י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הפתרון להקפאת הסיפוח

האוזר יוזם חוק: 'משאל עם' קודם פינוי ישובים

בתגובה להקפאת החלת הריבונות בעקבות הסכם נרמול היחסים עם איחוד האמירויות, יוזם חה"כ צבי האוזר הצעת חוק לחייב במשאל עם כל החלטה של פינוי יישוב ביהודה ושומרון, או העברתו למדינה אחרת

האוזר יוזם חוק: 'משאל עם' קודם פינוי ישובים
ח"כ צבי האוזר צילום: עדינה ולמן, דוברות הכנסת

יו"ר ועדת החוץ והביטחון, חה"כ צבי האוזר מקדם הצעת חוק משאל עם גם על יישובי יהודה ושומרון, בתמורה לכך שהסיפוח יוקפא או שמא בוטל לחלוטים בתמורה לנרמול היחסים בין ישראל ואיחוד האמירויות.

על פי הצעת החוק, קודם פינוי יישוב ביהודה ושומרון, או העברתו למדינה אחרת, יחויב הדבר לעבור אישור במשאל עם, כפי שמקובל בעברת ערים בתוך שטח ישראל.

חה"כ האוזר אמר הערב: "אני מברך על הסכם השלום ההיסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות המבשר כינון יחסי מסחר, תיירות ותרבות בין המדינות" אך, "בהינתן שראש הממשלה החליט על הקפאת ההיערכות להחלת החוק הישראלי ביהודה ושומרון; יש לתקן בדחיפות את 'חוק יסוד: משאל עם' כך שיחול באופן מלא ומיידי גם על יישובי יהודה ושומרון. הגשתי הצעת חוק ברוח זו בשבוע שעבר".

לדברי חה"כ האוזר, "ההצעה תואמת גם את רעיון הליבה בתכנית השלום של הנשיא טראמפ, המכירה ביישובים הישראלים ביהודה ושומרון, בהם חיים כחצי מיליון ישראלים, כחלק בלתי נפרד ממדינת ישראל". האוזר מוסיף, "אדגיש שרעיון משאל העם מוסכם על כלל מרכיבי הקואליציה ואף מופיע במצע של 'כחול לבן' על כל מרכיביה, בשלושת מערכות הבחירות האחרונות".

האוזר דורש לעלות את החוק עוד השבוע להצבעה, והוא מציין כי "כחלק מלקחי העבר, ולאורם של ערכי כבוד האדם וקניינו ואחדות ישראל - כל החלטה היסטורית העלולה לפגוע במעמדם של היישובים הישראלים ביהודה ושומרון, אם בכלל תהיה כזאת, מחייבת הכרעה במנגנון הסכמה לאומי בדומה לזה החל בגולן ובירושלים".

צבי האוזר סיפוח

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד