י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
מיום ביצוע הבדיקה

הנחיה חדשה: קיצור משמעותי נוסף בימי הבידוד

בהנחיות חדשות נקבע כי תקופת משך הבידוד לחולים מסוימים עם סימפטומים או בלעדיהם ייספר מיום נטילת דגימת הקורונה ולא מיום קבלת התוצאה החיובית. המשמעות: קיצור תקופת הבידוד ביום עד שלושה ימים

הנחיה חדשה: קיצור משמעותי נוסף בימי הבידוד
ביצוע בדיקה לגילוי קורונה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

בשורה למבודדים – הבידוד מתקצר ביום אחד, לפחות: בהנחיות העדכניות לחייבי בידוד שפורסמו אתמול בידי ראש שירותי בריאות הציבור בפועל, ד"ר שרון אלרעי פרייס, נקבע כי תקופת משך הבידוד לחולים מסוימים עם סימפטומים או בלעדיהם ייספר מיום נטילת דגימת הקורונה ולא מיום קבלת התוצאה החיובית, כפי שנקבע עד כה. המשמעות: תקופת הבידוד תתקצר ביום אחד לפחות, אם לא יותר.

עד כה, הספירה החלה מיום קבלת התוצאות, וזאת כאשר הבדיקה עצמה בוצעה אפילו יומיים שלושה קודם לכן, כעת, עם אישור הנחיה החדשה, עשויה במקרים שונים תקופת הבידוד להתקצר ביממה אחת ובמקרים מסוימים אפילו בשלושה ימים.

בנוסף, ובהתאם להנחיות שפורסמו בתחילת השבוע, חולי קורונה ללא תסמינים יוכלו להיות מוגדרים כמחלימים עשרה ימים מהיום שבו ייבדקו. ההסבר לכך, כך מבהירה ד"ר אלרעי-פרייס, שהסיכון להידבק מחולה לאחר תשעה ימים מהופעת התסמינים נמוך מכפי שהעריכו עד היום.

חולה עם סימפטומים שמועד תחילת הופעתם ידוע יוגדר כמחלים עשרה ימים מתחילת הופעת התסמינים, בתוספת שלושה ימים ללא חום או ללא תסמינים נשימתיים, כאשר הזמן המינימלי יעמוד על 13 ימים לפחות מתחילת התסמינים. עם זאת, במקרים שבהם לא ידוע מתי החלו התסמינים, זמן ההחלמה ייקבע לעשרה ימים מיום נטילת הדגימה ובלבד שחלפו שלושה ימים מתום הופעת התסמינים.

ד"ר אלרעי-פרייס נימקה את השינוי בהנחיות בדברים שאמרה ל"ישראל היום": "בהתאם לידע המדעי העדכני בנוגע ל-19-COVID, הסיכון להידבק מחולה אחרי תשעה ימים מתחילת התסמינים הוא נמוך. בהמשך לכך, ארגונים בינלאומיים עדכנו את המלצותיהם למשך הבידוד של מקרה מאומת".

עוד דווח ב'ישראל היום' כי היוזמה לשינוי הגיעה מקופות החולים שהציעו לקצר את ימי המחלה משום שאדם שנבדק שוהה בבידוד מרגע נטילת הדגימה. התוצאה החיובית מהבדיקה שהוא מקבל, גם אם באיחור, מתייחסת לרגע הבדיקה עצמו.

בנוסף, צפוי שההנחיות החדשות יביאו להגדלת מספר הבדיקות, שכן כיום ישנם חולים רבים שנוטים שלא להיבדק, מאחר והם חוששים שיאלצו להיכנס לתקופת בידוד ארוכה. ככל שהימים מתקצרים, כך אומר לנו גורם במשרד הבריאות, תופעת ה'תחלואה הסמויה' עליה התריע הפרופ' רוני גמזו רק לפני יומיים תצטמצם, ויותר חולים יסכימו להיבדק. "כך", לדבריו, "יהיה ניתן יהיה לשלוט ולהגיע למטרת העל שהיא קיטוע שרשראות ההדבקה".

משרד הבריאות בידוד קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד