י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
ימי רביעי הסוערים

החכי"ם ייצאו מהבידוד; החוק אותו מנסים בליכוד לטרפד בכל מחיר

המשבר הפוליטי וסוגיית התקציב: היום יעלו להצבעה שני חוקים אשר צפויים לעורר מהומה ולהעמיק את הקרע בין הסיעות • בליכוד נערכים להצעת החוק של יש עתיד, והחליטו על גיוס מלא של החכי"ם כולל אלו שבבידוד • אז מה צפוי לנו היום? וכיצד ינהגו הסיעות החרדיות? כל הפרטים

החכי"ם ייצאו מהבידוד; החוק אותו מנסים בליכוד לטרפד בכל מחיר
נתניהו שותה קפה בדיון ארוך במליאה צילום: Miriam Alster/FLASH90

המתיחות הפוליטית: ימי רביעי כבר הפכו לסוערים במערכת הפוליטית מאז הורכבה ממשלת האחדות, כך שבכל יום רביעי לא באמת ברור כיצד ינהגו הסיעות השונות בהצבעות שעולות על הפרק, ומידי שבוע תרחיש הבלהות לפירוק חוזר של הממשלה רק גובר.

והיום במליאה: תחילה יעלה להצבעה החוק לדחיית מועד התקציב, חוק שאותו יזמו בסיעת 'דרך ארץ'. בליכוד ובכחול לבן צפויים לתמוך בחוק בקריאה טרומית, ובסיעת ש״ס גם כן הודיעו שהם צפויים לתמוך.

בסיעת יהדות התורה טרם גיבשו את עמדתם ביחס לחוק שאמור בעקיפין לדחות או למנוע את הבחירות, ונציגי הסיעה צפויים להתכנס בשעה 11:15 לדיון בנושא. 

עוד לא ברור האם החוק יקודם לקראת הצבעה בקריאה שנייה ושלישית, אחרי שגנץ הציב אולטימטום לקדם את החוק אך בליכוד מסרבים להודיע על כך.

חוק נוסף שעלול לעורר סערה פוליטית הוא הצעת חוק שמעלים ביש עתיד המבקש לקבוע כי ח"כ עם כתב אישום לא יוכל להתמודד לראשות הממשלה, וזאת בכדי למנוע מראש הממשלה להתמודד לקדנציה נוספת במקרה של בחירות, בכחול לבן כבר הודיעו כי בכוונתם להיעדר מההצבעה, ומסתמן כי לא יושג הרוב הדרוש להעבירו.

גורמים בליכוד הבהירו כי היעדרותם של נציגי כחול לבן מההצבעה הקריטית עלולה להוביל לבחירות, בליכוד הודיעו על גיוס מלא של כל נציגי הליכוד והסיעות החרדיות, בכדי להפיל את ההצעה.

לאור ההתגייסות בליכוד, גם אלה שבבידוד צפויים להשתתף בהצבעה, כמו חבר הכנסת אליהו חסיד ששוהה בבידוד בימים אלו ויובא לכנסת ברכב ממוגן מיוחד.

אליהו חסיד הליכוד הצעת חוק דרך ארץ מפלגת כחול לבן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד