י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
בתום דיון סוער

קבינט הקורונה הסתיים ללא סיכום בגלל זעם החרדים

בסיעות החרדיות ממשיכים להיאבק למען המתפללים והשרים דרשו הערב בקבינט הקורונה להתאים את כמות המתפללים המותרת לפי גודל בית הכנסת. ליצמן תקף את נתניהו וגנץ. דרעי אמר כי "צריך שתהיה פרופורציה והגיון" | מה סוכם לבסוף? וגם, השיחה הקשה בין יעקב אשר לסגן שר הבריאות

קבינט הקורונה הסתיים ללא סיכום בגלל זעם החרדים
ישיבת קבינט הקורונה צילום: קובי גדעון, לע"מ

בתום דיון סוער של קבינט הקורונה, לא הושגו הסכמות סביב ההגבלות, כשהשרים החרדים זעמו על ההתנהלות בכל הקשור לאפלייה סביב ההגבלות על בתי הכנסת והתפרצו לעבר ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון בנימין גנץ.

על פי הדיווחים, הדיון החל באמירות קשות מצד שר השיכון יעקב ליצמן, שהצטרף בתחילת השבוע לקבינט הקורונה שאמר לראש הממשלה, "אתה מבייש את החרדים", תוך שהוא דרש להעלות את מספר המתפללים בתוך בתי הכנסת.

כפי שדווח ב'בחדרי חרדים', אמש (רביעי) הסכים הפרויקטור כי ההגבלות על חללים סגורים וחללים פתוחים יהיו שווים בין המסעדות לבתי הכנסת ועוד, אך עד כה לא הגיעו גורמי המקצוע לסיכום על הקריטריונים והגדלים.

על פי הסיכומים אמש בין הסיעות החרדיות לבכירי משרד הבריאות, תתאפשר התקהלות של עשרה מתפללים / סועדים בכל 50 מטר, אלא שהיום דרשו במשרד הבריאות להעלות את ההגבלה לעשרה מתקהלים על כל 80 מטר, כשהחרדים הביעו לכך התנגדות.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי יו"ר ש"ס שר הפנים אריה דרעי, זעם במהלך דיון ודרש להעלות את מספר המתפללים לפחות ל-20, בשבועיים הקרובים עד שתובא תכנית הרמזור של הפרויקטור פרופ' רוני גמזו.

השר דרעי אמר בדיון: "זה לא הגיוני להגביל בתי כנסת ל-20 מתפללים בלי להתייחס לגודל בתי הכנסת. צריך שתהיה פרופורציה והגיון. לא יכול להיות שבבתי כנסת גדולים של אלף איש יורשו להתפלל 20 איש, בדיוק כמו בתי כנסת קטנים. לא הגיוני שאנחנו מאשרים למאות אנשים לטוס לחו"ל ולא מאפשרים ליותר מ-20 איש להתפלל בבתי הכנסת".

לבסוף סוכם כי ההגבלה של של עד 20 מתפללים תחול עד תחילת השבוע ואז יתקיים דיון בצוות השרים על מספר האנשים שיוכלו להתכנס בחללים סגורים בכלל המקומות והמגזרים כדי שתהיה אחידות.

עוד סוכם כי קבינט הקורונה יתכנס מחר (שישי) בבוקר לדיון טלפוני, בכדי לאשר החלטות כמו גם דיון על הטלות סגרים בערים אדומות.

עוד נודע ל'בחדרי חרדים' כי ברקע האולטימטום שהציב בתחילת השבוע יו"ר ועדת החוקה, שלא לאשר את דרישות הקבינט שדרושות את אישור הכנסת עד להסרת האפלייה על בתי הכנסת, בצהרי היום התנהלה שיחה קשה בין חה"כ אשר לסגן שר הבריאות ח"כ יואב קיש.

חה"כ יעקב אשר אמר לקיש: "צריך לבצע אבחנה עניינית בהתאם לגודל ולאופי הפעילות. עם קבלת ההחלטה בקבינט אערוך התייעצות עם ראשי המפלגות החרדיות כדי לקבל החלטה לקראת הדיון שיתקיים בוועדת החוקה על כלל התקנות של הגבלת הפעילות".

קורונה יעקב ליצמן בתי כנסת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד