י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
נסראללה מאיים על ישראל

הפלסטינים חוששים מסחף: "שליט איחוד האמירויות הצטרף לליכוד"

הסכם השלום שנחתם בים ישראל איחוד האמירויות נפל בהפתעה על העולם ערבי. ברשות הפלסטינית מגנים וחוששים מסחף של מדינות המפרץ לצעד דומה • נסראללה מפרשן את המהלך מזווית גיאו-פוליטית

הפלסטינים חוששים מסחף: "שליט איחוד האמירויות הצטרף לליכוד"
פלסטינים זועמים על ההסכם בין ישראל לאמירויות צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

מנהיג חיזבאללה, חסן נסראללה אומר, כי על ישראל "להמשיך ולחכות לתגובה" על הרג פעיל הארגון בחודש שעבר בתקיפה שיוחסה לישראל בדמשק.

לדבריו, ההחלטה להגיב עומדת בעינה וחלק מהתגובה הוא השקט והלחץ שהשקט הזה יצר בצד הישראלי בשבועות האחרונים: "מה שהיה מהיום הראשון הוא חלק מהעונש, הצבא נמצא בכוננות בגבול 3 שבועות, עצר אימונים ותנועה רבה באזור הגבול בציפייה לתגובה של ההתנגדות". אמר נסראללה.

על ההסכם בין איחוד האמירויות לישראל אמר נסראללה, כי בחיזבאללה לא הופתעו מהצעד שביצעה איחוד האמירויות שהיה חלק "מנתיב טבעי שבו הם היו", כלשונו. לדבריו מדובר בהסכם שמטרתו להציג הישג של נשיא ארה"ב טראמפ לאחר שנכשל במקומות אחרים כמו גם הישג של נתניהו.

"מה שעשתה האמירויות הוא שירות בחירות מדיני אישי לטראמפ בכדי שירוויח מזה בבחירות. וגם שירות אישי ולצורכי בחירות לנתניהו" הוסיף מזכ"ל חיזבאללה.

עוד אמר נסראללה כי אם יתגלה שישראל עומדת מאחורי האסון בנמל ביירות היא תשלם מחיר "בגודל הפשע שביצעה". לדבריו "לא ייתכן שחיזבאללה - שלא יכול להתעלם מהרג לוחם אחד שלו - ישתוק על פשע גדול שכזה אם ביצעה אותו ישראל".

בתוך כך, הרשות הפלסטינית קיימה ביממה האחרונה מגעים עם סעודיה ומדינות ערביות ובפרט במפרץ הפרסי בניסיון לוודא שאין סחף ואין עוד מדינה שבכוונתה ללכת בעקבות איחוד האמירויות, כך מסר מקור פלסטיני ל'כאן חדשות'. לדבריו, הרשות קיבלה איתות מהסעודים שאין בכוונתם לנקוט צעד דומה, וסעודיה לא שינתה את עמדותיה ביחס לסוגיה הפלסטינית.

בכיר פלסטיני אמר בשיחה עם 'כאן חדשות' כי שליטה בפועל של איחוד האמירויות הצטרף לליכוד. כלשונו, וכי אבו מאזן רתח מזעם כששמע על ההסכם בין בינה לבין ישראל. גם אם כל העולם ישתנה, לא נשתנה, וגם אם כל העולם הערבי והמוסלמי יכונן שלום עם ישראל, בלי הפלסטינים – לא יהיה שלום. "מוחמד בן זאיד נמצא באבו-דאבי, אבל אנחנו הפלסטינים נמצאים כאן לידכם בחברון, שכם וירושלים".

נסראללה איחוד האמירויות הרשות הפלסטינית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד