י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"היה שר ביטחון מעולה"

גפני בעימות עם ליברמן: "טוב לחרדים; ניפגש בסיבוב" • צפו

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני תקף היום במליאת הכנסת את נציגי סיעת 'ישראל ביתנו', שהציגו יוזמה שתבחן האם תקציב הישיבות נחשב ל"שוחד בחירות". ההצעה נפלה - הרוחות סערו • צפו

גפני בעימות עם ליברמן: "טוב לחרדים; ניפגש בסיבוב" • צפו
ליברמן/גפני צילום: פלאש90

עימות תקיף נרשם היום (רביעי) במליאת הכנסת, בין יו"ר ועדת הכספים, חבר הכנסת משה גפני לבין יו"ר ישראל ביתנו חה"כ אביגדור ליברמן, סביב יוזמה מטרילה במיוחד: לחקור את תקציבי הישיבות כשוחד פוליטי, הצעה שנדחתה ברוב גדול.

בתום ההצבעה, עלה חבר הכנסת משה גפני לתקוף את נציגי ישראל ביתנו: "שמעתי את הנאום של חבר הכנסת קושניר ואני לא מבין, זאת לא הדרך של ישראל ביתנו, כשמנהיג ישראל ביתנו איווט ליברמן היה אז שר הביטחון, היתה התקופה הכי טובה של הציבור החרדי".

לדברי גפני, "גם שהיו כאלה שלא בדיוק למדו תורה ולא בדיוק "תורתם אמונתם" ליברמן נתן להם אישור. הוא היה שר ביטחון מעולה" לגלגל על ליברמן והוסיף כי "בכל התפקידים שהוא ניהל, הציבור החרדי הרגיש בו כל הזמן, הוא עשה הכל למען הציבור החרדי".

גפני הוסיף וסיפר: "כשאנחנו רצינו ראש עיריית ירושלים שיעזור לציבור החרדי איווט ליברמן התייצב ותמך במשה ליאון, גם בחיפה, שאל אותי ליבמרן מה לעשות, ואמרתי לו לתמוך בקאליש - הוא התייצב כמו חייל, וגם בצפת הוא התייצב ותמך במועמד שאנחנו תמכנו".

בשלב הזה תקף גפני את נציג ישראל ביתנו: ״עומד פה נציג שלא יודע את עמדת המנהיג שלו... אם הוא היה יודע אז הוא לא היה מדבר פה על החרדים". 

גפני ציין בכאב: "תדע לך שבמצב הנוכחי עם הקורנה ילדי אברכים וילדי הציבור החרדי אינם מקבלים תקציב והם רעבים ללחם".

יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן עלה להשיב לגפני: "אני באמת לא זוכר שזכיתי לכבוד כזה שיושב ראש ועדת הכספים הזכיר אותי 17 פעמים בתוך נאום אחד. גפני אני יכול להגיד לך שאני מסכים איתך בכל מילה. אני טוב לחרדים ואני עשיתי רק טוב לחרדים ודבר שבאמת זועק לשמיים הנזקים שאתה וליצמן ודרעי גורמים לציבור החרדי".

ליברמן הוסיף והסית: "כל מה שאתם עושים, פוגעים ללא הרף בציבור החרדי, כי אתם רוצים להחזיק אותם עני ומסכן שתלוי בקיצבאות שאתם משיגים. המטרה להחזיק אותם בני ערובה ללא מקצוע וככה אתם מכתיבים לו גם הצבעה פוליטית״. ליברמן הוסיף ותקף: "אתם מתנגדים ללימודי ליב"ה כדי שלחרדים לא יהיה מקצוע".

"אין שום קשר בין מה שאתם עושים לתורה, אתם עושים נזק לעולם תורה" צתקף ליברמן תוך שהוא מצטט את דברי של הרמב"ם. "אתם פועלים בניגוד לכל גדולי התורה במדינת ישראל. אתם מתנהלים בצורה צינית, להכתיב לציבור שלם מה יצביע".

"יבוא היום", איים ליברמן, "לא לעולם חוסן, היום אתם מרגישים חזקים ובטוחים, אבל לא לעולם חוסן ואנחנו נעשה מה שצריך לעשות". פינדרוס השיב לו: "2000 שנה מאיימים עלינו ולא קרה כלום". ליברמן השיב לו: "הכדור עגול, אנחנו עוד ניפגש בסיבוב. בניגוד אליך אמשיך לפעול לטובל הציבור החרדי והם יבינו שיהדות התורה, ש"ס, העסקנים, הם הפגיעה והם הבעייה".

משה גפני איווט ליברמן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 21 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד