י"ט אדר ב' התשפ"ד
29.03.2024

להוציא את ה'סרבן' מ'ההסדר' הממשלתי!

מה חלקה של העוזרת הפיליפינית צרת העינים בהחלטת ברק בענין הרב מלמד? • איך שמו עצמם נושאי נס המרד בגדולי ישראל כמובילי המערכה נגד האתרים החרדיים?• מדורו היומי של יצחק נחשוני

מאיר פרוש. מפחד שיכתבו את האמת
מאיר פרוש. מפחד שיכתבו את האמת



תראו מי מדבר

יש לי הרושם שה'אנלפבתים' שלא הצליחו ביום חמישי בערב, לסדר את שמות גדולי ישראל שחתמו על המודעה בענין ה'אינטרנט', בתוך מספר שניות, לפי סדר הא' ב', ולא התביישו להודות בכך בראש מהדורת העיתון שלהם אתמול, עדיין חושבים שהמודעה ההיא כוונה נגד ...עיתון 'המודיע'. אחרת לא ניתן להבין למה דוקא 'המבשר', ורק הוא, שהסיעה העומדת מאחוריו מובילה את נס המרד בחלק גדול מגדולי ישראל החתומים על המודעה, ממשיך היום להפיץ שקרים ובדותות מגוחכות לקוראיו ומבשר על הבוקר לפטרונו מאיר פרוש שהנה הושג "מהפך רבתי בקרב הציבור" בכל נושא התקשורת...

על הידיעה הזו חתום פבסידון, על פי ה'אוצר' המצומצם של המלים ולשונו העילגת והילדותית הוא עוד עלול לקשר את המושג הזה ל'קופידון'. אז לא – הכוונה היא לשם עט, של אחד המכנה עצמו י. מוזסון.

מדובר ב"ילד גבעות" מגודל, בעטיפה חרדית, שכתב בעבר בעיתון שהכריז מלחמה גלויה נגד אחד מגדולי האדמו"רים החתום על המודעה, ועל חצרו, ולאחר גלגולים נוספים בבוץ במקום תיקונים בשלג, מצא עצמו הבוקר במעמד של 'בעל הדעה' המבשר בשער על השפעתן המיידיות של אזהרות גדולי ישראל נגד אחד כמוהו או כמו שולחיו.

אם יומיים אחרי "האזהרה החמורה של מרנן ורבנן גדולי וצדיקי הדור שליט"א" הוא מוסר הבוקר בכותרת של 'המבשר' על "התנזרות מקיום קשר עם התחנות", "על גל התפטרות בקרב עובדי ומנהלי תחנות", על בריחה אדירה של משקיעים, ועל "אלפים" שלא היה להם על פי הידיעות עד הבוקר מעולם 'אינטרנט', אבל אתמול ביצעו בהן חסימות הרמטיות", נשאלת רק השאלה למה זה לא עבד בצורה כל כך טובה ומהירה כאשר חלק גדול מאד מאותם גדולי ישראל התנגד למועמדותו של מאיר פרוש לראשות עירית ירושלים, משום שצפה שיביא להפסד בשליטה החרדית בעיר כפי שאכן קרה?! למה בבחירות בביתר, בעת שהביעו דעתם על ה'רוטציה' שלא קוימה בזמנה באגו"י בעבר, במאבק נגד ההתנהלות ב'חינוך העצמאי', ובעצם הקמת העיתון המרדני הזה - 'המבשר', לא יכל אותו מוזסון לדווח על "מהפך רבתי בסיעת 'שלומי אמונים'?!

אם מישהו בסיעה הזו מאמין שבדרך הזו, בתום המאבק על המערכת האינטרנטית, לא ישאר מי שימשיך לדווח באובייקטיביות על הנעשה בסיעה זו ולא תמיד בהכוונת רבנים, הוא אינו אלא משלה עצמו.

מספיק לחשב איזה סדר היה מתקבל אם ב'המבשר' כן היו מצליחים לסדר במהירות את שמות גדולי ישראל שהוחתמו על המודעה נגד האינטרנט על פי סדר הא' ב' של שמותיהם, ומדובר כנהוג על פי שמותיהם הפרטיים, מי היה נשאר אז בחזית ומי מורד לתחתית? הצער שהביעו ב'המבשר' על שלא הצליחו לעשות זאת אומר את הכל. הם כאבו רק על כך שפיספסו את ה..."מי רואה אותם יוצאים"...

המאבק נגד ה'אינטרנט' הוא חשוב ורציני מדי כדי שחבורה של 'שבבניקים', כתבי שוליים שאינן יודעים למשוך בעט בקו ישר, וכאלה שאינם נמנים על מחננו כלל ובעבר אפילו זוהו כמתנגדים לו, המשולבים במערכת שבידה הפקידו הפורושים את תעמולת הובלת 'נס המרד' גם בגדולי ישראל, תנצל אותו כדי להציג עצמם כאנשים מהוגנים הדורשים רק את כבוד התורה וטוהר המחנה.

במערכות החדשות של ה'אינטרנט' יש הרבה מה לשפר. כמעט בכולן כבר הכריזו שניגשים לעריכת 'חשבון נפש'.

הבוקר נראה שמכל כלי התקשורת החרדית, עתונים ותקשורת אלקטרונית, רק 'המבשר' נשאר במריו ומסתפק בהתעטפות ב'פרווה' ובהעמדת פני צדיק.

אהוד ברק. גמד פוליטיצילום: אהוד ברק. גמד פוליטי
אהוד ברק. גמד פוליטי


נפוליאון – הגמד הפוליטי מתנהג כ'קופיקו'

"אהוד ברק הוא רודף שררה. הוא לא ישקוט עד שיהיה נפוליאון, עד שהוא יהיה רודן. בנוסף לכל הוא חמדן, גדל בקיבוץ ורוצה להיות בקלאסה של עשירי העולם ושליטי העולם, אבל הכסף והראווה לא מספיקים, זה חייב לבוא אצלו עם כח פוליטי".

האבחנה הדקה הזו אינה מגיעה היום מ'הר ברכה', לא מיריביו הישירים המערערים על הנהגתו בתוך מפלגת 'העבודה', אפילו לא מעוזרת הבית שלו שלמדה להכיר אותו לאורך שלוש השנים ששהתה בביתו בניגוד לחוק, ולא רק על פני תקופה קצרה כפי שטען, ושעל פי מוצאה הפיליפיני היא...צרת עינים.

מדובר בתחזית ובניתוח אופי של מי שנחשבת ל'קוראת בקפה הבוץ' של השמאל בישראל – שולמית אלוני.

"הוא לא ישקוט עד שיהיה נפוליאון" – היא אומרת על ברק בראיון ל'גלובס', אבל בינתיים יש לו רק את תכונות ה...'גמד' שלו.

וזה דוקא מה שמפחיד אותנו.

ה'גמד' הפוליטי הזה, שלעומת ה'סדר' שהכניסו שבעת הגמדים במטבחה של 'שלגיה' בלא שאיש יבחין בהם, הוא אינו מצליח להכניס סדר ב'מטבח' הפוליטי הקטן שלו ולהשתלט על הלכלוך של שלי יחימוביץ ויולי תמיר ה'שלגיות' של מפלגת ה'עבודה', מערבב לנו את המדינה ומשגע אותה בשגיונותיו של 'קופיקו' במילואים, כאילו אין 'שלומקה' – שהוא בעל הבית של הקוף הזה, או נתניהו שהוא ראש הממשלה שלנו.

בכל הפרשה המנופחת של הרב אליעזר מלמד, ראש הישיבה מהר ברכה, שהוצאה אתמול על ידי שר הבטחון אהוד ברק מה'הסדר', שום דבר לא מטריד אותנו, שהרי ההחלטה אינה מחזיקה מים ולא תעמוד במבחן חוקי בסיסי שברק כל כך מקפיד עליו, רק השאלה היכן ראש הממשלה בכל הנושא הזה? איך זה שהוא שוב ירד ל'בונקר' באחד המתקנים הסודיים של מערכת הבטחון בתל אביב, בלא שנשים לב לכך ומדוע הוא אינו קורא ל'סדר' את השר העושה לו שרירים רק משום שסר חינו, ומורה לו לעזוב את ישיבות ההסדר לנפשן?

כשמדובר על התבטלות של ראש ממשלה בישראל בפני 'גמד' פוליטי שאינו מצליח לעמוד, לא רק בסערות לא צפויות של הנהגת מדינה אלא אפילו מול השערות העוקצות בשפמו של עמיר פרץ , גם אם הוא שותף שלו, יש מקום לדאגה. היא מתגברת עוד יותר כשלשר הבטחון הזה אין אפילו רקורד מינימלי של בטחון עצמי אלא רק רקע של בריחה מכל אחריות לצרה, בכל פעם שהוא נקלע אליה או קולע את כולנו בה. כך היה במלחמת לבנון הראשונה, באסון צאלים ובחטיפת חיילי המילואים על ידי ה'חיזבאללה' בהר דב.

רק כשמדובר בקיום 'שימוע' לרב, ראש ישיבה שאינו חייב לו דבר, מפגין לפתע אהוד ברק אומץ של גבינת נפוליאון וקורא לו בפקודה: "בא-הנה-פורטה!"

עמוס הראל ב'הארץ' נותן היום ביטוי למצוקה שאנחנו מצויים בה גם אם צעדו של ברק להוצאת ישיבת הר ברכה מההסדר הוא קיקיוני, ואולי דוקא משום כך: "על שר הבטחון עוברת לאחרונה תקופה קטסטרופלית מבחינה צבורית. הוא עוד לא התאושש מפרשת הסלון האוירי בפריס, וכבר נחתה עליו ההסתבכות בהעסקת עובדת זרה בלתי חוקית בביתו. בקושי הספיק לצבור נקודה אחת או שתיים ממה שנותר מקהל מצביעיו בזכות הקפאת הבניה בהתנחלויות, וכבר קילקל את הרושם בהתפתלות בענין משאל העם בגולן"...

בנסיבות האלה נראה שזה לא הוא שקבע להוציא את כל קללתו על הישיבה שבהר הברכה אלא העובדת הפיליפינית שלו, דניאל בן סימון ואופיר פינס, הג'ינג'ית, והפקחים האלימים שאינם מצליחים להביא לו את התוצאות שהוא כל כך זקוק להם מזירות הקרב החדשות באלסקה הישראלית שנקראה פעם יהודה ושומרון. אלה הם שותפיו לקביעת ה'עדיפות הלאומית' של ניהול המדינה שהופקדה, לאחרונה, על ידי נתניהו בידיו.

אנחנו, לא נרגע גם אם יוסר האיום להוציא את ישיבת הר ברכה מההסדר , וזה יקרה מהר מאד. נתניהו חייב להוציא מההסדר הקואליציוני את ברק ש'חייליו' כבר הפכו מזמן ל'סרבנים' לכל החלטת ממשלה שהם אמורים להיות שותפים לה ופועלים כאחרונים בספסלי האופוזיציה. מצדנו שיכניס במקומו את האיחוד הלאומי או אפילו את מתוסכלי 'קדימה'.

רק צעד מלמד שכזה יוכל להחזיר בו את אמון בוחריו

יעקב נאמן בדרכו לגריצילום: יעקב נאמן בדרכו לגרי
יעקב נאמן בדרכו לגרי''ש.




סקר צריכים לדעת לקרוא

בצלו של ה'עליהום' הדועך נגד שר המשפטים יעקב נאמן, על שההין להציע לסגל את משפט התורה במדינת היהודים, במקום את החוק העותומני - התורכי, שבו נוהג השופט גם ללבוש תרבוש, לגלגל חרוזים ועינים ולגמוע קפה מהביל תוך כדי הקראת פסקי הדין שלו, מפרסם העיתון 'ישראל היום' סקר הקובע כביכול שרוב הציבור בישראל תומך בנשואין אזרחיים.

על הידיעה הבלעדית הזו חתומה ליאת עזר, הכתבת לענייני רווחה של העיתון. אם תשאלו אותנו על איזו אנחת 'רווחה' מדובר כאן, ולמה סקר שכזה, אם אכן קיים, אינו עובר דרך הכתב לענייני יהדות? נוכל רק לשער שמאחר וה'רווחה' צמודה במונחי המדינה שלנו ל'עבודה', הרי שכנראה התכוונו המפרסמים להבליע רמז שמדובר בעצם ב...'עבודה' בעינים.

עוד מעט תנשמו גם אתם ל'רווחה'.

"מסקר שערכו 'מכון ירושלים לצדק' ושדולת הנשים בישראל באמצעות מכון המחקר 'מאגר מוחות' עולה כי רוב הציבור הישראלי, 57 אחוזים, הוא בעד חקיקת חוק נישואים אזרחיים במדינת ישראל. כמעט שליש מהציבור, 28 אחוזים, אף היה מתחתן בדרך האזרחית אם היה מתאפשר לו".

פרשנות פשוטה ומתבקשת: רוב המצדדים בהנהגת נישואין אזרחיים בישראל, למעלה מחמישים אחוז מהם, מתנגדים בעצם להנשא בעצמם בנישואין כאלה, ומוכנים לכל היותר ששכניהם, המציקים להם, יינשאו בנישואין אזרחיים ויסתבכו עם ההלכה. קראו את הסקר שוב ותראו אם זייפנו משהו במסקנה שהסקנו.

"בסקר השתתפו 508 נשאלים" – נאמר בהמשך הידיעה – "וניכרו בו הבדלים משמעותיים בין הציבור הדתי לחילוני ובין הנשים לגברים. 72 אחוזים מהחילונים הם בעד חקיקת חוק נישואים אזרחיים לעומת 12 אחוזים מהדתיים. שיעור הגברים המתנגדים לחקיקה עומד על 40 אחוזים ואילו בקרב הנשים הוא 33 אחוזים בלבד".

פרשנות פשוטה ומתבקשת: רוב הציבור בישראל, שכידוע אינו מגדיר עצמו כ'חילוני' , אלא או מסורתי, או דתי או חרדי, מתנגד להנהגת נשואין אזרחיים בישראל.

פרשנות משנה: יותר נשים בישראל נוטות, משום מה, להגדיר את עצמן כ'חילוניות' גמורות מאשר גברים.

פרשנות תת משנית: 7 אחוז מהנשים המגדירות עצמן כחילוניות יישארו 'רווקות זקנות' מאחר ויתקשו למצוא לעצמן חתן שיסכים להינשא להן בנשואין אזרחיים...מי שמכיר את ה'טיפוסיות' הללו אומר לנו שגם כלל לא בטוח שירצו אותן בנשואין כדת משה וישראל...

למרות שגם עד לשלב הזה המסקנות של הסקר, כפי אנחנו ניתחנו אותו, הן מחמיאות מאד, ההפתעה הגדולה באמת חבויה לה בהמשך. "הבדלים גדולים ניכרים גם בין עולים חדשים מחבר העמים לבין ישראלים" – נאמר בלשון הסקר כפי שמתפרסם לקונית בידיעה –" 53 אחוזים מהעולים החדשים היו בוחרים בנישואים אזרחיים אילו היתה ניתנת להם האפשרות ורק 45 אחוזים היו בוחרים ברבנות; לעומת זאת רוב גדול מקרב ילידי הארץ, 75 אחוזים!, היו בוחרים להתחתן באמצעות הרבנות לעומת 21 אחוזים מהוותיקים שהיו מתחתנים בנישואים אזרחיים".

מסקנה פשוטה ומתבקשת: רוב מוחלט של הגויים שהועלו מרוסיה לישראל בעשרים השנים האחרונות אינם מתכוונים להתחתן אצל רב ומעדיפים את הכומר בכנסיה שבמגרש הרוסים בירושלים, בנצרת או בשגרירויות הרוסית והאוקראינית. לעומת זאת 75% ויותר מהישראלים מעדיפים להתחתן על פי ההלכה, אצל רב וכדת משה וישראל.

איזו תוצאות נהדרות של 'סקר'.

אז מנין, בכל זאת, שאב עורך הידיעה ב'ישראל היום' את ההשראה לכותרת המתנוססת עליה שבה נאמר ש"רוב הציבור בישראל תומך בנשואין אזרחיים" ? אין לנו כמעט ספק שמדובר ב'מזימה' של 'מושתל' מטעמו של שר המשפטים יעקב נאמן. הוא רוצה שאנשי החוק יצאו להתעדכן בחוקים המתקדמים של תורכיה, המועמדים להתחתן ימריאו לקפריסין וכאן הוא יכונן, בינתיים, מדינת הלכה.
איזה תרגיל מבריק!



תורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 26 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד