י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
ימים לפני תחילת העבודה

גלעד ארדן: "כשגריר באו"ם אעדיף את עמדת ההתקפה"

גלעד ארדן נחת בארה"ב לפני יומיים עם אשתו וארבעת ילדיהם, ובימים הקרובים יתחיל את תפקידו באו"ם כשגריר ישראל • בראיון על מטרותיו ושאיפותיו במינוי החדש אומר ארדן: "אשתדל להימנע לגמרי מעמדת התגוננות, אנקוט במתקפה על כל החרמות נגד ישראל"

גלעד ארדן: "כשגריר באו"ם אעדיף את עמדת ההתקפה"
ארדן צילום: פלאש 90

בדרכו לארה"ב לכהונתו כשגריר באו"ם ובוושינגטון, חושף גלעד ארדן כיצד  הוא מתכנן למלא את תפקידיו. "עומדות על הפרק סוגיות עם השלכות קיומיות על ישראל".

התפיסה המרכזית שעומדת להנחות את עשייתו של גלעד ארדן, שגרירה החדש של ישראל באו"ם לדבריו: "להיות במתקפה ולא במגננה. לשמור על ממלכתיות, לייצג בכבוד את המדינה, ולהימנע לגמרי מעמדת התגוננות. להעדיף תמיד את עמדת ההתקפה. זה היה הקו שלי גם כשר לנושאים אסטרטגיים. מתקפה על כל החרמות נגד ישראל ופעולות ה-BDS, שכולן צביעות והפצת שקרים". הראיון המלא עם השגריר החדש לנעמה לנסקי, יתפרסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של "ישראל היום".

שלשום נחתו ארדן, אשתו שלומית וארבעת ילדיהם בניו יורק, ובימים הקרובים יגיש את כתב ההאמנה שלו למזכ"ל האו"ם, כפי הנראה בזום, ויתחיל את תפקידו באו"ם. ב-20 בינואר, לאחר הבחירות בארה"ב, ימלא ארדן תפקיד נוסף כשיחליף את רון דרמר כשגריר ישראל בוושינגטון. כרגע מינויו הוא לשנה בלבד.

ארדן מסביר ומבהיר כי לדעתו: "אחרי שנה אמור בני גנץ להפוך לראש הממשלה, והוא יוכל להחליט אם אני ממשיך או לא, כי זכותו להציב איש שלו. זה בהנחה שהוא אכן יהיה ראש הממשלה. נתניהו ימשיך לכהן כראש ממשלה גם מעבר לשנה הבאה. ההערכה שלי היא שלמרות כל הנבואות, המערכת הפוליטית, לפחות הליכודית, תמשיך בדומה להיום גם בשנים הבאות, ללא שינוי".

בראיון מקיף, מפרט ארדן על כמה מתוכניותיו כשגריר באו"ם: "עומדות על הפרק סוגיות עם השלכות קיומיות על ישראל. אמברגו הנשק על איראן עומד לפקוע ב-18 באוקטובר. אם זה יקרה, איראן תוכל לרכוש מטוסים מתקדמים וצוללות. ארה"ב מנסה להאריך את תוקף האמברגו, אבל זה כנראה ייתקל בקשיים במועצת הביטחון".

בנושא החלת הריבונות הוא מציין כי לא קיבל כל הנחיות מראש הממשלה: "אבל הוא מחויב לנושא. הקורונה והבחירות בארה"ב רק עיכבו את התהליך ולא הסירו אותו מסדר היום".

בראיון מסכם ארדן קדנציה בת חמש שנים כשר לביטחון פנים. בין היתר הוא מתייחס לשני ניסיונותיו למנות מועמדים לתפקיד המפכ"ל, שנפסלו על ידי הוועדה המייעצת למינוי בכירים בשירות המדינה, ולכן אין מפכ"ל קבוע למשטרה קרוב לשנתיים.

ארדן אומר בתקיפות כי: "מי שצריך להסביר למה אין מפכ"ל היום הוא לא אני, אלא השופט גולדברג, יו"ר הוועדה. אין כיום מפכ"ל קבוע למשטרת ישראל בגלל הסטנדרטים ההזויים שמפעילות ועדות לבדיקת מינויים".

שגריר ישראל אום גלעד ארדן מפכ"ל המשטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד