י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מיהר להתנצל ולהבהיר

פליטת הפה של סגן השר החרדי עוררה סערה: "חינכו אותך לאנטישמיות"

סגן השר יצחק כהן (ש"ס) ניפק היום פליטת פה מביכה כשלגלג על מוצאו של חה"כ אלכס קושניר. דבריו עוררו סערה וזכו לגינויים, והוא מיהר להתנצל • "לבוז למבטא של העולים, לציין את עובדת היותם עולים בטון מזלזל ומתנשא, ולהפנות עורף למסירות הנפש שלהם לשמור על יהדותם בארץ מוצאם זו בורות ורשעות"

פליטת הפה של סגן השר החרדי עוררה סערה: "חינכו אותך לאנטישמיות"
יצחק כהן במליאה צילום: דוברות הכנסת

סגן השר יצחק כהן עורר סערה במליאת הכנסת לאחר כשתקף והשמיץ את חבר הכנסת אלכס קושניר מסיעת 'ישראל ביתנו' שכינה אותו "עולה חדש עם מבטא רוסי". כהן מיהר להתנצל, בישראל ביתנו מנצלים את ההזדמנות להסתה נגד החרדים.

דבריו של סגן השר כהן נאמרו במהלך נאום במליאת הכנסת, במענה להצעה לסדר שהגיש חה"כ אלכס קושניר בנושא תקציב הישיבות, בטענה כי הם משמשים כשוחד פוליטי. אז השיב לו סגן שר האוצר בעלבונות על עברו כעולה מברית המועצות.

"אתה עדיין עולה חדש", הטיח כהן בקושניר והוסיף: "אתה עדיין עם מבטא רוסי כבד, אתה עדיין בא מהתרבות שחינכו אותך לאנטישמיות. תרגע, אתה כבר בארץ ישראל. תתנתק מהמקור מאיפה שהגעת". עוד אמר לחברי סיעת ישראל ביתנו "בזכותם של לומדי התורה אתם חיים בכלל".

חבר הכנסת קושניר הגיב לדבריו של סגן השר כהן, ומסר: "כשמסתיימים טיעונים עניינים לגופו של עניין, החברים מהמפלגות החרדיות תוקפים לגופו של אדם. אני עולה חדש, אבל הספקתי לשרת את המדינה ואני אמשיך לשרת את המדינה, אני אאבק על חופש ושוויון על אפם וחמתם של דרעי, גפני, וליצמן".

בשיחה עם העיתונאי יניר קוזין מיהר סגן השר כהן להתנצל ולהבהיר את דבריו: "לא התכוונתי חלילה לפגוע בעולים או בדוברי הרוסית עם או בלי מבטא, לכולנו היה מבטא. אז אם פגעתי, אני מתנצל" אמר, והוסיף: "יחד עם זאת, הסרטונים שחבר הכנסת קושניר ואחרים מפרסמים בשפה הרוסית ברשתות החברתיות מלאות בהסתה נגד הציבור החרדי ובאמירות פוגעניות מאוד. על כך התרעמתי".

שרת העליה והקליטה פנינה תמנו שטה גינתה את דבריו של סגן השר איציק כהן ומסרה: "להיות עולה חדש זו גאווה, להיות עם מבטא רוסי או כל מבטא אחר זו לא בושה, זה לא הופך אף אדם לפחות ישראלי. אין מקום להתייחסות מזלזלת על רקע מוצא כלפי אף עולה".

גם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ׳ התייחס למתקפה של סגן השר כהן על הח"כ הרוסי ובמסגרת נאום במליאה הוא ביקש להתנצל בפני חבר הכנסת קושניר "בשם חברי הכנסת שנכחו באותה שעה במליאה", כשאמר: "אני לא יכול שלא לכאוב ולהתקומם כנגד הדברים המבזים והנמוכים שנאמרו היום על ידי סגן השר כהן".

חבר הכנסת סמוטריץ׳ הוסיף: "עולי ברית המועצות, כמו גם העולים מאתיופיה, מהמדינות האנגלוסקסיות, מדינות ערב ומאירופה הם התגשמות חזון הנביאים של תקומת עם ישראל בארצו וקיבוץ הגלויות. זה פשוט נס מרגש שמתרחש לנו מול העיניים. הדבר הטוב ביותר שקרה לנו כעם באלפי השנים האחרונות".

"לבוז למבטא של העולים, לציין את עובדת היותם עולים בטון מזלזל ומתנשא, ולהפנות עורף למסירות הנפש שלהם לשמור על יהדותם בארץ מוצאם זו בורות ורשעות" אמר סמוטריץ׳ שטען כי "ישבתי היום בכנסת נבוך ומזועזע עד עמקי נשמתי. התביישתי והרגשתי חובה להתנצל בפני ח"כ קושנר. שלא נהיה חלילה בגדר אלה שלא מחו ונראה שנח להם וניתפש כולנו בעוון הלבנת פנים ושנאת חינם".

אלכס קושניר בצלאל סמוטריץ'

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 22 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד