י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
החלטה אמיצה

ממשלת ליטא הכירה בחיזבאללה כארגון טרור; שר החוץ התקשר לברך

אחרי שבממשלת ליטא החליטו להצטרף לבריטניה גרמניה והולנד, ולהכיר  בחיזבאללה כארגון טרור, התקשר שר החוץ גבי אשכנזי למקבילו הליטאי והודה לו על ההחלטה החשובה "אני קורא לכל מדינות אירופה להצטרף להחלטה"

ממשלת ליטא הכירה בחיזבאללה כארגון טרור; שר החוץ התקשר לברך
גבי אשכנזי בפתח משרד החוץ צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

שר החוץ, גבי אשכנזי, שוחח לפני מספר דקות עם שר החוץ הליטאי, Linas Antanas Linkevičius, וברך אותו על החלטת ממשלת ליטא להכיר בארגון חיזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור.

אשכנזי בירך את מקבילו הליטאי, על הצעד שנקטה ממשלתו: "אני מברך את ממשלת ליטא על ההחלטה להכיר בארגון חזבאללה, על כל זרועותיו, כארגון טרור. מדובר בהחלטה אמיצה וחשובה לשמירה על היציבות האזורית. אני קורא לכל מדינות אירופה להצטרף להחלטה ולהוציא את ארגון הטרור מחוץ לחוק".

השר גבי אשכנזי הוסיף: "ארגון חזבאללה הוא ארגון טרור שהשליט טרור בחלקים נרחבים בלבנון והפך אותם לאזורי חסות איראנים תוך שהוא לוקח את אזרחי לבנון, כלכלתה והמערכת הפוליטית שלה כבני ערובה. אני מבקש להודות לליטא על החלטתה להכיר בארגון, על כל זרועותיו כארגון טרור. החלטה זו חשובה ומתבקשת וטוב שקיימת הסכמה בקרב רבות ממדינות אירופה בנושא".

אשכנזי קרא גם לשאר מדינות אירופה להצטרף להחלטה: "אני קורא לכל מדינות אירופה, כמו גם לאיחוד האירופי, להצטרף להחלטה זו ולהבין כי מדובר בארגון טרור מסוכן וחסר מעצורים הממשיך בניסיונותיו להוציא לפועל פיגועים ברחבי העולם בשליחותה ומימונה של איראן".

עוד אמר שר החוץ: "אני רוצה להודות לאנשי משרד החוץ ומערכת הביטחון שהובילו פעילות בין סוכנותית להשלמת המהלך".

יצויין כי המדינות שהכירו כבר בארגון החיזבאללה, על כל זרועותיו כארגון טרור עד עתה הן: בריטניה, גרמניה והולנד.

בנוסף, סוגיית ההכרה בחיזבאללה כארגון טרור עלתה בשיחתם של שר החוץ אשכנזי ומקבילו הליטאי בשיחתם בחודש יולי.

ליטא גבי אשכנזי משרד החוץ חיזבאללה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד