י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024

זעקת אלפי הילדים מול בנין הכנסת: "אתם תאבקו כאן, ואנחנו נאבק בשבילכם בכנסת"

חברי הכנסת פינדרוס ואזולאי יצאו לעבר המפגינים סמוך למשכן הכנסת במחאה על סגירת הפרויקטים החשובים לנוער נושר בגלל בעיית התקציב. "יחד הגשנו בשבוע שעברה הצעה לסדר לדיון במליאה בנושא, וכבר היום הדיון יתקיים"

זעקת אלפי הילדים מול בנין הכנסת: "אתם תאבקו כאן, ואנחנו נאבק בשבילכם בכנסת"
המפגינים מול משכן הכנסת צילום: באדיבות המצלם

ח"כ יצחק פינדרוס מסיעת יהדות התורה יצא מבנין הכנסת לעבר המפגינים מחוץ לכנסת שמחו נגד בעיית התקציב שתוביל לסגירת תוכנית היל"ה, התוכנית שנותנת מענה לאלפי נערים ונערות מכל המגזרים ובהם כאלף בני נוער נושרים מהמגזר החרדי.

ח"כ פינדרוס אמר למפגינים: "הגעתי לכאן יחד עם ח"כ ינון אזולאי (ש"ס), יחד הגשנו בשבוע שעברה הצעה לסדר לדיון במליאה בנושא, וכבר היום הדיון יתקיים. בנוסף, הבוקר הדיון בוועדת הכספים נפתח בנושא. לצערנו הרב" אמר פינדרוס, "אין תקציב למדינה ולכן מורידים את כל התוכניות שלא בבסיס התקצוב. לא ייתכן שתוכנית של חינוך חובה תרד בגלל בעיה בירוקרטית כזו או אחרת".

פינדרוס הוסיף כי "לא יכול להיות שילדים בגלל בעיה בירוקרטית יתנכלו לחינוך שלהם. זו הסיבה שהיום 'יהדות התורה' הייתה הסיעה היחידה שלא הסכימה להצביע על חוק דחיית מועד הגשת התקציב. לא יתכן שאתם ועוד תוכניות מהרווחה יפגעו כי אין תקציב. לכן אנו עומדים שהתקציב יגיע כמה שיותר מהר לשולחן הממשלה".

ח"כ פינדרוס ואזולאי והרב דוד דרוק בהפגנה

עוד אמר פינדרוס: "דיברתי עם יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לפני שבאתי לכאן, שהוא יעשה הכל על מנת שהנושא של היל"ה יכנס לתוכנית של 4 מיליארד שקל של החינוך שהממשלה מביאה. אתם תמשיכו להיאבק כאן ואנחנו נמשיך להיאבק למענכם בכנסת".

יועץ חינוכי שמטפל בנערים חרדים רבים, הרב דוד דרוק, אומר ל'בחדרי חרדים' כי "הפתרון חייב להיות מיידי, וכדי שלא יצאו מאות בני נוער חרדים לרחוב בתקופה שבה הקורונה משפיעה על ירידה בחינוך של בחורי הישיבות, וגם של נערים בסיכון, אי פתיחת השנה תהיה בכייה לדורות".

ח"כ ינון אזולאי אמר כי "יש אחדות דעים בוועדת הכספים בעד, ועברנו ח"כ ח"כ לראות מי החוליה החלשה ובעזרת השם יימצא פתרון".

שר הרווחה איציק שמולי התייחס גם הוא לנושא: "‏תכנית היל״ה היא המפלט האחרון לפני ההידרדרות עבור צעירים רבים שנקלעו למצבי סיכון. סגירתה עלולה להנחית מכה אנושה על עתידם. למערכת הרווחה אין שום סיכוי לקלוט עתה 6,000 צעירים שיפלו למצבים מסכנים. אין שום סיבה גם שנגיע לשם. פניתי בדרישה לאוצר לתקצב התכנית במיידית ולוודא את המשך הפעלתה. ‏התכנית נמצאת באחריות משרד החינוך אולם ההשלכות על סגירתה יתנקזו כולן לרווחה. לא מוסרי, לא יעיל וגם טפשי להגיע לזה".

יוסף ריס נער חרדי בן 16 ממובילי המאבק אומר ל"בחדרי חרדים" כי: "מחמם לראות חכי"ם חרדים, דתיים, חילונים, ערבים, כולם יחד נרתמים לנושא, צריך להבין שזה לא ענין פוליטי, היום זה אני ומחר זה הילד שלכם או של השכן, חייבים לוודא שהיל"ה לא תיסגר".

ינון אזולאי יצחק פינדרוס איציק שמולי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד