י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

שיווק טויוטה קורולה יופסק בישראל

שנתיים וחצי אחרי נחיתתה נוטשת אותנו הקורולה הרובוטית כמו גם את שיווק אחותה הקומפקטית. גם יבוא האוריס הרובוטית מופסק ובמקומה תגיע האוריס ההיברידית

שיווק טויוטה קורולה יופסק בישראל

קצת יותר משנתיים אחרי נחיתתן הסוערת בארץ מפסיקים יבואני טויוטה את שיווק הקורולה הרובוטית כמו גם את שיווק אחותה הקומפקטית, האוריס. לפי היבואן בשני המקרים נכפתה ההפסקה בגלל בעיית מחיר. מיכה כרמון, מנכ"ל טויוטה ישראל, טוען שהביקוש לקורולה הרובוטית עדיין קיים ומספר ציי רכב גדולים מעוניינים בה, אך במחיר זול מזה של האוטומטית. לדבריו, מאז הגיעה הקורולה האוטומטית (שכבר נבחנה אצלנו מול הקרוז ה-3 והפוקוס) מצפה הציבור הישראלי שהגרסה הרובוטית תהיה זולה יותר בכ-6,000 - 5,000 שקלים מהגרסה האוטומטית. ואת זה הם לא הצליחו כרגע לייצר.

סיפורה של האוריס שמוצעת אך ורק עם תיבה רובוטית מעט שונה. המכונית שמיוצרת בבריטניה התייקרה מאוד בחודשים האחרונים בגלל השינויים בשערי המטבע ומחירה הפך גבוה מדי. העובדה שהיא צוידה רק בתיבה רובוטית לא סייעה לה ולכן החליטו ב'יוניון מטורוס' להפסיק את יבואה.
עם זאת, כבר עתה כמעט ברור שהאוריס תחזור אלינו – במהדורה שונה – במחצית השנייה של 2010. המהדורה ההיברידית שתנחת כאן בסוף הקיץ. מכונית שתהנה מהקלות מס ותוכל להוות אלטרנטיבה מוזלת לפריוס. זה גם אומר שהיא תהווה תשובה מעניינת של טויוטה להונדה אינסייט הזולה יותר. לפחות כרגע בטויוטה ישראל מתכוונים לשווק בארץ רק את האוריס ההיברידית. מדובר אגב, בצעד טבעי למדי שכן האוריס משתמשת ביחידת הכוח של הפריוס החדשה.

כך או כך, כדאי להזכיר שהפסקת יבוא דגמים אלה לא ממש תשפיע לרעה על מצבה של טויוטה ישראל. זו מתכוננת לשנה מוצלחת ביותר עם עליית מכירות משמעותית. כפי שסיפרנו כרמון בעת השקת הלנד קרוזר, הוא מצפה לעליית מכירות מ-18,5000 ל-21,000 כלי רכב בשנה הבאה.

קישורים:
לקבלת מגזין אוטו חינם
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד