ניהולית. "טיב טעם לא תהיה רשת דיסקאונט. לא נתחרה ברמי לוי ובחצי חינם" - אמר והוסיף: "נהיה רשת לקהל שמכבד נקיון"...

ככה זה, מפיצי הדבר המלוכלך ביותר, גם לנפש וגם לגוף, סותמים את האף ואת הרגש היהודי שלהם ומציעים לפתאים...שירותי' נקיון'.

כשעמד שלום ה"יאמני", שהוא גם בעליו של מפעל ה'ארגז', לרכוש את 'טיב טעם', עדיין רבצה על נפשו המועקה שהנה הוא, שמשפחתו לחמה בחירוף נפש, בארץ מוצאה תימן, נגד ויתור כי הוא זה, ולו על אחד מסימני היהדות, עומד להפוך למזרחי-מסורתי הראשון שיעמוד בראש מסדר החזירים על הבר במדינת היהודים. הוא הכריז אז, גם אם בחצי פה, שהוא אינו מתכוון עם הרכישה לוותר על אמונתו, ובתוך זמן מה יבחן את האפשרות לוותר על הטריפה.

אבל אתמול כבר עמד ביהירות מול קהל מאזיניו והכריז: "הרשת הולכת לכיוון של...איכות". בדברי הפרשנות של גולן פרידנפלד המתפרסמים היום ב'כלכליסט': "המשמעות של המשפט הזה היא אחת - שלום אינו מתכוון לוותר על הנכס העיקרי של טיב טעם- מכירת מוצרים לא כשרים".

נראה שחגי שלום מסונוור מעלית ערכה של מנית 'טיב טעם' בבורסה, בחודש האחרון.

זה הזמן להסב שוב את תשומת הלב לידיעה שהופיעה לפני מספר שבועות במוסף 'מדורים' של 'המודיע', ונראה כי נשכחה מאז. יהודי שומר תורה ומצוות הרוכש היום את מניית ה'ארגז' שבבעלות חגי שלום, נעשה בעצם שותף להפצת ה'דבר אחר' והטריפות בישראל.

אולי כך, אם נקזז לו את הכדאיות הזמנית והמדומה במסחר ב'טיב טעם', עם פגיעה בהכנסות 'הארגז' שהוא ה'בייבי' שלו יתעשת שלום, ולא יהיה לאלוף הישראלי הראשון שהוא גם אלוף הפצת טריפות בישראל.

תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד