ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

הרופא יצא ובישר: "תתפללו, המצב לא טוב"

מצבו של העסקן ר' מיכה רוטישלד, המאושפז בטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם התדרדר בשעות האחרונות, ומצבו מוגדר קריטי. בני המשפחה מתחננים בקול בוכים: "תתפללו בשבילו" • כל הפרטים

העסקן ר' מיכה רוטשילד
העסקן ר' מיכה רוטשילד

יום שני, לפני כשבוע. השעה 11. ואל שולחן המערכת מגיעה ידיעה מזעזעת: במורדות שער הגיא, החליק רכב ובו חמישה נוסעים, הרכב ניזוק, וחלק מהנוסעים נפצעו פצעים אנושים. חלקם במצב קשה. כוחות ההצלה שהגיעו למקום מדווחים, כי הפצועים חרדים.

הידיעה מכה בתדהמה. בורסת השמות מתחילה לעבוד, כשהחיצים היחידים שעובדים על מסך הבורסה המזעזע הם אדומים בלבד. אין ירוק.

עוברות הדקות, ומפת השמות מתחילה להתבהר. העסקן ר' מיכה רוטשילד נמצא בין הנפגעים. מזעזע. כמה ימים קודם סיקרנו בהרחבה את הפרויקט אותו הוא מקדם. את חייו השקיע בשנים האחרונות במציאת פיתרון למצוקת הדיור החרדית. שלא על מנת לקבל פרס. תמיד הילך בצידי הדרכים, לא החזיק טיבותיה לנפשיה.

הפתרון שהציע באחרונה כפיתרון למצוקת הדיור, לא היה גאוני. הוא היה מדהים בפשטותו. 'עם הכח שלו זה ייצא אל הפועל', אמרו לעצמן אברכים רבים בתקווה. בכינוס שערך באחד מאולמות השמחה בבני ברק, ללא פרסום כהרגלו, הוא הציע לכבוש את ערי הפריפריה. מקומות חדשים לא נראים באופק, הציבור חייב פיתרון, ומיד, אמר רוטשילד בלהט.

אך הכל נגדע באחת, באבחת סיבוב הגה על כביש רטוב. בתאונת דרכים מזעזעת, ממנה יצא העסקן ר' מיכה רוטשילד, כשהוא מוגדר כפצוע קשה. עוד בעודו בדרכו לבית החולים, התעדכנו שליחי הציבור שהיו עמו בקשרים רציפים, אודות התאונה המזעזעת. הנהג של סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, הוזעק, ושעט יחד עם הבוס לעבר בית החולים. שר' מיכה יקבל את הטיפול הטוב ביותר. את אותו טיפול שהוא נתן תמיד לציבור כולו. דקות לאר מכן הגיע אורי מקלב. גם הוא רצה לוודא שהכל בסדר.

פחות מיממה לאחר מכן, במעמד מרגש בבית הגר"ח קנייבסקי, הוסיפו לחולה את השם רפאל. בעשרות המוקדים שהתפללו לרפואתו זעקו לריבונו של עולם שישלח רפואה שלימה לרפאל מיכה בן רייץ. רחבת הכותל המערבי נגדשה באנשים שבאו להעתיר בתפילות, עבור מי ששם את עצמו כאסקופה בפני הציבור כולו.

בשעות האחרונות, יצאו הרופאים מחדרו במחלקת טיפול נמרץ, כשעל פניהם נסוכה ארשת פנים נוגה: 'המצב לא טוב', הם אמרו לבני המשפחה המתוחים, שפרצו בבכי מר לשמע הבשורה. כל הנוכחים פרשו לקרן זוית, כל אחד מתרכז בתפילתו ובתחינתו. הניתוח שעבר ר' מיכה רפאל בשבוע שעבר, לא הצליח לעצור שטף הדם התוך- מוחי, והערב הוחמר המצב.

בני המשפחה פונים בבכי לציבור: אנא, קחו פרק תהילים אחד לרפואתו. תחזירו לו ולו מעט בשעתו הקשה. התפללו לרפואת ר' רפאל מיכה בן רייץ. לרפואה שלימה בתוך שאר חולי עמו ישראל.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד