י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
שימח אלוקים ואדם

ברוך דיין האמת: המשמח ר' יענקל'ה צוקר איננו

ר' יענקל'ה צוקר ז"ל מדמויות ההוד של בני ברק הליטאית ומי ששימח אלפים רבים ובראשם את גדולי ישראל, הלך לעולמו לאחר מאמצי החייאה בביתו בבני ברק והוא בן 79 

ברוך דיין האמת: המשמח ר' יענקל'ה צוקר איננו
ר' יענקל'ה צוקר ז"ל צילום: בחדרי חרדים

ברוך דיין האמת: בבני ברק הלך לעולמו הרב יעקב (יענקל'ה) צוקר ז"ל, מי שנודע כדרשן מופלג ומוותיקי המשמחים בחתונות בבדחנות במגזר החרדי ובפרט בשמחות אצל גדולי ישראל והוא בן 79 בפטירתו. 

בשנים האחרונות נחלש, אך תמיד השמחה הייתה על פניו בשמיעת ווארט טוב, היום (שישי) בבוקר התמוטט בביתו וכוחות הצלה הוזעקו לביתו, שם נאלצו לקבוע את מותו. 

ר' יענקל'ה, כך כונה בפי כל, נולד בה' תמוז תש"א, לאביו הרה"ח רבי יחיאל מאיר צוקר ז"ל ולאמו מרת אסתר ע"ה. בבחרותו למד בישיבת חברון בירושלים והיה מהמייסדים של בית המדרש חניכי ישיבת חברון בבני ברק, בהיותו יוצא חברון הראשון, יסד את בית המדרש יחד עם הרב יואל לוין ז"ל שנפטר באחרונה, ויבלחט"א הגאון רבי נתן זוכובסקי ר"י גאון יעקב. 

פרק מרכזי בחייו לצד שקידתו על התורה, היה משמח לבבות בחתונות והיה מראשוני הבדחנים וחורזי החרוזים במגזר החרדי, היה משמח בחתונות של גדולי ישראל בכל החתונות של נכדי מרן ראש הישיבה הגראמ"מ שך זצ"ל, היה משמח כשהיה מרים שולחנות לאוויר בעזרת גופו, ומרן הרב שך זצ"ל היה מביט בו במשך זמן רב, עת היה משתתף בחתונות נכדיו. כמו כן היה משמח בכל השמחות אצל שר התורה הגר"ח קנייבסקי, אליו היה קשור בלב ונפש והיה מעלה חיוך על פניו של שר התורה בעיקר בשמחות שבע ברכות. 

מעלה חיוך על פניו של שר התורה הגר"ח קנייבסקי. צילום: בחדרי חרדים 

היה קשור בלב ונפש לראש ישיבת מיר הגאון רבי חיים שמואלביץ זצ"ל והיה בקי בכל שיחותיו עליהם היה חוזר בעל פה. 

במשך יובל שנים היה תלמידו של הגאון רבי משה מרדכי הלוי שולזינגר זצ"ל בעל ה'משמר הלוי' והיה משומעי שיעורו בבית המדרש 'ירחי כלה', השבת אף מובא במוסף התורני 'לקראת שבת' של הפלס דברים שאמר ר' יענקל'ה צוקר לזכרו של רבו בסיום מסכת שבת בחודש אייר תשע"ג שם מגולל איך התחיל לשמוע את השיעורים הנפלאים. יום היארצייט העשירי של הגרמ"מ שולזינגר זצ"ל חל ביום שני הקרוב. 

בדבריו אמר: "אם יש לי היום קמצוץ של השקפות והרגשים של אידשקייט זה רק בזכות ר' משה מרדכי". בכל שביעי של פסח היה מגיע לשיחתו השנתית של ר' משה מרדכי והיה אומר את 'שירת הים', כך גם ב

למעלה משלושים שנה היה מגיע בכל יום כיפור לאנטוורפן בבלגיה, שם היה משמש כחזן בבית הכנסת הליטאים כחזן והיה בעל רגש אדיר בתפילותיו. 

משמח את חבר המועצת הגרמ"צ ברגמן בשבע ברכות לנכדתו. צילום: בחדרי חרדים

ר' יענקל'ה היה משמח אלוקים ואנשים, לצד היותו תלמיד-חכם ובקי גדול, שנודע גם כבעל חידודי לשון. ל'בחרדי חרדים' נודע כי המנוח עוד שימח אמש בשמחת נישואי נכדתו שנערכה בבני ברק.

אחד ממכריו מספר ל'בחדרי חרדים': "ר' יענקל'ה תמיד הביא שמחה לשומעיו, בעל נשמה גדולה, אהבת הבריות ולב ענק שגרם לאנשים להוריד דמעות שהיה מדבר, היה על חוש הומור נדיר". 

הוא הותיר אחריו דור ישרים מבורך: חמשה ילדים - שני בנים, ושלוש בנות. רעייתו מרת מרים צוקר ע"ה נפטרה בכ"ג אדר תשע"ג לאחר שסבלה מהמחלה.

מסע הלוויה היום (שישי,ערב שבת קודש פרשת ראה) בשעה 12:30 מביתו ברחוב סוקולוב 34 בבני ברק לבית החיים סגולה בפתח תקווה שם ייטמן. 

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחודש טבת האחרון בהלווית הגאון הצדיק רבי יצחק גרודז'נסקי זצ"ל. צילום: שוקי לרר

יענקל'ה צוקר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד