י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
שינוי ביחסי הכוחות בסיעה

פרסום ראשון: הזעם על תקציב הישיבות והוראת גדולי ישראל

ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם ההצבעה על הצעת החוק שיזמו הצמד של 'דרך ארץ', חברי הכנסת של דגל התורה עלו להתייעצות לילית אצל גדולי ישראל כדי להכריע כיצד להצביע, כשבמרכז ניצבת מצוקת התקציב של עולם הישיבות. באגודת ישראל נרשמו חילוקי דעות, במה שמצביע על שינוי ביחסי הכוחות בסיעה

פרסום ראשון: הזעם על תקציב הישיבות והוראת גדולי ישראל
ישיבת סיעת יהדות התורה צילום: באדיבות המצלם

מליאת הכנסת הצביעה מוקדם יותר (רביעי), בעד הצעת החוק לדחיית מועד התקציב, הצעה אותה יזמו הצמד מסיעת 'דרך ארץ'. דקות קודם ההצבעה, התכנסו נציגי סיעת יהדות התורה לדיון בנושא, בסיומו, יצאו חברי הכנסת חלוקים על אופן הצבעתם.

בתום הסיעה נקבע, כי יינתן חופש הצבעה, ונציגי דגל התורה החליטו להימנע. ל'בחדרי חרדים' נודע כי קודם הכרעתם להימנע, התייעצו חברי הכנסת מדגל התורה משה גפני, יעקב אשר ויצחק פינדרוס עם גדולי ישראל ורבני התנועה בפגישות לילות שנערכו אמש. 

בדיון הורו גדולי ישראל כי יש לנהוג באופן של מחאה כנגד ראש הממשלה, בכך שהוא לא פועל להעברת תקציב הישיבות. אלא שההוראה הייתה שלא להתנגד, משום שלטענתם "בהתנגדות לא תהיה שום תועלת" ולא זה מה שיזרז את התקציב.

מנגד, באגודת ישראל הוחלט להתנגד, מאותה סיבה, כשליצמן הבהיר בדבריו בסיעה כי הוא הבין מראש בממשלה "שממילא החוק לא יעבור מעבר לקריאה ראשונה" וכי כוונתו של נתניהו לצאת לבחירות ועל כך חובה לעשות מחאה.

באגודת ישראל הדעה לא הייתה אחידה, כשסגן השר מאיר פרוש טען כי יש להימנע ולא להתנגד, מחשש שתבוא על כך נקמה כפי שהיה בהצבעה על ועדת החקירה לשופטים.

מי שצידד בעמדתו של פרוש, הוא חבר הכנסת ישראל אייכלר שנמנע אף הוא, ראיה נוספת לשינוי ביחסי הכוחות בסיעה החסידית, כאשר אייכלר מעדיף לצדד בעמדתו של פרוש על פני זו של השר יעקב ליצמן. לבסוף רק חבר הכנסת חסיד הצביע נגד החוק.

נציין כי בקואליציה כבר העלו ביקורת כלפי התנהלות של סיעת יהדות התורה, שם טענו כי המחאה שלהם אינה מסייעת להביא לתקציב הישיבות, שכן כדי להביא תקציב צריך להעביר תקציב, ולצרוך כך יש לדחות את המועד, שכן לא ניתן להביא תקציב בזמן שנותר.

תקציב הישיבות משה גפני יעקב ליצמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד