י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
הסלמה בדרום

לאחר יממה של עשרות שריפות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה

לאחר שישה ימים של שיגורי בלוני תבערה, כשרק ביממה האחרונה פרצו למעלה מ-60 שריפות ברחבי עוטף עזה, בצה"ל הוחלט שלא לשתוק יותר • במהלך הלילה הותקפו תשתיות תת קרקעיות, עמדות תצפית ומתחם צבאי של חמאס • ראש הממשלה נתניהו: "יהיו לזה תוצאות קשות מאוד"

לאחר יממה של עשרות שריפות: צה"ל תקף יעדי חמאס ברצועה
צעירים פלסטיניים משגרים בלון תבערה מרצועת עזה צילום: Ali Ahmed/Flash90

הלילה, לאחר למעלה מ-60 שריפות שפרצו אמש (שלישי) בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה, תקפו מטוסי קרב וטנקים של צה״ל מספר יעדי טרור של ארגון החמאס ברצועת עזה. בתקיפה נפגעו מתחם צבאי, תשתיות תת קרקעיות ועמדות תצפית של ארגון הטרור חמאס.

בצה"ל הבהירו, כי התקיפה בוצעה בתגובה להפרחות בלוני הנפץ משטח רצועת עזה לשטח ישראל במהלך השבוע האחרון.

"צה״ל רואה בחומרה רבה כל פעילות טרור לעבר שטח ישראל וימשיך לפעול ככל שיידרש נגד ניסיונות לפגיעה באזרחי ישראל", מסר דובר צה"ל. "ארגון הטרור חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה וממנה, והוא יישא בהשלכות לפעולות הטרור נגד אזרחי ישראל"

מאז שעות הבוקר המוקדמות אתמול (שלישי), המשיכו פלסטינים להפריח מאות בלוני תבערה לעבר היישובים בעוטף עזה. כתוצאה מכך, למעלה מ-60 שריפות התלקחו בשטחים חקלאיים וגרמו לנזקים גדולים. בתיעוד שהפיצו הפלסטינים, נראו קבוצה של מפריחי בלונים נמלטת מירי של צה"ל, שככל הנראה ניסה למנוע את המשך ההפרחות. לא דווח על נפגעים בצד הפלסטיני.

בכבאות והצלה מחוז דרום מסרו, כי צוותי כיבוי יחד עם צוותי קק"ל ורשות הטבע והגנים בסיוע גרורי צה"ל, רבש"צים ומתנדבים, פעלו היום ב-8 שריפות באזור המועצה האזורית חוף אשקלון והמועצות האזוריות אשכול מרחבים. חוקר שריפות מכבאות והצלה לישראל מחוז דרום קבע כי השריפות נגרמו מבלונים.

בכבאות והצלה מחוז דרום מציינים כי מעבר לשמונה המוקדים העיקריים, נגרמו עוד כ-60 שריפות מבלונים בכל מרחב העוטף. יש לציין, כי רוב מוקדי השריפה היו קטנים אך בחלק מהמוקדים נגרם נזק.

מוקדם יותר אתמול התייחס ראש הממשלה למצב בדרום ולשובם של בלוני התבערה במהלך ביקור בבסיס חיל האוויר חצור ואמר: "אנחנו נתייחס לזה בחומרה רבה, ותראו את התוצאות של זה מהר מאוד. יותר חשוב שהחמאס והג'יהאד האיסלאמי יראו את התוצאות הקשות של הפורענות הזו. יהיו לזה תוצאות קשות ומחיר כבד מאוד".

גם שר הביטחון בני גנץ שקיים ביקור ודיון היערכות במפקדת הקורונה של פיקוד העורף, התייחס בין היתר למצב המתוח בגבול הדרומי. "אם חמאס לא יפסיק בשיגור בלוני התבערה - נגיב בעוצמה", איים גנץ.

בעקבות המשך הפרחת הבלונים החליט לפני כיומיים שר הביטחון בני גנץ על סגירת מעבר כרם שלום, החל מאתמול בבוקר. המעבר נסגר למעט כניסת ציוד הומניטארי חיוני ודלקים. ההחלטה על סגירת המעבר התקבלה בתום התייעצויות ביטחוניות ולאור פעולות טרור חוזרות ונשנות מצד ארגוני הטרור ברצועת עזה כנגד אזרחי ישראל אשר מהוות הפרה של הריבונות הישראלית.

בלון תבערה צהל מעבר כרם שלום חמאס ביבי נתניהו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד