י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
"היא התעלפה"

מי סייע? השרה החרדית חושפת את הדרמה המשפחתית

השרה החרדית של כחול לבן מגוללת ברשת החברתית את הדרמה המשפחתית שנוצרה כאשר בתה הבכורה התעלפה במהלך טיול בצפון. השרה מספרת על הדרמה וחושפת מי סייע

מטיילים, אילוסטרציה צילום: יעקב כהן

השרה החרדית של כחול לבן, עומר ינקלביץ', שתפה בערב שבת בחשבון הפייסבוק שלה על סיפור שאירע ביום חמישי האחרון, במהלך טיול משפחתי בצפון הארץ.

במהלך הטיול מספרת שרת התפוצות, בתה הגדולה חשה שלא בטוב, בשיא הטיול בנחל הג׳ילבון שבצפון. השרה מגוללת את הסיפור ומספרת מי נחלץ לסייע למשפחה המלכותית במצוקה.

"כשנכנסתי לעולם הפוליטי והתחלנו בבית להבין עד כמה זה מורכב, כואב ולעיתים ממש אכזרי - החלטנו 'לחתום׳ על חוזה לא כתוב'" כותבת ינקלביץ', "במסגרתו התחייבתי בבית לא לשתף בחוץ את החיים האישיים שלנו".

"ירון בעלי הטיל וטו" היא חושפת, "אמר שנעבור הכל גם אם יהיה קשה, אבל "עד המשפחה - המשפחה מחוץ לתחום ולמשחק, לא מפרסמים אותה ואודותיה..." אמנם למדנו בדרך הקשה שלפעמים מערבים אותם בעל כורחם, אבל אני מאוד משתדלת לעמוד ב"הסכם", ולא לערב תמונות וחוויות משפחתיות, כמעט אף פעם", כותבת השרה ינקבליץ' ברשת החברתית.

אלא שהפעם היא חרגה ממנהגה, ונמקה: "היום זה קורה במכוון: אני רוצה לשתף בחוויה מרגשת שעברנו אתמול, ולהודות שיש לנו במדינה הזו אנשים כאלו איכותיים, אנושיים, אכפתיים ומסורים. אני מלאה הכרת הטוב, וגאה בטובי הלב שפגשנו בדרך".

השרה מספרת: "יצאנו במסגרת משפחתית לטייל קצת בצפון. למען האמת, לא בטוח ש"טיול" זו ההגדרה למסעות המשפחתיים שלפעמים נדמים יותר למסע כומתה, כשדעתם של בני משפחתי לא נחה עד שכולנו חבולים מכל הכיוונים. אלא שהפעם זה היה מעט שונה".

"במהלך המסלול", שיתפה, "ירדנו למפל דבורה בדרך לג'ילבון, נפעמנו מהטבע ביופיו ובעוצמתו, קפצנו למים, שחינו ועמדנו לשים פעמינו להמשך המסלול", אלא "שאז בתי הגדולה, יעל, התלוננה על סחרחורת קלה. הצענו לבנים להמשיך במסלול, כשאנחנו נשוב לרכב לנוח...", משתפת השרה ברגעי הדרמה המשפחתית.

"לא העליתי על דעתי אופציה שאולי היא התייבשה ושהדרך מהמפל לרכב תהפוך לחוויה פחות נעימה" היא משתפת. "התחלנו לצעוד בשמש הקופחת חזרה במסלול לכיוון הרכב. בעודנו על הצוק, כשיעל לצידי מסוחררת מעט, לפתע ברגע אחד ללא הודעה מוקדמת - היא התעלפה! את הרגע הזה אני מעדיפה לשכוח" היא כותבת, ספק בפוסט-טראומה, "תחושה של חוסר אונים. ואז משום מקום הגיעו שני בחורים, הוציאו מים, טיפלו ביעל (וגם באמא שלה...), היא התעוררה וחזרה מעט לעצמה".

הסיפור לא הסתיים בזה: "אז הבטתי במעלה התלול לפנינו (שגם ביום מעולה שלי, אני בקושי יכולה לטפס אותו), הבנתי שבמצבנו לעלות את כל הדרך למעלה בשמש הקופחת זו משימה בלתי אפשרית, ולהתקשר לירון שנמצא עם הבנים בהמשך המסלול בגי'לבון באזור בלי קליטה זו אפילו לא אופציה" היא כותבת.

באותו רגע הגיעה למקום דמות ציבורית מוכרת שהצילה את השרה וביתה: "אחד מהבחורים קלט את הסיטואציה, שאל בעדינות אם זה בסדר שהוא ירים אותה, הבחור המקסים הזה, המלאך שנשלח אלינו, פשוט הרים אותה ודילג במעלה ההר כשהוא נושא אותה עד למעלה (אנחנו עד עכשיו בוויכוח פנים משפחתי אם היא נחשבת למשקל כבד או בינוני... מה שבטוח: קל זה לא!!!). הוא אמנם היה בחור חסון, אבל זו לא הייתה משימה קלה, תרתי משמע. ברגע הזה הבנתי, איך אדם מקבל כוחות עצומים כשהוא עושה משהו טוב, כמו מלאך משמיים. הגענו למעלה. צמד הבחורים המקסימים האלו לא עזבו אותנו עד שיעל חשה בטוב, עד שסיימנו להם את כל המים (שלושה בקבוקים!), ועד שהגענו לרכב והתחברנו עם המשפחה".

עומר ינקלביץ' צפון ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!