י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החוף השקט המזוהם

תושבי חיפה: "מרגישים כי הנציגים זרקו את פתקי הקלפיות לתוך המים"

מתיעוד שהגיע ל'בחדרי', נראה ה'חוף השקט' החרדי בחיפה כשהוא מלוכלך ומזוהם •  התושבים באיזור מבהירים כי מה שקורה בחוף הים עבר כל ביקורת, אך הם באים לשם בלית ברירה מכיוון שהוא החוף היחיד באיזור המותאם לציבור החרדי  

תושבי חיפה: "מרגישים כי הנציגים זרקו את פתקי הקלפיות לתוך המים"
בחורי ישיבה בים צילום: מתוך הסרטון

בתקופה זו של בין הזמנים רבים יוצאים לבלות בחוף הים, ל'בחדרי חרדים' הגיע תיעוד מהחוף השקט בחיפה בו נראה חוף הים כשהוא מזוהם ומלוכלך.

'החוף השקט' בחיפה הוא החוף החרדי והמתאים ביותר לשומרי תורה ומצוות באיזור, רבים מהציבור החרדי מגיעים לשם מידי בין הזמנים ובכל שעה נתונה שוהים בו מאות רוחצים.

בתיעוד שהגיע לידי 'בחדרי' טוענים הרוחצים בחוף שהם "אינם נהנים כלל מהרחצה, כי מלבד החוף, המלתחות והשירותים הישנים, המים מלוכלכים בצורה מזוויעה, מלאי פסולת, גזרי עצים, עלים ולכלוכים שחורים".

אחד הרוחצים מספר, "מי שיראה את הגלים במים אינו רואה צבע כחול אלא את המים נהפכו לשחור. בנוסף, כל אחד שיוצא מהמים מוציא איתו הרבה לכלוך שנדבק עליו כתוצאה מכמויות הלכלוך הנמצאות במים".

המים המזוהמים

אדם נוסף אשר שהה בחוף מספר: "רואים בחוש שהחוף מלוכלך ואינו נעים. כאשר בחופים החילוניים הסמוכים המים והחוף נקיים לחלוטין, עוד הוא מוסיף ומספר: "דיברתי עם מציל מהחוף הסמוך, והוא סיפר לי שהמים שחורים דווקא אצלנו, כיוון ששופכים את כל הלכלוך והחומרים המזוהמים של בית החולים לים. והם מגיעים ישירות לחוף זה, שהוא קטן מאוד יחסית לשאר החופים". המתרחץ הוסיף בכאב כי "מי שמגיע לחוף השקט בחיפה מרגיש שאת הפתקים בקלפי לקחו הנציגים וזרקו למים בחוף השקט".

כמו כן מתלוננים המבלים החרדים בחוף, כי בייחס לשאר החופים באיזור, החוף הזה הוא קטנטן ומשנה לשנה מצמצמים את שטחו יותר ויותר, "הקנאה עולה ולכן התקציבים יורדים, ובכל דבר שאפשר להרע אז למה לא להרע", מאשים אחד הנוכחים.

בחוף מהחוף מספר על הזוהמה שבמים

מעיריית חיפה נמסר בתגובה: מי הים לאורך כלל החופים בחיפה, ובכללם בחוף הנפרד, נדגמים באופן סדור ונבדקים במעבדות משרד הבריאות. כל דגימות המים שנעשו לאחרונה במי הים נמצאו תקינות והרחצה בחוף הנפרד בטוחה. 

חוף שקט חיפה חרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד