י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024
הסכם השלום ההיסטורי

מדוע נקרא 'הסכם אברהם'; טראמפ מסביר • צפו

בהצהרה שמסר בבית הלבן אחרי חתימת הסכם השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות, הסביר הנשיא טראמפ מדוע הוא מכנה אותו 'הסכם אברהם': "אין אדם שמסמל את הפוטנציאל לשלום יותר מאברהם" • צפו בדבריו

מדוע נקרא 'הסכם אברהם'; טראמפ מסביר • צפו
הנשיא דונלד טראמפ צילום: דוברות הבית הלבן

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ הודיע מוקדם יותר הערב (חמישי), כי נחתם הסכם לנירמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות. ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס מסיבת עיתונאים והסביר את חשיבות ההסכם.

בהצהרה שמסר הנשיא בבית הלבן אמר: "אני קורא לזה "הסכם אברהם". אברהם הוא המייסד של שלוש הדתות הגדולות ואין אדם שמסמל את הפוטנציאל לשלום יותר מאברהם".

יועצו הבכיר של טראמפ, חתנו היהודי ג'ארד קושנר אמר במסיבת העיתונאים: "אני מודה לנשיא. הנשיא מעודד אותנו לנקוט בגישה חדשנית, הוא משתמש בהיגיון בריא ומנסה לאחד אנשים ע"י פנייה למכנה המשותף. הוא השיג דברים שאחרים לא הצליחו להשיג. זה מביא תקווה לכך שבעיות העבר לא דנות אתכם לקונפליקט. עכשיו יהיה ניתן לקחת טיסה מדובאי לתל אביב - צעד מדהים בשביל השלום בעולם, לארה"ב, לישראל ולאבו דאבי".

על פי רויטרס, ההסכם נחתם בשיחת טלפון ביום חמישי בין טראמפ, נתניהו ושייח' מוחמד בן זייד, נסיך הכתר של אבו דאבי. הפקידים תיארו את ההסכם כראשון מסוגו מאז שישראל וירדן חתמו על הסכם שלום בשנת 1994. הוא גם מעניק לטראמפ הצלחה במדיניות חוץ כשהוא מבקש בחירה מחודשת ב-3 בנובמבר.

שר החוץ של איחוד האמירויות הודיע כי נציגי ישראל והאיחוד יפגשו כבר בשבוע הבא לחתימה על הסכם הנורמליזציה.

היועץ לביטחון לאומי האמריקני, רוברט אובריאן, אמר היום לנשיא טראמפ כי הוא הביא שלום למזרח התיכון. "מה שאנו רואים היום זה מזרח תיכון חדש", הגדיר היועץ.

בתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים שיחת טלפון בלשכתו עם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ ועם יורש העצר של איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן-זיאד והודה להם על ההסכם ההיסטורי המשותף.

מדינת האמירויות הערביות המאוחדות הידועה גם בשם "איחוד האמירויות הערביות" היא מדינה במדבר, מדינה מוסלמית עשירה בנפט הנמצאת בדרום מזרח חצי האי ערב, ושפתה הרשמית היא ערבית. איחוד האמירויות הערביות היא פדרציה של שבע אמירויות: אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל-ח'ימה, שארג'ה ואום אל-קיוין.

הסכם שלום איחוד האמירויות דונלד טראמפ הסכם אברהם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד