י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

מתכננים להתקין פרגולה בקרוב? יש מספר דברים שחשוב שתדעו

התקנת פרגולה היא מלאכה מוקפדת המצריכה עבודה של נגרים מקצועיים והתקנה של אנשי מקצוע מנוסים • קבלו מספר טיפים חשובים

מתכננים להתקין פרגולה בקרוב? יש מספר דברים שחשוב שתדעו
פרגולה בימות הקיץ צילום: yayimages

כיאה למדינה ים תיכונית, הקיץ בישראל נמשך לאורך רוב השנה. בין אם אתם מחובבי הקיץ או לא, כנראה שלא תוכלו להתחמק מהעובדה שהשמש הקופחת היא חלק בלתי נפרד מהשגרה הישראלית. לצד היתרונות הנפלאים שמעניקה לנו השמש (תודה על מלאי של ויטמין D), היא יכולה להוות מטרד לא קטן עבור חלק מבעלי הגינות והחצרות שנמנעים מישיבה בשטח הפתוח של הבית.

החדשות הטובות הן שכיום אין כבר צורך להתפשר על פתרון הצללה זמני כמו שמשייה פשוטה, שלעתים פוגמת באסתטיקה הכללית של הגינה, כשישנן אפשרויות חדשות שיספקו לכם גם הצללה איכותית וגם ישמרו על העיצוב והסטייל הכולל של הבית. לקחנו לראיון את יניב פוגל מ-My Wood, והוא נתן לנו כמה פרטי מידע מעניינים על פרגולות.
 
אז מהי הפרגולה ומה יתרונותיה?

המילה ״פרגולה״ מגיעה למעשה מהשפה הלטינית ופירושה ״סוכת גפנים״. הפרגולה היא מבנה ללא קירות אשר נסמך על עמודים, כאשר תקרת ההצללה הינה מישורית. לאורך ההיסטוריה נשתלו למרגלות הפרגולה צמחים שונים שהשתרגו על קורות העץ ויצרו פתרון הצללה. גם כיום תוכלו לראות פרגולות שעושות שימוש בצמחייה דקורטיבית, בהתאם לסגנון של הבית.

 כדאי לתכנן פרגולה?

חד משמעית! פרגולה, בדומה לכל מבנה אחר דורשת תכנון של מהנדס או חברה מקצועית שתציג תוכנית מסודרת של הפרוייקט עוד לפני התחלת הבנייה, כשזו תכלול: חישוב זוויות, תכנון המפתחים, עובי הקורות, גודל השטח שעליו מתוכננת הבנייה, עמידה במטרות ההצללה, אטימות, עמידה בתנאי הבטיחות וכו׳. בנוסף לכך, חשוב לוודא ששטח העבודה ״נקי״ ושלא עוברים בו צינורות ביוב או חשמל ראשיים. תאמינו לנו שאתם לא רוצים לקדוח בטעות כבלי חשמל שיהפכו את הפרויקט ליקר הרבה יותר.

האם יש לקבל היתר בנייה והאם יש לבקש את רשותם של השכנים?

התשובה היא כן ולא. אם אתם מעוניינים בבניית פרגולה, תצטרכו לעדכן את העירייה בנושא, מדובר בהגשת בקשה להיתר לוועדה המקומית בעיר המגורים שלכם ולבצע הליך מקוצר של אישור. בנוסף, יתכן ותצטרכו לקבל גם את רשותם של השכנים. במרבית המקרים לא יהיה צורך באישור כזה, אבל במידה ומדובר על בנייה בבניין רב קומות ומרפסות ידרשו חלק מהרשויות לתאם עם בעלי המרפסות הנוספים.

האם אני יכול להתקין פרגולה לבד?

במידה ומדובר בפרגולה פשוטה הנרכשת באחת מחנויות ״עשה זאת בעצמך״, אין שום בעיה. אך אם מדובר בפרגולת עץ איכותית שהולכת לשמש אתכם לאורך זמן, חשוב לזכור שבנייה שלה איננה יכולה להיעשות כלאחר יד. מדובר במלאכה מוקפדת המצריכה עבודה של נגרים מקצועיים והתקנה של אנשי מקצוע מנוסים. מומלץ מאוד לבצע את רכישה הפרגולה מחברה המתמחה בתחום הפרגולות או מנגר מקצועי שיודע את העבודה. כמו כן, חשוב לדאוג לכך שתהיה אחריות על הפרגולה אותה רכשתם, כך שבמידה והחברה בה אתם מתכוונים לרכוש את הפרגולה לא נותנת אחריות על המוצר מומלץ לבחור בחברה אחרת.

יש לכם שאלות נוספות?

הגענו לסוף המאמר, אם יש לכם שאלות נוספות אתם מוזמנים לפנות לחברת My Wood אשר תעניק לכם קשת רחבה של פתרונות לפרגולות, דקים, גדרות עץ ועוד. ניתן להיכנס לאתר שלהם או להתקשר ישירות ל-072-3976895

פרגולה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד