י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסכם אברהם

מימין ומשמאל מברכים; מי בכל זאת תוקף?

איך שגלגל מסתובב לו, ראש הממשלה שרק אתמול התייצב במליאת הכנסת ונלחם נגד לפיד ושות' שביקשו לחוקק שימנע את התמודדותו, כשהוא לא חוסך במילים קשות על מפלגות השמאל, הערב הוא זוכה לחיבוק חם מצידן, כולל יאיר לפיד וניצן הורוביץ, לעומת הימין שתוקף אותו על הוויתור על הסיפוח 

מימין ומשמאל מברכים; מי בכל זאת תוקף?
יאיר לפיד ונפתלי בנט בסוד שיח צילום: Gershon Elinson/Flash90

'הסכם אברהם' שמסדיר את יחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, מעורר תגובות פוליטיות מימין ומשמאל, באופן מפתיע בימין תוקפים ומנגד בשמאל מברכים את ראש הממשלה.

תגובות חריגות שבירכו את המהלך הגיעו מ'מרצ' ומ'יש עתיד'. יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב ואמר: "מברך את מדינת ישראל ואת ראש הממשלה נתניהו על צעד חשוב בדרך לנרמול היחסים עם איחוד האמירויות".

עוד אמר לפיד כי "זאת ההוכחה הטובה ביותר שהדרך המדינית הנכונה היא להגיע להסכמים במשא ומתן מדיני, ולא על ידי נקיטת צעדי סיפוח חד צדדיים שהיו פוגעים בבטחונה של ישראל. מודה גם לנשיא טראמפ על ההתגייסות למהלך".

יו"ר 'מרצ' חה"כ ניצן הורביץ אמר כי "הסכם הנורמליזציה עם איחוד האמירויות בתמורה לביטול כוונות הסיפוח, מוכיח בדיוק נמרץ את מה שמרצ מדגישה: הדרך לנורמליזציה עם העולם הערבי תבוא רק כאשר ייפסקו אשליות הסיפוח המסוכנות של הימין, ונשוב למו"מ מדיני על פתרון שתי המדינות".

במערכת הפוליטית התייחסו לדיווחים כי ההסכם הגיע בעקבות הסכמה מצד ישראל לטרפד את מהלך הסיפוח שהיה לבשורה במערכת הבחירות האחרונה, ושמא אף מה שהביא לניצחון של ראש הממשלה בבחירות לאחר שלוש סבבים.

בליכוד מיהרו להכחיש את הפרסומים והבהירו: "הרבה פייק ניוז בתקשורת סביב הסכם השלום ההיסטורי. ראש הממשלה נתניהו מחוייב לריבונות ולארץ ישראל. בפעם הראשונה בתולדות ישראל הוא הביא "שלום תמורת שלום".

בימין לא השתכנעו, והיה מי שתקף את ראש הממשלה על המהלך, יו"ר 'ימינה' נפתלי בנט בירך על ההסכם והודה לנשיא טראמפ ולאיחוד האמירויות, אך תקף את נתניהו: "מצער שנתניהו החמיץ הזדמנות של פעם במאה שנה להחיל ריבונות ישראלית על בקעת הירדן, מעלה אדומים, בית אל ושאר ההתיישבות הישראלית".

‏"טרגי שנתניהו לא אחז את הרגע, ולא אזר את האומץ להחיל ריבונות אפילו על סנטימטר של ארץ ישראל, אך הריבונות על שטחי מולדתנו עוד בוא תבוא, ממקום אחר", תקף.

במפלגת 'ימינה' הרשמית הגיבה בארבע מילים: "נכשל בקורונה. נכשל בריבונות".

גם יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון תקף את ראש הממשלה, ואמר; "אם בנימין נתניהו מוכר את הריבונות בתמורה לפיסת נייר ממדינה שמעולם לא איימה על ישראל זו הונאה. זו לא תוכנית המאה זו הונאת המאה. ואם נתניהו מנסה למכור לציבור אוויר, הוא יקבל מהציבור בחזרה אוויר. הוא נבחר 3 פעמים בשנה האחרונה על בסיס מצע של ריבונות, זה הדבר היחיד שהיה לו מול הטיעון של השמאל שהוא לא ראוי בשל מצבו".

דגן הוסיף למתקפה ואמר, "אם נתניהו מוכר את יהודה ושומרון בתמורה לאוויר הוא כורת את הענף הפוליטי שעליו הוא יושב ואת המשך שלטונו*. אני קורא לראש הממשלה ואני מתחנן בפניו להבהיר בקולו שזה לא נכון, שזה ספין והוא לא מוותר על הריבונות כי הציבור במדינת ישראל בחר בו על זה".

הסכם שלום הסכם אברהם איחוד האמירויות יאיר לפיד נפתלי בנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד