י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
"עלייה מטרידה באירועים"

אתונה: כתובות נאצה אנטישמיות באנדרטה לזכר חללי חיל האוויר

במרכז הבירה היוונית רוססו כתובות נאצה אנטישמיות נגד יהודים • על בית כנסת בפנסילבניה רוסס השבוע צלב קרס • "אנו עדים לעלייה מטרידה באירועי האנטישמיות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט"

אתונה: כתובות נאצה אנטישמיות באנדרטה לזכר חללי חיל האוויר
הכתובת האנטישמית באתונה צילום: באדיבות המצלם

במרכז אתונה רוסס גרפיטי אנטישמי באנדרטת הנופלים בכיכר קראיסאקי יחד עם סמלים נוצריים. הסיסמה האנטישמית שנכתבה "שטניסטים יהודיים בחוץ".

סגן ומ"מ יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית יעקב חגואל אמר: "האנטישמיות לא פוסחת גם על בירת יוון. לצערי ההסתה והרדיפה נגד היהודים מגיעה גם למקומות הקדושים של חללי חיל האוויר היווני שהאצבע המאשימה שלהם תמיד כלפי היהודים. דבר זה מחלחל ויכול להגיע לפגיעה בנפש. אני קורא לממשלת יוון ולעיריית אתונה לטפל באופן מיידע באותם מסיתים ולתת ליהודים הנמצאים והמתגוררים באתונה ביטחון מלא ושווה"

גם בארצות הברית רוסס השבוע צלב קרס ליד דלת הכניסה של בית הכנסת "קשר ישראל" בעיר הבירה של מדינת פנסילבניה האריסברג.

ארצות הברית חווה גידול בפשעי שנאה אנטישמיים מצד קבוצות קיצוניות, חגואל שלח מכתב לג'ניפר רוס, נשיאה ומנכ"לית הפדרציה היהודית בהאריסבורג, פנסילבניה בו הביע הזדהות וזעזוע עם קהילה בארה"ב בעקבות הוונדליזם האנטישמי בבית הכנסת 'קשר ישראל' בהריסבורג, פנסילבניה.

"בתקופה האחרונה, אנו עדים לעלייה מטרידה באירועי האנטישמיות בעולם בכלל ובארה"ב בפרט. עמדתנו היא בלתי מתפשרת ולא נסבול תופעה זו. אנו משבחים אותך ואת הקהילה המקומית שלך על מאמציכם הרבים להילחם בתופעה זו".

פנסילבניה יוון אתונה אנטישמיות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד