ט"ו ניסן התשפ"ד
23.04.2024
"יודע להיות לבבי"

גנץ כן, הרבי לא: זו הסיבה לאפליה של פרופ' קרייס

מנכ"ל המרכז הרפואי 'שיבא' טרח לקבל את פניו של שר הביטחון גנץ בבואו לקבל טיפול בבית החולים. אך יום קודם לכן, נאלצו מלוויו של הרבי מסאדיגורה זצ"ל לעבור מסע מבזה בכניסה לחדר המיון • "במקרה או שלא, הוא היה זה שלפני תקופה קצרה שקל – לפחות לפי הדיווחים – למנות את אותו קרייס לתפקיד הנחשק של שר הבריאות"

גנץ כן, הרבי לא: זו הסיבה לאפליה של פרופ' קרייס
הרבי מסאדיגורה זצ"ל / בני גנץ צילום: שוקי לרר / פלאש 90

כשהוא רוצה הוא יודע להפגין גישה מלבבת: אתמול פורסמו תמונות בהן נראה מטופל המגיע לעבור טיפול בגבו במחלקה האורטופדית של בית החולים 'שיבא', כשמי שיצא מגדרו לארח אותו עם הגעתו למרכז הרפואי, היה לא אחר מאשר מנכ"ל בית החולים, הפרופ' יצחק קרייס. ואכן, לפחות לפי התמונות, נראה שהאיש יודע להיות לבבי ומקסים. הטענות שנשמעות לאחרונה על ניתוק ויהירות נראות מנותקות מהמציאות.

אכן, יחס מלבב שיש רק לברך עליו. אחרי הכל נחמד לגלות שמנכ"ל בית החולים הגדול בארץ מסוגל לצאת מלשכתו ולעלות למחלקה, כשהוא טורח להקל על המטופל ולרפד את בואו לבית החולים – רגעים שלא נעימים לאף אחד ובכל סיטואציה – בחיוך, במילה טובה וביצירת תחושה נעימה סביבו. זוהי תופעה שלא מוכרת, ואם היא מתרחשת ברור שיש להעלות אותה על נס.

אלא מה, שהאורח שזכה ליחס הזה היה מי שעונה לתואר הארוך והלא בדיוק מובן: שר הביטחון וראש הממשלה החליפי מר בני גנץ. במקרה או שלא, הוא היה זה שלפני תקופה קצרה שקל – לפחות לפי הדיווחים – למנות את אותו קרייס לתפקיד הנחשק של שר הבריאות, על מכסת השרים של סיעת 'כחול לבן'. והוא, ורק הוא, זוכה לליווי מצידו של מנכ"ל המרכז הרפואי שטורח ללוות אותו, לקבל את פניו, וכמובן להצטלם עמו קבל עם ומצלמה.

ולמה זה מכעיס אותי? משום שלפי דיווחים אחרים שפורסמו אף הם, יום קודם לכן הגיעה לבית החולים אישיות חשובה אחרת, שלא זכתה לאותו היחס. גם לא דומה. מדובר באדמו"ר מסאדיגורה זצ"ל שהובהל לבית החולים 'שיבא', ולמרבה הצער מבני משפחתו וממקורביו אף נמנעה האפשרות לשהות לצד מיטתו בשעתו האחרונה.

הם, לעומת זאת, פנו לכל מי שרק יכלו, גם אליך – לפחות לפי אותם דיווחים – אך הם נשארו בחוץ. רק בהמשך הותרה כניסה של בן משפחה אחד, אולי גם שניים. ואין זה משנה גם מתי התקבל האישור, האם אחרי שעה או חצי שעה, והאם בעקבות התערבותו של ח"כ שהוזעק למקום. מה שברור, ששומרי המצוות המגיעים לבית החולים נתקלים ביחס שונה, מנוכר ולא נעים, וחבל.

אז זהו, שאני נפגעתי. אני אמנם מנסה ללמד זכות עליך שיתכן מאד שהשעה המאוחרת הייתה בעוכריך, ואחרי הכל מדובר בהגעה פתאומית ולא מתוכננת. אבל גם אם אלו היו הסיבות להתעלמות, אפשר להתנצל. נזכיר שוב כי מדובר באדמו"ר שאלפים בארץ ומחוץ לה דואגים ממצב בריאותו, וההתנהלות של בית החולים סביבו בשעתו האחרונה מקוממת אותם מאד. במקרה כזה, מה פשוט יותר מלהתנצל? לא לשלוח יחצ"נים, אלא פשוט להתנצל.

וכן, הם היו מצפים מאד, פרופ' קרייס הנכבד, שגם אם לא תצא לקבל כל חולה כפי שטרחת לעשות עבור ידידך בני גנץ, שלפחות תדאג שהם יחושו יותר בנוח בבית החולים. אחרי הכל, כמוסד רפואי הוא אמור לנקוט ביחס שוויוני לכל מי שבא בשעריו, חילוני כדתי, שר או אדמו"ר, בני ברקי או תל אביבי. ועובדה, הוכחת שאתה יודע לכבד, אז אנא...

פרופ' יצחק קרייס שיבא בני גנץ סאדיגורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 66 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד