י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
חופש הצבעה ביהדות התורה

החוק לדחיית התקציב עבר בקריאה טרומית

הצעת החוק של חבר הכנסת ויו"ר ועדת חוץ וביטחון צבי האוזר לדחיית מועד התקציב אושרה במליאה • החוק למעשה ימנע או על כל פנים ידחה את פירוק הממשלה וההליכה לבחירות • ביהדות התורה העניקה חופש הצבעה ונציגי דגל התורה נמנעו

 החוק לדחיית התקציב עבר בקריאה טרומית
ההצבעה במליאה צילום: דוברות הכנסת\\עדינה וולמן

מליאת הכנסת אישרה את הצעת החוק שהגישו בסיעת 'דרך ארץ' לדחיית מועד התקציב מה שימנע למעשה את פיזור הכנסת באופן מיידי. כאשר חברי סיעת יהדות התורה התפצלו בהצבעה.

מגיש הצעת החוק יו"ר ועדת החוץ והבטחון חה״כ צבי האוזר אמר: "בעוד 12 ימים כנסת ישראל תתפזר. רק לפני 88 ימים עמדנו כאן והתחייבנו בפני אזרחי ישראל לשים את המחלוקות בינינו בצד. התחייבנו לעבוד יחד, לעבוד למענם ומעל הכל- להביא את בשורת האחדות לעם".

"אני שואל את עצמי ואתכם כאן היום" אמר האוזר, "האם הטענו את הציבור? האם חלילה שיקרנו? הבטחנו והבטחנו והבטחנו והציבור שואל אותנו היום לאן נעלמו אותן הבטחות של המערכת הפוליטית כולה שהבטיחה לשים את האגו והפוליטיקה בצד ולהתרכז בפתרון המשבר", תקף חבר הכנסת.

זוהר ולפיד במהלך ההצבעה\\צילום: דוברות הכנסת-עדינה וולמן

עוד הוסיף חבר הכנסת האוזר בדבריו "אתם מנסים לאיים ולקחת את ישראל לבחירות נוספות. אתם נאיבים לחשוב שתקבלו תוצאה שונה מזו שקיבלנו בשלושת הסיבובים הקודמים. תגידו, מי יאמין לכם? אתם מבקשים להמיט חורבן על האמון בין הציבור לנבחריו".

"הממשלה הזו לא מושלמת אבל היא הפתרון היחיד". תוך שהוא מוסיף "הרוב המוחלט של אזרחי ישראל הוא הרוב הדומם- הוא לא נמצא בהפגנות, ולא צועק ברחובות, אבל הוא גם לא רוצה בחירות".

קודם ההצבעה התכנסו נציגי יהדות התורה לישיבת סיעה במהלכה הוכרז על חופש הצבעה, נציגי דגל התורה נמנעו מלהצביע בחוק ונציגי אגדות ישראל הצביעו נגד.

תקציב מדינה יהדות התורה הצעת חוק צבי האוזר בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד