י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סערת עבירות הבנייה

דיווח: התובעת בתיקי נתניהו זומנה לחקירה בעירייה

התובעת בתיקי נתניהו ליאת בן ארי זומנה לחקירה בעיריית ראש העין זאת לאר הפרסומים על עבירות בנייה שבוצעו לכאורים בביתה של הפרקליטה • גורמים בעיריית ראש העין: "אין מנוס מהגשת כתב אישום"

דיווח: התובעת בתיקי נתניהו זומנה לחקירה בעירייה
חומרי חקירה בפרקליטות צילום: 90 Kobi Gideon / FLASH

לאחר הסערה התקשורתית סביב עבירות הבנייה שבוצעו לכאורה על ידי המשנה לפרקליט המדינה והתובעת בתיקי נתניהו ליאת ארי, היום (רביעי) דווח ב'ערוץ 13' כי היא ובעלה זומנו לחקירה בעיריית ראש העין. השניים יגיעו לחקירה בעירייה וייתנו הסברים על המידע שהתקבל אודות חריגות הבנייה. כזכור,  בעבות הפרסום בעיתון 'ישראל היום' על העבירות שבוצעו לכאורה מצד בן ארי ובעלה, פנה חבר מועצת העיר ראש העין חנוך עוז ליועצת המשפטית של העירייה בדרישה לפתוח בחקירה בנושא.

אלא, שבפרקליטות המדינה לא אהבו ככל הנראה את התערבות העירייה בענייניה של הפרקליטה הבכירה. במכתב ששיגרו בפרקליטות לעיריית ראש העין נכתב: "מכתבו של מר חנוך עוז, מיום 20.8.6 לראש עיריית ראש העין, ליו"ר וועדת המשנה לתכנון ולבניה, ליועמ"ש העירייה ולתובעת הראשית, בעניין בני הזוג בן-ארי-שוויקי, הובא לידיעתנו. אף שבנסיבות הנוכחיות איננו עוסקים בנושא הפרטני, מצאנו לנכון לפנות אליכם במישור העקרוני, בהתאם למדיניות העקבית הנקוטה בידנו לאורך השנים בנושא עצמאות התביעה הפלילית".

במכתב כתבו עוד כי "הנכם נדרשים להקפיד בנושא עצמאות התביעה הפלילית, ועל נבחרי הציבור בוועדה לפעול להבטחת עקרון זה, ולהבטחת היכולת המקצועית של גורמי האכיפה לפעול ללא כל מעורבות של נבחרי הציבור, בכלל התיקים המטופלים על-ידם. החלטות על נקיטת הליכי אכיפה ימשיכו להתקבל על ידי התביעה המקומית באופן מקצועי ועצמאי, ואף התיק האמור יטופל ככל התיקים, ובהתאם להוראות הדין, ההנחיות המחייבות ומדיניות האכיפה של הוועדה המקומית", נכתב.

בעיריית ראש לא התרגשו מהמכתב, ועל פי הדיווח, כאמור, זימנו את בן ארי ובעלה לחקירה. בימים האחרונים התחוללה סערה סביב הנושא. אמש (שלישי) דווח ב'ערוץ 20', כי גורמים בעיריית ראש העין גורסים שבן ארי לא תוכל לחמוק מכתב אישום גורמים: "אין מנוס מהגשת כתב אישום", אמרו. בעירייה אמרו לערוץ כי חקירת ליאת בן ארי ובעלה בעניין חריגת הבנייה תבוצע ע"י הפקח עוד השבוע, כחלק מההליך לפני הגשת כתב אישום נגד שניהם. 

נזכיר, כי מי שזעם על הפנייה מצד הפרקליטות לעיריית ראש העין הוא ח"כ שלמה קרעי. "אם יש סיבה אחת, הכי מוצדקת, ללכת לבחירות, זה רק כדי לפרק את החונטה הזו הזוכה לגיבוי של שר המשפטים", כתב קרעי. "ועדיין", הוסיף, "עם תקציב חד-שנתי, יש ממשלה, אין בחירות. שלא יעבדו עליכם. לגנץ נמאס ללכת לבית הספר והוא החליט לסגור אותו".

ליאת בן ארי פרקליטות המדינה משפטו של בנימין נתניהו ראש העין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד