י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
עימות חריף במליאה • צפו

נתניהו ולפיד בקרב עלבונות: "אני הולך בדרך של אביך טומי לפיד"

במליאת הכנסת התפתח עימות חריף בין יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד לראש הממשלה נתניהו סביב הצעת החוק של 'יש עתיד' לאסור על נאשם בפלילים להרכיב ממשלה • "אביך ביקר את החוק הרודני שאתה מקדם. אתה פייק דמוקרט, אבא שלך היה דמוקרט אמיתי ואני הולך בדרכו" • צפו

נתניהו ולפיד בקרב עלבונות: "אני הולך בדרך של אביך טומי לפיד"
יאיר לפיד ובנימין נתניהו במליאה צילום: דוברות הכנסת

באופן חריג עלה היום (רביעי) ראש הממשלה נתניהו לדוכן המליאה בכדי להשיב על הצעת חוק שהוגשה על ידי יו"ר האופוזיציה ויש עתיד ח"כ יאיר לפיד, שתכליתה לאסור התמודדות חבר כנסת עם כתב אישום לראשות הממשלה. נתניהו ניצל את הבמה ויצא במתקפה חריפה ואף חריגה, כנגד יו"ר יש עתיד, חה"כ לפיד, במה שנראה כמו רמז נוסף של נתניהו לכיוון בחירות, כשהוא מסמן את היריב שלדעתו נוח עבורו.

ראש הממשלה אמר: "אנחנו פועלים לשמור על הביטחון, על החיים, על הבריאות ועל הפרנסה של אזרחי ישראל. דווקא כאן בכנסת, בהיכל הדמוקרטיה הישראלית, אנחנו עדים היום לעוד פרק מאוס במסכת בלתי נסבלת, אני עומד פה כראש ממשלת ישראל, בתוקף בחירת העם, בזכות רצון העם".

עוד אמר נתניהו בלהט כי "ציבור עצום בגודלו, חסר תקדים בגודלו, נתן לי את אמונו בבחירות. לא תוכלו לעצור את האמת, למעלה ממיליון אזרחים הצביעו לליכוד בראשותי. יאיר לפיד ואיימן עודה רוצים לפגוע ברצון העם, כפי שקורה במשטרים רודניים. הצעת החוק הזו היא עיוות מוחלט - איפה מעבירים חוקים כאלו? המקום היחיד בעולם שמעבירים חוקים לסיכול מועמדים זה באיראן וצפון קוריאה".

נתניהו הוסיף ותקף: "אצלנו יש מי שרוצים לעבור מתפירת תיקים לתפירת חוקים". ראש הממשלה עבר לצטט את שר המשפטים לשעבר, טומי לפיד ז"ל, שביקר את החוק, ואמר: "אביך ביקר את החוק הרודני שאתה מקדם. אתה פייק דמוקרט, אבא שלך היה דמוקרט אמיתי ואני הולך בדרכו".

"לפיד", הוסיף נתניהו ופנה אל מי שהוא מסמן כמועמד נגדו לראשות הממשלה. "ההתנשאות שלכם על מצביעי הימין והליכוד - בלתי נסלחת. אצלך הכל פייק. אתה יודע מעט על כמעט לא כלום. אתה כל הזמן מתחזה. בלי תעודת בגרות ובלי תואר ראשון ניסית להשיג פייק דוקטורט. דוקטור לפיד. אתה מתחזה לדמוקרטור אבל אתה דיקטטור עם חוקה שכתבת לעצמך ומינוי אנשים שלך לרשימה".

נתניהו הוסיף לעלוב בלפיד: "אתה ד"ר לפיד ומיסטר דיקטטורה. האחרונה שהעזה להגיד לך את האמת במפלגה שלך, עדי קול, סולקה מהמפלגה. דמוקרטור גדול".

נתניהו תוקף את לפיד במליאה 

לפיד עלה להשיב לנתניהו: "אדוני ראש הממשלה, רואים את הזיעה עד הנה. עד אני אגיד לך משהו, בשבוע שעבר עלית לדבר על אבא שלך והיום עלית לדבר על אבא שלי. אז אני אגיד לך משהו על אבא שלי לאור דבריך הנכוחים. זה היה חוק אחר. כל הציטוט שציטטת עכשיו היה על חוק אחר. מה לעשות, לא יודע מי מכין לך את התחקיר, היות ושום דבר סביבך לא עובד אז גם זה לא עובד – זה לא על אותו חוק".

"החוק שבו מדובר היום, למקרה שלא עדכנו אותך" אמר לפיד, "אומר שאדם עם כתבי אישום לא יכול לכהן כראש ממשלה במדינת ישראל, אתה אמור להכיר אותו, ב 2008 הצבעת בעדו. החוק הזה עלה פה במליאה ב 2008, הצעת חוק של אופיר פינס ואתה הצבעת בעדו. חשבת אז שזה החוק הנכון. ויותר מזה אדוני ראש הממשלה גם כשעלית הנה לדבר על אביך ז"ל לא דייקת. כי אני בדקתי את הכתבה המקורית ב "time" מגזין שדיברת על אבא שלך, אתה לא אמרת שהוא נתן לך הצעה אחת לרכוש השכלה אלא שהוא נתן לך שלוש עצות".

ההצעה הראשונה הייתה, ציטוט של אביך ז"ל – "אל תיגע בכסף" , "don't touch the money". אם היית מקשיב לו לא היית היום עומד למשפט בשלושה תיקים פליליים חמורים. חבל שלא הקשבת לאביך בתשומת לב אדוני ראש הממשלה", אמר ועוד ציטט לפיד את דברי ראש הממשלה נגד אולמרט בזמן שהוגש נגדו כתב אישום, שהוא העריך "אתה תסיים בכלא".

ראש הממשלה נתניהו לא נותר חייב ועלה שוב להגיב לדברי לפיד: "יאיר לפיד אל תצחיק אותי. עשית פה עסקים אפלים. עשרות פגישות סתר עם נוני מוזס וסיקור חיובי. אתה בא לדבר על כתבי אישום? אתה מדבר על שלטון החוק? מה על השוויון בפני החוק?".

נתניהו הוסיף כי, "אתה אמרת שאם תצטרך עצה בעניין איראן אתה תפנה אליי. קודם לכן אמרת שאתה לא מבין בכלכלה אז אתה בטח תפנה אליי גם כן. ביחסי חוץ אתה גם לא מבין. בוא נגמור את כל הסאגה הזאת אם תשב על כיסא קטן ליד הממשלה ונגמור עם זה. עד אז" אמר נתניהו, "תן לעבוד ואל תפריע לדמוקרטיה. תן לציבור להחליט".

לפיד הגיב לנתניהו: "שתי שאלות כבר נענו מעל הדוכן הזה בעשרים דקות האחרונות – אחת למקרה שמישהו לא הבין מה הוא רואה ושומע – יש בחירות. אנחנו מכירים את נתניהו כשהוא החליט ללכת לבחירות איך הוא מדבר, איך הוא מתנהג, הקמפיין התחיל. מה שראיתם פה זה נאום קמפיין גם ההיעדרות של כחול לבן מהמליאה לא מועילה, ראש הממשלה פתח את הקמפיין".

לפיד סיים באומרו: "אתה צריך לנהל את המדינה ולא את המשפט שלך. הקמפיין התחיל ועל זה יהיה הקמפיין ולא תברח מזה. מי שנכשל ככה בניהולו של משבר לאומי לא יכול להמשיך להיות ראש ממשלה".

יאיר לפיד בנימין נתניהו טומי לפיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 12 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד