ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024

זלמן, אופניים חשמליים כבר קנית?

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה: אופניים חשמליים אינם כלי רכב ואינם צריכים רשיונות רכב נהיגה • הרכיבה עם קסדה בלבד • מחיר אופניים מסוג זה בארץ בין 5,000 ל- 7,000 שקלים

אופניים חשמליים
אופניים חשמליים

וועדת הכלכלה של הכנסת אישרה אמש (ד') תקנה חדשה לפיה אופניים חשמליים עם מנוע בגודל של עד 250 וואט המסוגלים לנסוע במהירות של עד 25 קמ"ש, לא יחויבו ברישיון נהיגה וברישיון רכב והנסיעה בהם תותר מגיל 14 בלבד.

הרכיבה על האופניים החשמליים תותר אך ורק עם קסדת בטיחות, חובה החלה כיום על פי חוק גם על הרוכבים בעלי אופניים רגילות.

שר התחבורה ישראל כץ ציין במכתב שנשלח לוועדה, כי עידוד השימוש באופניים חשמליים הוא חיוני "לאור מדיניות הממשלה לעידוד רכב בלתי מזהם", וכי לרכיבה על רכב מסוג זה יש יתרונות סביבתיים ותנועתיים.

עד היום סווגו אופניים חשמליים ככלי רכב ממונע דו גלגלי, וככזה נדרשו הרוכבים לרישיונות נהיגה ורכב, עם כניסת התקנה החדשה לרשומות תבוטל חובה זו.

מחירי האופניים החשמליים הנמכרות כיום בישראל עומד על 5,000 – 7,000 שקלים, כשבמרבית הדגמים ניתן לרכב על האופניים גם באמצעות דיווש.

בעולם נפוצים רוכבי האופניים החשמליים מאד, כשבדרך כלל הם אינם נדרשים לרישיון מיוחד. בסין שם מספר רוכבי האופניים הוא הגדול בעולם, משתווה מספר רוכבי האופניים החשמליים, לרוכבי האופניים הרגילים.
תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד