י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"יחס לחרדים כמפיצי קורונה"

פרסום ראשון: סאגת האפליה בבית החולים שיבא מגיעה לכנסת

בעקבות הפרסומים החוזרים ונשנים ב'בחדרי חרדים' אודות היחס המפלה כנגד חרדים הבאים להתאשפז בבית החולים 'שיבא-תל השומר', הפרשייה תעלה לדיון במליאת הכנסת • חבר הכנסת אליהו חסיד הגיש הצעה לסדר בדרישה לקיים דיון בנושא, ולהביא סוף לסאגה המתמשכת

פרסום ראשון: סאגת האפליה בבית החולים שיבא מגיעה לכנסת
ח"כ אליהו חסיד צילום: עדינה ולמן דוברות הכנסת

בעקבות הפרסומים ב'בחדרי חרדים' על האפליה בבית החולים שיבא כנגד החרדים המאושפזים בבית החולים - בדגש על תושבי העיר בני ברק, הפרשייה תעלה לדיון במליאת הכנסת, ברקע הפרסום על השערוריה סביב פטירת כ״ק האדמו״ר מסאדיגורה, שכזכור, ילדיו לא הורשו להיכנס לחדרו ברגעיו האחרונים.

חבר הכנסת אליהו חסיד (יהדות התורה) הגיש הצעה לסדר בדרישה לקיים דיון בנושא, ולהביא סוף לסאגה המתמשכת, תוך שהוא מפרט את מסכת הקשיים שעוברים החולים החרדים שנאלצים להתאשפז בבית החולים תל השומר.

חה"כ חסיד כותב, כי, "מעדויות של מבקרים, חולים ומטופלים שהגיעו לבית החולים תל השומר עולה תמונת מצב מזעזעת ושערורייתית של אפליה מכוונת ושיטתית, מעליבה, פוגענית ואף מסכנת חיים, כנגד בעלי חזות חרדית הבאים לפקוד את שערי בית החולים, או כנגד הבאים מיישובים בעלי צביון חרדי".

"ממגוון תלונות שהגיעו לידינו ושהתפרסמו עולה מציאות מדאיגה ואף מזעזעת, כי בית החולים מתייחס לחרדים ורק אליהם, באופן כוללני, כאל מוקצים, מנודים ומפיצי מחלת הקורונה, והם מקבלים מיד עם בואם יחס כאל חולי קורונה מסוכנים. הם אינם מורשים להיכנס למחלקות, לעיתים הם מעוכבים מחוץ לשערי בית החולים", טוען חבר הכנסת חסיד.

עוד טוען חבר הכנסת בהצעה לסדר שהגיש כי "חולים לא מועברים למחלקות להם הם נדרשים להגיע, לחילופין הם מופנים למחלקה ייעודית או למחלקת חולי קורונה - גם כשהם לא מאומתים, נחשבים מחלימים, או כשנבדקו וקיבלו תוצאה שלילית״. שחבר הכנסת חסיד מספר את סיפורו של האדמו״ר מסאדיגורה זצ״ל שנחשף ב'בחדרי חרדים'.

"לפי מקרה שהתפרסם", כותב חסיד, "הובהל חולה במצב קשה לבית החולים והוא הופנה למחלקת קורונה במקום לטיפול נמרץ, בני משפחתו הקרובים לא הורשו ללוותו ואף לא להיפרד ממנו ולשהות לצד מיטתו ברגעיו האחרונים. למרות אישורי החלמה ונוגדנים מקורונה. תוצאות בדיקת קורונה שנערכה לו בביה"ח העלתה תוצאה שלילית".

כאמור, חבר הכנסת חסיד דורש לעלות את הנושא ולקיים דיון באחת מוועדות הכנסת, כשהוא מציין כי "התנהלות זו מצד בית החולים מיושמת אך ורק כלפי חרדים. ובעוד בעלי חזות כללית מתקבלים ללא מגבלות, החרדי שלידם עובר מסכת התעללות מחפירה ומפלה".

בית חולים שיבא תל השומר אליהו חסיד מליאת הכנסת קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 31 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד