י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
קול התורה נשמע

מהפכת הגנים והמוסדות החרדים של רמי גרינברג

בשנים האחרונות חלה תפנית חדה בכל הקשור למוסדות החרדים בעיר פ"ת, כשראש העיר הנמרץ רמי גרינברג משקיע את כל מרצו בהקמה והרחבה של מוסדות אלו. 'בחדרי חרדים' על מהפכת הגנים והמוסדות החרדים של רמי גרינברג באם המושבות

מהפכת הגנים והמוסדות החרדים של רמי גרינברג
המהפכה של גרינברג במוסדות החרדים צילום: באדיבות המצלם

אחד הנושאים המדוברים במגזר החרדי בימים אלו, זו רשת הגנים העירונית החדשה שהקים ראש העיר רמי גרינברג, ומהפיכת החינוך המגזרי בעיר. כדי להבין יותר את הנושא צללנו מעט אל לפרטים, ושוחחנו עם מספר גורמים העוסקים בתחום.

חודשים ספורים לאחר כניסתו לתפקיד, כשהציבור החרדי בפתח תקווה החל להבין את גודל המהפך שמחולל רמי גרינברג בכל הנוגע לנגישות התושבים אל הממסד העירוני וברמת היעילות והשירות של העירייה והעומד בראשה, החל גרינברג לקבל פניות מהורי המגזר עם בקשה שחזרה על עצמה שוב ושוב: תעשה משהו עם גני הילדים עבור המגזר החרדי בעיר, חייבים שינוי דרסטי ומשמעותי.

במקביל, החל ראש העיר לשמוע ממנהלי הת"תים וממנהלות בתי הספר לבנות בעיר על הזנחה רבת שנים ממנה סבלו, אפליה תקציבית, חוסר עצום במבנים - ובבניה ושיפוץ המבנים הקיימים, שהייתה מנת חלקם עד עתה, לעיתים גם מסיבות פוליטיות כאלה ואחרות.

אחרי סבב נרחב של בדיקות מעמיקות שביצע ראש העיר יחד עם אנשיו, הוא הוציא לדרך את אחד המיזמים העירוניים המרתקים והמדהימים - שאת תוצאותיו מנהלי ותלמידי המוסדות החלו להרגיש כבר במהלך השנה החולפת, ושיאם יגיע עם תחילת שנת הלימודים החדשה, עת ייכנסו מאות ילדי וילדות הציבור החרדי אל הגנים העירוניים החדשים והמפוארים.

גרינברג קרא אל הדגל את אחד האנשים הנמרצים והיעילים בתחום החינוך בעיר, הלא הוא יועצו לענייני חינוך, מר ערן חג'ג', ומינה אותו לפרויקטור החינוך הדתי והחרדי בעיר, שיוציא לפועל את הדברים בשטח. וכך החלו התכניות והמיזמים לצאת לדרך בזה אחר זה, כשבעיות שהכבידו ותקעו חלק ממוסדות הציבור החרדי בעיר במשך שנים רבות, מצאו את פתרונם לאחר עבודה מאומצת של ראש העיר הבולדוזר שלא נתן לדבר לעצור בעדו.

כך נמצא עבור ת"ת 'שארית ישראל' פתרון לבעיה שעיכבה אותם במשך שנים ארוכות לקבל היתרי בניה, ומנהלי הת"ת מסתובבים היום כשבאמתחתם תכניות בנייה סדורות כבר לחודשים הקרובים, וכשעד אז ראש העיר דאג להנחית בשטח הת"ת קראוונים זמניים עבור כיתות לימוד חדשות עבור הת"ת המתפתח.


זה מה שקרה גם בת"ת 'ברכת יעקב' בעיר, שמאז היכנסו לתפקיד, מצאו מנהלי הת"ת אצל ראש העיר אוזן קשבת ולב חפץ לעזור ולסייע לכל מבוקשם, וכשרק בשבוע החולף פונה עבורם מבנה ישן הסמוך למבנה הת"ת, והונחת במקומו במהירות מפתיעה מבנה קראוון עבור הת"ת המשגשג.

הרשימה ארוכה ומרתקת וכוללת בין היתר גם את בתי הספר לבנות הציבור החרדי שנהנו מהרחבת המוסדות וקידום הבניה עבורן בבית יעקב ב'גני הדר', ומהכשרה של 4 כיתות חדשות וחדר ניהול – עבור בית יעקב ברוטשילד. הרשימה כוללת גם את ת"ת 'צמח צדק' שאחרי 20 שנה שתלמידיו שיחקו במגרש טרשים וחול, המקום זכה לשיפוץ מסיבי והוכשר למגרש משחקים מתקדם. גם חצר בית הספר החב"די – 'אור חיה' זכה לשדרוג החצר ומתחם המשחקים. הרשימה ממשיכה כך הלאה עם מוסדות לבנים ולבנות שקיבלו כולם זריקת התקדמות רצינית בכל הנושאים.

המגרש החדש של ת"ת 'צמח צדק'

סיור בת"ת 'שירת התורה'


מהפיכת הגנים למגזר החרדי

אלא שכאמור, השיא הגיע עם סיום שנת הלימודים האחרונה, לכשהחלה ההיערכות לפתיחת שנת הלימודים החדשה. מרשימת ההספקים המרשימה עולה כי ראש העיר וצוותו לא ממש נחים בחסות הקורונה.

לראשונה בעיר, נפתחים בתחילת שנת הלימודים – 5 גני ילדים עירוניים עבור המגזר החרדי. תלמידי ותלמידות הגנים ייהנו מצהרונים המותאמים לציבור החרדי, וכשמבני הגנים גדולים ומרווחים ועומדים בסטנדרטים הגבוהים ביותר. צוות הגננות שנבחרו בקפידה על ידי מערכת הפיקוח של משרד החינוך והעירייה, ייהנו בשונה מרשתות גנים אחרים - משכר גבוה ומניהול פדגוגי מקביל, שיותיר עבורם את כל הזמן הרצוי לחינוך הילדים ודאגה להם.

בנוסף, ייחסך מעתה להורים המתח הנפשי הרב בהמתנה עד הרגע האחרון לשיבוץ מתאים, לאחר שרשת הגנים העירונית חייבת לעמוד בכללי הרישום המחמירים ביותר של משרד החינוך, דבר שכאמור יחסוך צער ועגמת נפש עתידית להורי הילדים..

מהפיכת הגנים לא פסחה על רשת 'גני בקר' בשכונת 'גני הדר', שסבלה עד עתה ממיקום בעייתי - שעומד בחלקו על שטח חקלאי של עיר אחרת, ושבמרכז מבני הגנים פועל עד עתה 'מסוף אוטובוסים' עבור נהגי האוטובוסים באזור, דבר שיצר מטרד של ממש ומקור לדאגה אצל ההורים. כעת, לאחר רצף ישיבות עבודה, הגיע ראש העיר להבנות עם מנהל הגנים וייעד עבורם 3 שטחים להעברת הגנים למרכז השכונה – כשבהמשך יהפכו שטחים אלו להקצאות מוסדרות ורשמיות עבור הגנים.

גני הילדים - פרי מגדים

גם רשת גני הילדים של הת"ת הנודע 'פרי מגדים' בשכונת גני הדר, זכתה לשיפוץ ושדרוג נרחב ב-6 הגנים שלה, לקראת תחילת שנת הלימודים. חצרות הגנים הוכשרו לאזורי משחקים עבור הילדים, הותקנו מתקני חצר חדשים בשווי רב, והותקנו הצללות מעל גבי כל שטחי המשחקים.


בנייה מסיבית בת"ת 'נטיעים'

לקראת פתיחת שנת הלימודים קידם ראש העיר במהירות התרי בנייה עבור בנייה מסיבית של כיתות חדשות לת"ת הנודע 'נטיעים' המשמש את ציבור בני התורה בשכונת גני הדר. מדובר בבניית 8 כיתות חדשות, ועוד בנייה של כיתת מכינה חדשה ובנייה נוספת של גן ילדים חדש.

גני ילדים חדשים ל'מעיין החינוך התורני'
בהוראת ראש העיר, הוכשרו גני ילדים חדשים עבור רשת 'מעיין החינוך התורני'. מדובר בגן ילדים חדש ברחוב פינס שבמרכז העיר, וב-2 גנים בכפר אברהם שהוכשרו על ידי העירייה לגני ילדים של הרשת.

בניית מעונות יום חדשים במוסדות הבעש"ט

לאחר מספר סיורים וישיבות עבודה עם מנהלי מוסדות הבעש"ט, הוציא גרינברג לדרך בנייה של 4 מעונות יום חדשים לגיל הרך, כשגורמים בכירים בעירייה מצהירים כי תוך שבועיים מהיום הבנייה במקום תתחיל.

פתח תקווה רמי גרינברג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד