י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
לאחר התקיפה

איראן תגביר את פעילות העשרת האורניום בכור בנתאנז

מסמך של הסוכנות לאנרגיה אטומית מלמד כי איראן החלה לשנע צנטריפוגות חדשות לכור בנתאנז, בו אירע בחודש שעבר פיצוץ מסתורי. מחר ייפגש שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, בווינה עם ראש סבא"א

איראן תגביר את פעילות העשרת האורניום בכור בנתאנז
מזכיר המדינה של ארצות הברית, מייק פומפאו צילום: רויטרס

ממסמך של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית עולה, כי איראן החלה להעביר צנטריפוגות חדשות לכור בו אירע בחודש שעבר פיצוץ באחד ממתקניו. כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג.

הרפובליקה האסלאמית מעבירה צנטריפוגות מתקדמות המשמשות להעשרת אורניום - מתכת הכבדה הדרושה לכוח גרעיני וכלי נשק, לאולם חדש במתחם הדלק העיקרי שלה בנתאנז.

מהנדסים איראניים כבר התקינו צנרת חדשה הדרושה לצבירת נפחים גדולים יותר של חומר שיופק על ידי שלושה צנטריפוגות חדשים, כל אחד מהם מצויד ב-164 מכונות המסתובבות במהירות עצומה, על-קולית, כך עולה ממסמך שהופץ לדיפלומטים בסוף החודש שעבר.

מחר (שישי), ייפגש שר החוץ האמריקאי, מייק פומפאו, בווינה עם ראש סבא"א, רפאל מריאנו גרוסי. ג'קוזי שלח לאיראן את הנציג הבכיר של הסוכנות לקראת הפגישה.

איראן אמרה כי תאפשר לפקחי סבא"א לבקר באתרים שיבקשו לראות, אך התנתה את האישור לראות מראש את תוכנית הביקור, אך הסוכנות והממשל האמריקאי מסרבים לכך בתוקף.

איראן אנרגיה אטומית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד