י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

פרופ׳ גמזו בבני-ברק: ״לא תהיה ירידה נוספת בלי צעדים דרסטיים שתנקטו״

מנהל ׳מגן ישראל׳ - התכנית הלאומית למאבק בקורונה פרופ׳ רוני גמזו סייר הבוקר בעיריית בני-ברק ונפגש עם ראש העיריה אברהם רובינשטיין וצוות חמ״ל הקורונה העירוני. בסיור השתתף האלוף רוני נומה שניהל את משבר הקורונה בעיר בגל הראשון

פרופ׳ גמזו בבני-ברק: ״לא תהיה ירידה נוספת בלי צעדים דרסטיים שתנקטו״
פרופסור גמזו בעיריית בני ברק צילום: יח"צ

נוכח נתוני התחלואה הקיצוניים בעיר דרש פרופ׳ גמזו לבצע בידוד משפחתי בכל אירוע של חולה מאומת כבר משלב הסימפטומים עוד בטרם התקבלה התשובה השוללת או מאשרת את היותו חולה בקורונה.

״הצלחתם להוריד את התחלואה באופן מרשים אבל לא תהיה ירידה נוספת בלי צעדים דרסטיים שתנקטו״

עיריית בני-ברק הציגה את תכנית העבודה לפיה היא פועלת ומפנה חולים מהעיר, מבצעת הסברה ואכיפה כנגד מפירי הנחיות.

לפרופ׳ גמזו הוצג סקר סרולוגי הנערך בעיר ולפיו לכל היותר 7.5% נדבקו בנגיף והחלימו. ״המשמעות היא שעדיין פוטנציאל ההדבקה בעיר אדיר״ אמר פרופ׳ גמזו.

מנהל ״מגן ישראל״ ביקש ללמוד על דרכי האכיפה ואופן ביצוע החקירות האפידמיולוגיות, והורה על דרך פעולה תואמת לעיר בה מרבית ההדבקות מתרחשות בבית. 

רוני נומה ציין כי עיר צפופה כבני ברק מחייבת התנהלות שונה, היות וההדבקות ברובן מתרחשות לפי בית אב, וכי למרות שיתכן ויוכנסו משפחות לבידוד בטעות, אין מנוס מביצוע דרישתו של פרופ׳ רוני גמזו לבודד משפחות.

״בעיר אדומה מהרגע שהופיע סימפטום, המשפחה נכנסת לבידוד, בלי להמתין לבדיקה ותוצאותיה. רק לאחר שלילה משתחררים - משום שבעיר אדומה הסיכוי שסימפטומים מלמדים על תוצאה חיובית גבוהים משמעותית״ אמר פרופ׳ רוני גמזו.

גמזו הסביר כי הדרישה הזו נועדה למנוע ״בידוד עירוני מלא״ כשכוונתו לסגר כולל.

״אני מודאג לקראת החזרה ללימודים ופתיחת בתי הספר והת״תים בכל רחבי הארץ, אבל כאן ובערים אדומות הרבה יותר״ אמר גמזו.  גמזו אמר כי ישנו מתווה לפיו בערים אדומות מערכת החינוך לא תיפתח.

נציגי העיריה הצהירו כי יפעלו בהתאם להנחיות של משרד החינוך והבריאות  כאשר האלוף במיל׳ רוני נומה אמון על סוגיית הישיבות.

ראש העיר אברהם רובינשטיין אמר כי במידה ותנתן הוראה שלא לפתוח מוסדות, בחלק מהקהילות היא עלולה להתקל בהתנגדות.

האלוף במיל׳ נומה ציין כי קיים אינטרס להחזיר את הבחורים לישיבות במתווה הקפסולות כדי להפחית את הצפיפות בבתים גם ברמה האפידמיולוגית וכי הוא מקדם מתווה בהתאם יחד עם משנה למנכ״ל משרד הבריאות פרופ׳ איתמר גרוטו.

״הגענו לרמת תחלואה מסויימת שאיננה יורדת במצב של מדינה פתוחה. אנחנו מתקרבים לחגי תשרי ובתי החולים והקופות יודיעו לנו שהם מתקרבים לקצה״ הביע חשש גמזו.

״הקו שלי הוא לאפשר לחיות במקביל לנגיף אבל ברגע שבתי החולים יסבירו שניצלנו את האשראי, לא נוכל להמשיך במתכונת הזו״ 

ראש העיר רובינשטיין הגיב ואמר ״ביקשנו בגל הראשון ופונים כעת שוב לפיקוד העורף להקים אוהלים ליד בתי הכנסת כדי לאפשר לנו לנהל את התקופה הזו. אנחנו זקוקים לכאלף בתי כנסת כאלו לחגים בכדי שלא להגיע להתקהלויות בבתי הכנסת״.

בעיריית בני ברק ציינו כי תכנית העבודה שלהם לחגים כוללת מנייני חצרות ושורת הנחיות מגובות בפסקי הלכה שתמנע התקהלויות דוגמת שוק ארבעת המינים ושמחות בית השואבה.

״שתוף הפעולה שלנו עם פקוד העורף הוא מדהים והסנכרון מלא, אנחנו עושים הכל כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה״ ציינו בעיריה.

קורונה עיריית בני ברק רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד