י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
הסכם השלום ההיסטורי

הפלסטינים זועמים: "בגדו בנו, תקעו לנו סכין בגב"

לעומת בחריין ומצרים, ברשות הפלסטינית חוששים כי עוד מדינות יילכו בעקבות האמירויות ויכוננו יחסים עם ישראל. בכירים ברשות תוקפים הערב את שליט האמירויות ומכנים אותו: "חמור, חצוף, רפה שכל וחסר כבוד" | הוא מצידו מגיב ואומר: "הגברים כותבים את ההיסטוריה והאמיצים עושים את השלום"

הפלסטינים זועמים: "בגדו בנו, תקעו לנו סכין בגב"
שליט האמירויות מוחמד בן זאיד צילום: מתוך טוויטר

"האמירויות בגדו בנו, תקעו לנו סכין בגב. זה יום עצוב בעבורנו". כך אומרים הערב בכירים פלסטינים ל'כאן חדשות'. עוד אמרו כי מדובר ב"מכה לנו וליוזמת השלום הערבית שקבעה שנורמליזיצה בין מדינות ערב לישראל תבוא רק לאחר הסכם ישראלי פלסטיני".

הבכירים תקפו אישית ובמילים חריפות את שליט האמירויות בפועל בן זאיד: "הוא חמור, חצוף, רפה שכל וחסר כבוד. ההודעה על דחיית הסיפוח שהינה חלק מההסכם לא תביא לחידוש התיאום הביטחוני והישראלי בין ישראל לרשות, כיוון שאין מדובר בביטול הסיפוח ועסקת המאה של טראמפ עודנה על הפרק".

לעומתם, בחריין כמו מצרים מברכת על ההכרזה: "החלטת האמירויות להגיע להסכם עם ישראל שיעצור את הסיפוח האדמות הפלסטיניות". עוד נמסר כי ההסכם יחזק את אפשרויות ההגעה לשלום וכי בממלכה מצפים לראות מאמצים נוספים שיביאו "להגעה לפתרון הוגן וכולל לפלסטיניים". כך מדווח ערוץ אל-ערביה.

‏ההסכם מעלה חשש ברמאללה שעוד מדינות יילכו בעקבות האמירויות.

בסעודיה אין תגובה רשמית, אך נסיך בבית המלוכה הסעודי מברך בשיחה עם 'כאן חדשות' על ההסכם המתגבש בין האמירויות לבין ישראל ואומר כי הוא מקווה שזה יקרה גם שם בקרוב. עם זאת ציין כי בגלל המשקל של סעודיה בעולם הערבי והאסלאמי זה קצת יותר רגיש: "בינתיים האמירויות תהיה הקול שלנו מול ישראל".

בתוך כך, שליט האמירויות בפועל מוחמד בן זאיד צייץ תמונה שלו עם הכיתוב: "הגברים כותבים את ההיסטוריה והאמיצים עושים את השלום".

הרשות הפלסטינית איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד