י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
צפו בתיעוד

הקהילה היהודית בג'רבה תוניסיה שבה למסלול אחרי הקורונה

סגן נשיא 'ועידת רבני אירופה' הרב משה לוין ביקר בטוניסיה לחזק את הקהילה. בתי הכנסת ומערכת החינוך שבו לפעול במתכונת מותאמת לחודשי הקיץ. הרב לוין במסיבת סיום בבית הספר 'כנפי יונה': 'למען ענותך לנסותך; אלו הימים שאנו עוברים בכל העולם, עלינו ללמוד מכם את העוצמה שבאמונה"

הקהילה היהודית בג'רבה תוניסיה שבה למסלול אחרי הקורונה
בית הכנסת 'אל גריבה' צילום: באדיבות המצלם

לפנות ערב אתמול (רביעי) תחת אבטחה כבדה פתחו שלטונות תוניסיה את בית הכנסת 'אל גריבה' לתפילה מיוחדת בראשות רבה של תוניסיה הרב חיים ביתאן והדלקת נרות לשלום החולים ברחבי העולם היהודי.

הרב לוין שהיה אורח הקהילה היהודית אמר כי "משה רבנו רועם של ישראל מתאר את פרשת המן שהוא, כביכול, 'למען ענותך לנסותך'. ונשאלת השאלה וכי איזה ניסיון יש כאן כאשר כל נפש מישראל זכתה למנת מן מידי יום ביומו. התשובה אומרים חז"ל היא העובדה שהם חיו באמונה תמימה, ללא דאגה מידי יום שמא מחר לא יהי'. שמא בשבוע הבא לא יהי'. אלא האמינו בה' ובמשה עבדו כי בכל יום ויום תזמן להם ההשגחה את מנת יומם, ואנו מאמינים שכשם שקיבלנו סייעתא דשמיא עד היום כן נמשיך ונקבל מאיתו יתברך רפואה וחיים ושפע של טוב".

הקהילה היהודית בתוניסיה בראשות רבה של תוניסיה הרב חיים ביתאן, מרוכזת ב'רובע היהודי הגדול' שבאי ג'רבה המאוכלס כולו ביהודים שומרי תורה ומצוות. מהקהילות המופלאות בתבל. והיא מאופיינת בשמירה הדוקה על מסורת ישראל אלפי שנים.

התושבים נשמעו בצייתנות להוראות משרד הבריאות כפי שגובשו ע"י ועד הקהילה, כארבעים מבני הקהילה שנחשפו לאחד הנדבקים במגיפה נכנסו לבידוד ובהם הרב חיים ביתאן ובנו הרב יניב. משרד הבריאות עם ועד הקהילה החליטו על שורה של צעדים חשובים למניעת התפשטות המחלה באי ובהם; סגירת כל בתי הכנסת ובתי המדרש. השבתת מערכת החינוך והפעילות התרבותית והפעלה מבוקרת של חנויות המזון בתי המרקחת ושירותי הרפואה.

"אנחנו ברוך השם בסדר ואני קורא לכל עם ישראל להתחזק באמונה והוא יתברך ישמור על כל עם ישראל אמן". אמר הרב ביתאן.

בתום ביקור בתלמוד התורה ובמוסדות התורה והחסד באי עלו המשתתפים לפנות ערב תחת אבטחה כבדה אל בית הכנסת העתיק 'אל גריבה', אותו פתחו השלטונות במחווה מיוחדת, לתפילה מיוחדת בראשות רבי חיים ביתאן שליט"א והדלקת נרות לשלום הקהילות והחולים ברחבי העולם היהודי.

תוניסיה קורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד