י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
הניהול עובר לרשויות המקומיות

הוראה של גמזו: עובדי העיריות יהפכו לחוקרים אפידמיולוגיים

במטרה למנוע את שרשראות ההדבקה, משרד הבריאות יכשיר בהליך בזק עובדי עיריות שיהפכו לחוקרים אפידמיולוגיים. נקבעו מכסות גיוס בהתאם לגודלן של הרשויות

הוראה של גמזו: עובדי העיריות יהפכו לחוקרים אפידמיולוגיים
אדם מטייל עם כלב בתל אביב צילום: Miriam Alster/Flash90

"עירייה שלום, עם מי באת במגע בתקופה האחרונה?", את השאלה הזו יישאלו חולי הקורונה בימים הבאים, כאשר מי שיתחקר את החולים יהיו עובדי העיריות שיוכשרו לשמש כחוקרים אפידמיולוגיים.

היזמה, במסגרת הוראה של ממונה הקורונה הפרופ' גמזו, שהבהיר כי מטרת העל היא קיטוע שרשראות ההדבקה ולשם כך יש צורך בגיוס של כל הכוחות.

לפי הדיווח, משרד הבריאות יכשיר בהליך בזק עובדי רשויות מקומיות כדי שיבצעו את החקירות האפידמיולוגיות בהן לצורך שיפור בקטיעת שרשראות ההדבקה בקורונה.

לצורך כך נקבעו מכסות גיוס בהתאם לגודלן של הרשויות. החוקרים יצטרפו ל-1,300 החוקרים שיועסקו אף הם בתחום, אם כי הם יועסקו בידי פיקוד העורף, ב'מפקדת הקורונה' שהוקמה במיוחד לצורך המשימה ברמלה.

בהתאם לתוכנית שנקבעה, לצד עובדי פיקוד העורף יועסקו גם עובדי הרשויות המקומיות בתחום, ובשבוע שעבר אף יצא מכתב בנושא שעליו חתומים שר הפנים הרב אריה דרעי, פרופ' רוני גמזו ומפקד פיקוד העורף אורי גורדין. ההכשרה תתבצע בקורס מזורז שיועבר ב'זום'.

לפי התוכנית, ברשויות שמספר תושביהן נמוך מ-50,000 יגויסו לשם כך חמישה עובדים, ברשויות עם 100,000-50,000 תושבים יגויסו שבעה ועבור אלו שבהן יותר מ-100,000 יגויסו עשרה. לכל רשות יוצמד נציג מפיקוד העורף כסמכות מקצועית. המשימה המרכזית תהיה תחקור טלפוני של תושבי הרשות שנמצאו חיוביים בבדיקה, כדי לאתר את המגעים שלהם במהירות האפשרית.

כל זאת, במטרה להגיע לקיטוע מהיר יותר של 'שרשראות ההדבקה' כשכך, סבורים במשרד הבריאות, יהיה ניתן למנועו או לפחות לצמצם את התפשטות התחלואה.

 

קורונה עיריות רוני גמזו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד