י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
ההסכם שחוצה את העולם הערבי

דיווח: בחריין תצטרף לאיחוד האמירויות; ארדואן זועם ומאיים

ההסכם יתרחב השבוע? על פי דיווחים, בחריין ועומאן צפויים לחתום גם הם על הסכם שלום עם ישראל. בינתיים, נשיא טורקיה, כמו הפלסטינים ואיראן מתנגדים בתוקף. ארדואן מאיים להשעות את הקשרים דיפלומטיים ולהחזיר את השגריר

דיווח: בחריין תצטרף לאיחוד האמירויות; ארדואן זועם ומאיים
נשיא טורקיה ארדואן צילום: מתוך טוויטר

חרף הביקורות מצד חלקים בעולם הערבי, בחריין עשויה להצטרף לאיחוד האמירויות הערביות בחתימת הסכם שלום עם ישראל.

עוד דווח כי בכיר בארה"ב אמר לתקשורת הפלסטינית כי בחריין ועומאן צפויים לנרמל את הקשר עם ישראל בעתיד הקרוב.

בחריין הייתה מדינת המפרץ הראשונה שהגיבה רשמית על המהלך הדיפלומטי בין איחוד האמירויות לישראל ובירכה עליו.

על פי סוכנות הידיעות של בחריין 'מנאמה', שליט בחריין בירך על הסכם השלום של איחוד האמירויות. ואמר כי זו "נקיטת צעדים להגברת הסיכויים לשלום המזרח התיכון".

ג'ארד קושנר, יועץ בכיר וחתנו של הנשיא דונלד טראמפ, ומי שעומד מאחורי ההסכם המפתיע, רמז כי "מדינה ערבית נוספת תעשה עסקה עם ישראל בימים הקרובים".

בתוך כך, טורקיה מאיימת להשעות את קשריה הדיפלומטיים עם איחוד האמירויות, ואולי תחזיר את השגריר שלה, כך אמר הנשיא רג'פ טייפ ארדואן ביום שישי, בתגובה לעסקה האחרונה של איחוד האמירויות עם ישראל, מהלך שגרם לגינוי נרחב מצד מוסלמים רבים.

ארדואן אמר לכתבים כי "העסקה השנויה במחלוקת של איחוד האמירויות עם ישראל היא בעייתית וכי טורקיה עומדת בסולידריות עם העם הפלסטיני".

"נתתי את ההוראות הנחוצות לשר החוץ שלי. אנו עשויים להשעות קשרים דיפלומטיים או להחזיר את השגריר שלנו מכיוון שאנו עומדים עם העם הפלסטיני. לא ניתן להביס את פלסטין". אמר ארדואן.

משרד החוץ של אנקרה פרסם הודעה בה נאמר כי "ההיסטוריה ואנשי האזור לעולם לא ישכחו ולעולם לא יסלחו להתנהגות הצבועה של איחוד האמירויות והחתמתה על הסכם עם ישראל".

האחראית על הקשרים האסטרטגיים במשרד החוץ של איחוד האמירויות, הינד אל-עותייבה אמרה בשבת כי "להישאר שבויים באותן הגבלות ישנות של סכסוכים ואידאולוגיות ישנות זה לא מספיק טוב. אנחנו רוצים להיות בחזית העולם הערבי בקרב להבאה לשינוי חיובי - ההסכם של השבוע הזה הוא עדות לכך".

אתר 'אינטלי טיימס' מדווח כי בפגישה שקיים ראש המוסד יוסי כהן באיחוד האמירויות, בשבוע החולף והביאה לפריצת הדרך שבסופה הכריזו הצדדים על הסכם שלום, נכחו גם נציגים מבית המלוכה הסעודי. הערכה היא שלסעודיה תפקיד משמעותי בחיבור הנסיכויות לישראל ואולי היא השושבין האמיתי.

בחריין הסכם שלום רג'יפ טאיפ ארדואן טורקיה איחוד האמירויות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד