ד' אייר התשפ"ד
12.05.2024

האייפון עושה עליה: קווים לדמותו

מצד אחד, הוא לא טלפון כשר, מצד שני, הוא גם לא ממש טלפון. האייפון, המכשיר הכי נוצץ בעשור האחרון מגיע לארץ • לצד קווים לדמותו של האייפון מופיעה גם המלצה מפתיעה: אל תקנו אותו!

אייפון. ממחר בישראל
אייפון. ממחר בישראל



נכון הוא לא טלפון כשר, אבל מצד שני הוא גם לא באמת טלפון. האייפון, המכשיר שכישף מיליונים ברחבי העולם אפילו לא נח כל כך כטלפון וסוד הקסם שלו הוא בשימוש כמרכז עצבים של טכנולוגיה מתקדמת, של עיצוב מדויק שרק באפל יודעים לעצב, עם נוחות של ממשק ששוב רק באפל יודעים לייצר וכן גם בבאזז שאפל הצליחה ליצור סביבה, בהילה של ה'קוליות' האופפת כל מי שמכשיר של אפל נמצא ברשותו.

בראשית היה האייפוד, נגן מוזיקה ששינה את חוקי עולם הנגנים, כשבהתפתחות מהירה הביאה אפל תחת שרביטו של קוסם ההי טק סטיב ג'ונס, גם את הננו אייפוד ואת האייפוד טאץ' המבוסס על מסך מגע.

ואחריו באמצע 2007 שינתה שוב אפל את העולם והפעם את עולם מכשירי הסלולר. כשהיא מציגה את השילוש שהיה חלומו של כל חובב גאדג'טים מצוי, שילוש של, אייפוד, אינטרנט והדבר המיושן הזה שנקרא טלפון, כשהם ארוזים זה בזה ומותכים בליטוש מהוקצע לכדי מוצר אחד שנדמה כי רק אפל יכולה לפתח.

לא משנה כמה ניסו החברות האחרות לרכב על הגל, עדיין האייפון הינו המלך הבלתי מעורער של הדור החדש של הטלפונים, כשבכל פעם שנדמה שמישהו הצליח לפתח טלפון עם יתרון מהותי כלשהוא על פני האייפון , שולפת אפל דגם חדש , מתקדם יותר מפס הייצור הנוצץ שלה. בכך שוב תרמה אפל לקפיצת מדרגה אדירה של עולם המכשירים הסלולאריים בדיוק כמו שעשתה בעולם המחשבים האישיים מול הפי סי של מייקרוסופט.

אם נדמה לכם כרגע, שאתם בעיצומה של קריאת כתבת תדמית, אתם טועים. חכו עוד קצת וגם הביקורת תגיע ובסופה אפילו, למה למתוח, המלצה למי שאינו חובב גאדג'טים מושבע או שאינו אדם לא עסוק בעליל שלא לקנות את המכשיר. אבל בינתיים תנו קצת לספר לכם עוד קצת על המכשיר הקסום הזה.

חזרה לאמצע 2007 אז עמד סטיב ג'ובס על הבמה והכריז 'אנחנו עושים היסטוריה' ושלף את המכשיר שהתקבל בתרועות שמחה ובתשואות המקבילות אולי לתשואות שהוענקו לברק אובמה בתום נאום הבחירה שלו.

האייפון אז ועד היום כשהוא אוחז בגרסה השלישית שלו, מצטיין בשתי תכונות מרכזיות, מסך המגע המהווה את ממשק המשתמש מספק חוויית משתמש מליגה אחרת, ותכונת המולטי טאץ', היכולת 'לגעת בתמונות' ולשלוט על הסביבה הממוחשבת כולה בתזוזת אצבע, הגדלה והקטנה של תמונות, עריכת מולטימדיה ואפילו עולם אחר לגמרי של משחקים המסתמכים על התכונה הזו.

המולטי טאץ' מהווה כיום תכונה סטנדרטית של מחשבים ומכשירי סלולאר רבים, אבל את ממשק המשתמש לא הצליח איש לחקות.

אפשר לכתוב הרבה על ההבדלים בין הגרסאות השונות של האייפון אבל אם לסכם בקצרה נאמר כי באפל הבינו שהאייפון הוא לא לגמרי טלפון ושהם חייבים לשים דגש על החלקים הבידוריים שבמכשיר ועל יכולת תעבורת אינטרנט טובה יותר בו. וזה מה שהם עשו בגרסה האחרונה ששוחררה ביוני הקודם. מלכת מדיה קטנה, נוצצת וסופר נוחה הגיעה לעולם והיא זו שתשווק כעת בישראל.

שלשה דורות של אייפוןצילום: שלשה דורות של אייפון
שלשה דורות של אייפון


לילה לבן של מכירות

הסיפור של יחסי אפל – ישראל הוא סיפור עם היסטוריה לא שמחה, במשך שנים התעלמה אפל מקיומה של ישראל על מפת הטכנולוגיה וחובבי גאדג'טים נאלצו לקנות את המכשיר בחו"ל ולפרוץ אותו כך שיתאפשר להשתמש בו בארץ.

אבל סוף טוב הכול טוב והמכשיר מגיע לארץ בלילה שבין רביעי לחמישי. כל חברות הסלולר הגדולות ישווקו אותו, כשסלקום ופלאפון יקיימו לילה לבן של מכירות בתל אביב ובפרטנר יסתפקו במשלוח המכשיר לבית הרוכש.

אייפון הוא לא מכשיר מושלם. המצלמה המותקנת בו הינה באיכות לא משהו. סביבת העבודה בו נחותה ביחס למתחרים. תכונה בסיסית כמו 'ריבוי משימות' המאפשרת עבודה במקביל על כמה אפליקציות חסירה בו. אי אפשר לשלוח קבצים באמצעות בלוטות', ועוד חסרונות מחסרונות שונים במכשיר עצמו, שלא לדבר על התנאים מסביב שאפל מציבה למשתמש, כמו היכולת להוריד מוזיקה רק מאתר המוזיקה של החברה, החוזה הדרקוני שאפל מציבה לרוכשים ומפתחים ועוד ועוד. אך למרות זאת האייפון היה ועודנו, המכשיר המוביל בעולם המכשירים החכמים בעולם כולו ולפי הערכות בקרוב בישראל.

ולמרות כל השבחים, ההמלצה שלנו לכם: אל תקנו את האייפון... התחליפים המוצעים יעלו לכם בסופו של חודש הרבה פחות ולרובכם הם יהיו יעילים באותה מידה ומסתבר שאף יותר. המחיר שתשלמו בשביל 'להיות קול' הוא הרבה יותר מדי יקר. כרגע נשמר המחיר של המכשיר בארץ בסוד אבל גם אם יתאמתו ההערכות והוא יעלה רק 800 שקלים. את המחיר היקר תשלמו בשעות גלישה ארוכות דרכו, שיקפיצו את החיוב החודשי שלכם לסכום בלתי נתפס ולהורדת אפליקציות בלתי נחוצות בעליל שהמגניבות מביניהן עולות בדרך כלל כסף.

אהה.. ואם הזכרנו את האפליקציות אי אפשר שלא להתייחס בקצרה לחנות האפליקציות המקוונת שמפעילה אפל AppStor e המאפשרת למפתחים להעלות אליה אפליקציות לאייפון, כשבהכנסות מהאפליקציה, מתחלקים המפתח ואפל.



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד