י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
סוף למשבר הפוליטי

בליכוד ובכחול לבן מגבשים הסכם רגיעה: "סכנת הבחירות חלפה"

נראה כי לאחר ימים סופר מתוחים בקואליציה, הצדדים מתקרבים לכדי סיכום שיאפשר את המשך תפקודה של הממשלה וימנע בחירות. על פי הדיווח, הנושאים עליהם הגיעו הצדדים להסכם: דחיית מועד התקציב, יועבר תקציב דו שנתי אך יישאר לנתניהו פתח מילוט לבחירות • הפרטים

בליכוד ובכחול לבן מגבשים הסכם רגיעה: "סכנת הבחירות חלפה"
נתניהו וגנץ בישיבת ממשלה צילום: אוליבר פיטוסי, פלאש 90

תשעה ימים בלבד קודם המועד בו הכנסת תתפזר - באם לא יושג הסכם או יעבור החוק לדחיית התקציב - במפלגות הקואליציה מגבשים סיכומים שימנעו את הבחירות, בצל החשש בליכוד מירידה בסקרים.

על פי הדיווחים, נסגרו בימים האחרונים הפרטים לקראת הסכם חדש בין הליכוד לכחול לבן. בנושא התקציב מסתמנת דחייה וכן כוח לליכוד בנושא מינויי שומרי הסף, אלו הדברים שככל הנראה ימנעו בחירות.

בכיר הליכוד, שר האוצר ישראל כ"ץ, אמר הערב בראיון ל'החדשות' כי להבנתו, "סכנת הבחירות חלפה" וכי במפלגות עסוקים בגיבוש סיכומים וניסוחים אחרונים לקראת הסכם חדש.

על פי הדיווחים, ההסכמות הם כי בימים הקרובים תושלם החקיקה ויעבור חוק שידחה את מועד התקציב, יועבר תקציב דו שנתי, כשלראש הממשלה נתניהו תשמר תחנת יציאה אחרונה, רגע לפני האישור הסופי של התקציב.

עוד יסוכם, כי במידה ונתניהו יוכרז כנבצר, עם פתיחת שלב ההוכחות בינואר, ישראל תלך לבחירות.

סלע מחלוקת שעדיין נותר הוא, האם יועבר חוק שיגן על נתניהו מפני פסילתו כראש ממשלה חלופי או שיוכרזו בחירות במקרה כזה.

בינתיים, ישיבת הממשלה באופן חריג לא תתכנס זה השבוע השני ברציפות, באופן חסר תקדים, זאת בשל הקרב הפוליטי בין הליכוד לבין כחול לבן.

בנימין נתניהו בני גנץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד