י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
עליה מטרידה

פנסילבניה: צלב קרס רוסס על דלת בית הכנסת

אירועי האנטישמיות בפנסילבניה בעליה מתמדת • צלב קרס רוסס על דלת בית הכנסת בבירה הריסבורג • יעקב חגואל במכתב למנכ"לית הפדרציה היהודית "בכל שבוע יש עשרות אירועים אנטישמיים, ללא ענישה מרתיעה, אנו עומדים לימינכם"

פנסילבניה: צלב קרס רוסס על דלת בית הכנסת
יעקב חגואל צילום: הדס פרוש\פלאש 90

אנטישמיות בארה"ב: צלב קרס רוסס על דלת הכניסה של בית הכנסת "קשר ישראל" בפנסילבניה.

בעקבות מקרה אנטישמי, בו צלב קרס רוסס ליד דלת הכניסה של בית הכנסת "קשר ישראל" בעיר הבירה של מדינת פנסילבניה האריסברג, החווה גידול בפשעי שנאה אנטישמיים מצד קבוצות קיצוניות, סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל שלח מכתב לג'ניפר רוס, נשיאה ומנכ"לית הפדרציה היהודית בהאריסבורג, פנסילבניה בו הביע הזדהות וזעזוע עם הקהילה בארה"ב בעקבות הוונדליזם האנטישמי בבית הכנסת 'קשר ישראל' בהריסבורג, פנסילבניה.

יעקב חגואל כתב בין היתר: "בתקופה האחרונה, אנו עדים לעלייה מטרידה באירועי האנטישמיות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט. עמדתנו היא בלתי מתפשרת ולא נסבול תופעה זו. אנו משבחים אותך ואת הקהילה המקומית שלך על מאמציכם הרבים להילחם בתופעה זו".

עוד כתב סגן יו"ר ההסתדרות: "בשם ההסתדרות הציונית העולמית וכמי שמכהן כיו"ר צוות המשימה למאבק באנטישמיות של חבר הנאמנים של הסוכנות היהודית, נעמוד לרשותכם בכל סיוע אפשרי בהתמודדות בזמנים קשים אלו. ההסתדרות הציונית העולמית פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם משרדו של השליח המיוחד של הממשל האמריקני לפיקוח ולמאבק באנטישמיות. על אף ההחמרה בהתקפות אנטישמיות, חשוב לציין את קיומה של עלייה במודעות ובתשומת לב מצד אכיפת החוק ואנשי הממשל".

כזכור בצאת תשעה באב, בתחנת הרכבת במוהלאוזן גרמניה אלמוני צייר דגל של הרייך השלישי ולידו אדם עושה את צרכיו על דגל ישראל. המשטרה פתחה בחקירה.

חגואל אמר: כי "בכל שבוע יש עשרות אירועים אנטישמיים, ללא ענישה מרתיעה שלדאבון ליבי נותנת לגיטימציה לפשעי שנאה. מה צריך לקרות כדי שהממשלות יעלו את הנושא לראש סדר העדיפויות".

יעקב חגואל אנטישמיות בארה"ב פנסילבניה צלב קרס בית כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד